پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۸۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
ساعت 8:45 دقیقه شامگاه دهم تیر، انفجار در خیابان شریعتی و کلینیک سینا حادثه آفرید. این حادثه که حدود 19 نفر کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت، پایتخت نشینان را از خانه ها به خیابان شریعتی کشاند!

شعار سال:«پسر دکتر من از بین رفت» این جملات یکی از بازماندگان حادثه خیابان شریعتی تهران بود.

انفجار+و+آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+شمال+تهران

ساعت 8:45 دقیقه شامگاه دهم تیر، انفجار در خیابان شریعتی و کلینیک سینا حادثه آفرید. این حادثه که حدود 19 نفر کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت، پایتخت نشینان را از خانه ها به خیابان شریعتی کشاند!

آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+میدان+قدس

 

در ساعت اولیه جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران  آخرین جزئیات از انفجار در خیابان شریعتی تهران را تشریح کرد. به گفته او «۴ ایستگاه به محل واقع در خیابان شریعتی قبل از قدس اعزام شدند و آتش کنترل شده و دنبال افراد در میان آوار هستند. گفته می‌شود که انفجار هایی نیز در این محل رخ داده اما هنوز علت حادثه مشخص نیست.  این حریق و انفجار در یکی از طبقه های منفی این کلینیک درمانی رخ داده است.»

پس از حضور در خیابان شریعتی، شاهد تجمع مردم و شهروند خبرنگارانی بودیم که مانع از ارائه خدمت نیروهای اورژانس و آتش نشانان شده و وقت زیادی از آنان تلف کردند. 

آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+شمال+تهران (1)

در همان دقایق اولیه رئیس پلیس تهران بزرگ، دادستان تهران، شهردار پایتخت، رئیس هلال احمر، معاون وزیر بهداشت و آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند. بیش از ده ها آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از 5 ماشین آتش نشانی در محل حضور داشتند. نیروی انتظامی با حضور در محل حادثه تمام انرژی خود را برای پراکنده کردن مردم از محل به دلایل ایمنی و تسریع در ارائه خدمات صرف کردند. پس از گذشت دقایقی از این حادثه و اطفا حریق آتش نشانان و اعضای هلال احمر به جستجو اجساد و یا زخمیان احتمالی به همراه چندین سگ زنده یاب پرداختند که نزدیک به دو نفر مرد بیهوش از میان انبوه جمعیت به آمبولانس منتقل شدند.

آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+شمال+تهران (7)

در همان ساعات اولیه اخبار جسته گریخته و آمارهای متناقض و دور از واقعیتی از تعداد کشته شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر تهران در فضای مجازی منتشر شد. اما پس از آوار برداری تعداد کشته شدگان در ابتدا 13 و سپس 19 نفر اعلام شد که بیشتر آنان زن بودند. در این حادثه چند تن از آتش نشانان دچار دودگرفتگی شدند. از سوی دیگر آتش نشانی به تجمع مردم اعتراض داشتند چرا که محیط مسموم است.

 

تعداد بازدید : 4

انفجار+و+آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+شمال+تهران (1)

پس از نزدیک شدن به ساختمان تقریبا شاهد آسیب های جدی و پرت شدن کپسول و درب های آهنی و خرده شیشه بودیم. اما شدت انفجار به حدی بود که شیشه های خانه های رو به رو و شیشه های بانک های اطراف نیز فروریخته بود. 

آتش_سوزی+در+کلینیک+درمانی+در+شمال+تهران (4)

یکی از آتش نشانان در پی انفجار مرکز درمانی شمال تهران دچار مسمومیت و دود گرفتگی شد و بازماندگان زیادی تا بامداد روز بعد در محل حضور داشتند و خواستار ورود به ساختمان شدند و بی تابی می کردند. اما نکته قابل توجه حضور بی شمار مردمی بود که جانباخته ای نداشتند. برخی از آنان از دورترین نقاط تهران خود را با موتور به محل رساندند تا جایی که یکی از تماشاچیان عنوان کرد چنین اقدام را در حادثه پلاسکو انجام داده است. در این رابطه جای خالی آموزش در حوادث احساس می شود چرا که مردم با حضور در محل حادثه هم جان خود را به خطر می اندازند و هم آنکه مانع از امداد می شوند؛ شاید فردی در مقابله با انبوه جمعیت جانش از دست برود!

تعداد بازدید : 1

نقدی بر تراژدی خیابان شریعتی

نقدی بر تراژدی خیابان شریعتی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11 تیر 1399 ، کدخبر:1022836،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین