پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
انتشار فیلمی از کشتن توله سگ‌ ولگرد با روشی نامتعارف از سوی یکی از پیمانکاران شهرداری بهار استان همدان در فضای مجازی موجب واکنش‌های مختلف به این موضوع شد.

شعار سال:به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به سمت یک توله سگ در داخل شهر بهار شلیک می کند اما تیر منجر به تلف شدن جانور در همان لحظه نمی شود بلکه بعد از حدود ۲۰ دقیقه زجر کشیدن این حیوان تلف می‌شود.

حال اقدام این فرد برای تلف کردن سگ موجب اعتراض دوستدارن محیط زیست شده است و در تماس با مسوولان محیط زیست اعتراض خود را نسبت به این رفتار اعلام کردند.

همواره نبود مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد، پذیرش تنها سگ های گله و نگهبان در پناهگاه حیوانات و زاد و ولد پرشمار این گونه جانوری در شهرها موجب شده است که شمار سگ های بلاصاحب و ولگرد روز به روز در مناطق شهری و مسکونی افزایش یابد.

جولان گله ای سگ های ولگرد در نزدیک مناطق مسکونی و پرسه زدن در کوچه پس کوچه‌ها به دغدغه‌ای جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است و بیشتر افراد از ترس سگ گزیدگی با نگرانی از خانه خارج می شوند.

از طرف دیگر حضور سگ‌های ولگرد در مراکز تفریحی و کنار سطل‌های جمع آوری زباله نیز خانواده ها را هنگام حضور در این مناطق برای پیاده روی و تفریح با مشکل مواجه کرده است.

در اینچنین شرایطی در کنار حمایت دوستدارن حیوانات از تلف نکردن سگ ها، فشارها نیز برای ساماندهی شرایط موجود و کاهش جمعیت این گونه جانوری در شهرها افزایش داشته است.

در این میان برخی وظیفه کنترل جمعیت سگ های ولگرد را وظیفه محیط زیست می دانند اما طبق قانون این تکلیف بر عهده شهرداری است و برخی از شهردارها به علت کمبود بودجه و همکاری نکردن پیمانکاران، دست به اتلاف این گونه ها به روش «مرگ با ترحم» می‌زنند.

در این باره رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار به خبرنگار ایرنا گفت: کنترل سگ‌های ولگرد جزو وظایف این نهاد نیست بلکه در این باره شهرداری مسئولیت‌هایی بر عهده دارد بنابراین نباید این اقدام را به محیط زیست نسبت داد.

«معصومه پارچیان» افزود: شهرداری در این زمینه باید طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور عمل کند و در این باره محیط زیست موافق زنده گیری و عقیم سازی و با اتلاف آنها مخالف است.

وی اضافه کرد: چنانچه در مواقعی بر اساس ضرورت و شرایط حاکم، پیمانکاران شهرداری مجبور به اتلاف سگ شدند نیز باید بر اساس ضوابط و شرایط بهداشتی، دفن آنها صورت گیرد تا موجب انتشار آلودگی نشود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: مسوولان محیط زیست تنها مکلف به نظارت بر فرایند معدوم سازی و دفن بهداشتی گونه های تلف شده هستند در حالیکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هنگام دفن، موضوع را به محیط زیست برای حضور و نظارت اطلاع نمی‌دهند.

فرماندار بهار نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: تیم سه نفره ای طرحی درباره نحوه و چگونگی مدیریت و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد ارائه کردند که در صورت تاییدآن، اقدام‌های مورد نیاز در این شهرستان صورت می‌گیرد.

«احسان قنبری» افزود: پس از موافقت محیط زیست با طرح یاد شده با چهار شهرداری تابع شهرستان بهار وارد مکاتبه شده ایم تا بر اساس این طرح کار را پیش ببرند و شاهد کاهش پرسه زدن سگ های ولگرد و بلاصاحب در مناطق مسکونی باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 29 تیر ۱۳۹۹، کد خبر :58653،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
جامعه اي كه درون اون به حوايانات هم رحم نشه هيچ وقت نميتونه روي خوشي رو ببينه چون كسي كه به ضعيف تر از خودش رحم نميكنه به خودش هم نميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
شهرداری ها تو رزومه گوهربار خودشون کار خیر هم داشتن؟ یک نمونه کار خوب نزدیم 5 ساله ازشون نشنیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین