شعار سال: با اراده قوی و عزم ملی هر تهدیدی را میتوان به فرصت تبدیل کرد، اگر همه با هم نکات اساسی جهت حفظ سلامت خود و دیگران را رعایت کنیم میتوانیم در زمینه مدیریت کرونا در شرایط فعلی و پس از این بحران تهدیدها به فرصت تبدیل کنیم.
حبیب میرزایی معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد، در گفتگو با بانکداری ایرانی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا همانند هر حادثه بزرگ عمومی، بر صنعت بیمه تاثیرگذار بود. آنچه که برای شرکت بیمه پاسارگاد رخ داد هم تهدید و هم فرصت بود، اما مدیران ارشد شرکت تلاش کردند همه تهدیدات را به فرصت تبدیل نمایند. در این دوران، شبکه گسترده فروش به آموزش گسترده در فضای مجازی روی آوردند و آموزشهای مورد نیاز شبکه فروش و حتی مشتریان را در بستر فضای مجازی برنامه ریزی و اجرا کردند.
ایشان در خصوص فعالیت سازمان فروش و انگیزه فروش غیر حضوری در دوران شیوع کرونا گفت: سازمان فروش اقدام به پیگیری و وصول اقساط معوق مشتریان کرد. در اسفند ماه وصولی حق بیمه شرکت بیمه پاسارگاد در بخش حق بیمه عمر و تأمین آتیه افزایش قابل توجهی داشت.
میرزایی در زمینه گسترش ابزارهای نوین و فعالیت استارتاپها در ارائه خدمات غیرحضوری بیمه پاسارگاد به سازمان فروش اظهار کرد: شرکت بیمه پاسارگاد در حال حاضر از دو نرم افزار «سایبان» و «عمر و تامین آتیه» استفاده میکند که سایبان بر بخش بیمههای اموال و مسئولیت تمرکز دارد و در این حوزه خدمات پس از فروش ارائه میکند. هر دو این نرم افزارها به صورت تحت وب کار میکنند. نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که استارتاپهای فعال در بخش عرضه محصولات بیمهای فعالیت میکنند. شروع کار اینها با این روش بود که با نمایندگان برخی از شرکتهای بیمه قرارداد همکاری منعقد میکردند و بر اساس توزیع جغرافیایی اگر سفارشی از یک بیمه گذار در اینترنت دریافت میکردند به نزدیکترین نمایندگی ارجاع میدادند، نمایندگی بیمه نامه صادر و تحویل بیمه گذار میشد. یکی از درخواستهای این استارتاپها این است که خدمات بیمه گری را از طریق وب سرویس دریافت کنند. باید یک وب سرویس به این استارتاپها داده شود تا بتوانند بصورت آنلاین بیمه مورد نیاز را عرضه و صادر نمایند.
این در حالی است که این استارتاپها ابتدا مجوز فعالیت در بازار بیمه نداشتند و البته بیمه مرکزی اخیرا به این نتیجه رسیده تا آنها را بصورت یک کارگزار رسمی آنلاین به رسمیت بشناسد و اگر از بیمه مرکزی مجوز لازم را بگیرند بستر لازم برای ارائه وبسرویس به آنها فراهم میشود. برخی از شرکتهای بیمه بصورت غیر رسمی وب سرویس در اختیار این استارتاپها قرار دادند، بیمه پاسارگاد در چارچوب مقررات چنانچه هر یک از استارت آپها مجوز لازم را اخذ نمایند وبسرویس در اختیار آنها قرار میدهد.
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد فعالیت سازمان فروش و نظارت بر امر توسعه و پشتیبانی سامانههای بیمه پاسارگاد را این گونه تشریح کرد: در بخش سازمان فروش بیمههای عمر شرکت تحولات زیادی رخ داده است. با توجه به ابلاغ آیین نامه ۹۶ از سوی بیمه مرکزی، سازمان فروش با آیین نامه جدید تطبیق دادیم. کار تطبیق شبکه فروش با آیین نامه ۹۶ در مرحله نهایی قرار دارد. در بخش سازمان فروش در حال استاندارد سازی آموزشهای شبکه فروش، نمایندگان و بازاریابها هستیم. نرم افزاری هم تحت عنوان آموزش مجازی ویژه نمایندگان در حال راه اندازی است که در حوزه تولید محتوای آموزشی عمیقتر ورود میکنیم.
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد در مورد باشگاه مشتریان بیمه پاسارگاد گفت: در بیمه پاسارگاد، مدیریتی به عنوان مدیریت امور مشتریان وجود دارد که از سال گذشته فعال شده است. این مدیریت است که تصمیم دارد تا از این چندین میلیون مشتری بیمه عمر خود به عنوان بستری برای عرضه سایر محصولات بهره ببرد. با توجه به این هدف، فاز مطالعات باشگاه مشتریان به اتمام رسیده و در حال مذاکره با سه «PSP» بزرگ هستیم تا از امکانات آنها استفاده کنیم باشگاه مشتریان شرکت احتمالاً تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد؛ چرا که نیاز به دادههای خاصی دارد تا بر اساس این دادهها اطلاعات مشتریان مانند وضع درآمد، خوش حسابی نیازهای مشتری را تجزیه تحلیل کنیم.
میرزایی افزود: یکی از مسائل مهم برای بیمه پاسارگاد، مدیریت ارتباط با مشتریان است. شرکت بیمه پاسارگاد در حل فعال سازی مرکز تماس است که احتمالا تا پایان شهریور ۱۳۹۹ این مرکز راه اندازی شود.
حبیب میرزایی در خصوص نظرسنجی از مشتریان درخصوص ارزیابی کیفیت خدمات بیمه شرکت اظهار کرد: نظرسنجیهای بیمه پاسارگاد از طریق بخش مدیریت تحقیقات بازار انجام میشود. اخیرا یک نظرسنجی در حوزه کارکردها و ویژگیهای نرم افزارهای بیمه گری انجام و نتیجه آن گزارش شد. در همین راستا نظرسنجی از مشتریان، همکاران و شبکه فروش هم در دست بررسی است که به تدریج اجرایی خواهد شد. هدف ما این است که صدای مشتری شنیده شود و به ارکان شرکت منعکس و خواستههای آنها تامین گردد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بانکداری ایرانی ، تاریخ انتشار 21 تیر 99، کد خبر: 181036، www.bankdariirani.ir