پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
محقق اسرائیلی با ‌اشاره به تلاش آمریکا و اسرائیل برای کشتن دانش در ایران تصریح کرد: ژنرال هیدن مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به من گفت که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران با هدف کشتن دانش، کار اسرائیل بوده است.

شعار سال:«رونن برگمن» محقق و نویسنده صهیونیست در گفت‌و‌گو با BBC درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: «منابع و افرادی که من پژوهشم را بر اساس اظهارات آنها پایه گذاری کردم می‌گویند که این ترورها توسط اسرائیل انجام شده است. پژوهشی که من طی 8 سال انجام دادم نتیجه‌اش شد کتابی با عنوان «برخیز و اول تو بکش». کتابی که قویا نشان می‌دهد اسرائیل پشت پرده این ترورها بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه برای تالیف این کتاب یک مصاحبه با مایکل هیدن مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا و رئیس‌سازمان سیا نیز داشته ام ، افزود : «از او پرسیدم، ژنرال هیدن! مهم‌ترین ابزاری که شما (آمریکا) یا اسرائیل یا هر دو با هم به منظور توقف در برنامه هسته‌ای ایران استفاده کردید چه بود؟  او که یکی از مهم‌ترین مسئولان تاریخ چند دهه اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکاست در جواب مکث نکرد و گفت که قوی‌ترین ابزار این بود که یک نفر شروع کرد به کشتن دانشمندان هسته‌ای ایرانی در کف خیابان‌های تهران! »
این محقق اسرائیلی به نقل از ژنرال هیدن ادامه داد : «حقیقتا اسرائیلی‌ها هرگز به ما نگفتند که کار آنها بود اما بعدها متوجه شدیم که چند هفته بعد از آنکه با آنها درباره اطلاعات و اسامی افراد فعال در برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم بعضی از این افراد کشته ]ترور[ شدند که مشخص بود کار چه کسانی بوده است.»
به گزارش جام نیوز «رونن برگمن» که با شبکه تلویزیونی BBC گفت‌و‌گو می‌کرد در ادامه افزود : «ژنرال هیدن همچنین در پاسخ به این سؤالم که چرا این ترورها تا این حد مهم بوده است ، به اولین جلسه شورای امنیت ملی آمریکا در سال 2009 با رئیس‌جمهور جدید آن موقع یعنی بارک اوباما ارجاع داد. آنجا که اوباما از هیدن می‌پرسد، ژنرال ! ایران چه مقدار اورانیوم غنی‌سازی شده در سایت نطنز دارد؟ هیدن در جواب می‌گوید که آقای رئیس‌جمهور! من این آمار را دارم و می‌توانم پاسخ سؤال شما را بگویم ولی بگذارید بگویم که این آمار خیلی اهمیت ندارد. چون در تاسیسات نطنز یک الکترون وجود ندارد که انتهای آن تبدیل به بمب اتم شود. کاری که آنها در نطنز انجام می‌دهند تولید سلاح هسته‌ای نیست ، تولید دانش است و تنها یک راه برای کشتن دانش وجود دارد : ترور دانشمندان هسته‌ای ایران!»

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه کیهان ، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1399، کد خبر: 194509،www.kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین