پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
تنها دو روز مانده به شروع محرم و پس از اعلام معاون وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی هر گونه مراسم عزاداری در مکان سربسته حتی دارای سقف 6 متر، تعداد زیادی از چهره های مطرح و هیات مذهبی به این تغییر ناگهانی پروتکل اعتراض کرده اند.
شعار سال:کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، 19 مرداد ماه در نخستین اطلاعیه خود در خصوص رعایت «دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه ها» در ایام ماه محرم اعلام کرده بود که « برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند. »
 
در ادامه در تبصره ای اعلام شد که «فضاهای با سقف 6 متر در حکم فضای باز هستند و برگزاری مراسم عزاداری به همراه نماز جماعت در مساجد و حسینیه ها با سقف کوتاه حداکثر 1 ساعت باشد. »
 
بر همین اساس هیات های عزاداری با برنامه ریزی، مکان هایی با این مشخصات را جهت عزاداری در ماه محرم آماده سازی کردند. حالا دو روز مانده به آغاز محرم، رئیسی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام می کند که : «عزاداری در هر محیط بسته ای ممنوع! »
 
هیئتی‌ها نسبت به این موضوع اعتراض دارند چرا که حرف جدید ستاد کرونا عملاً به معنای تعطیلی جلسات است. آن‌ها معتقدند ظرف دو روز نمی‌توان محل برگزاری هیئت را تغییر داد و مقدمات آن را فراهم کرد.
 
میثم مطیعی، مداح کشوری نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای سربسته واکنش نشان داده و گفت: « آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد.
 
امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است.
حرف قبلی‌ شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟؟؟
 
مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی می‌خورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا می‌شود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟؟
 
ما هیأتی‌ها از روز اول یک حرف زدیم و هنوز هم پای همان حرفمان ایستاده ایم. ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد. »
 
حجت‌الاسلام حامد کاشانی نیز در انتقاد به اظهارات ضد و نقیض ستاد ملی کرونا نوشت: "15روز پیش در جلسه‌ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند. در ضمن چیزی بگوئید که باز تغییر ندهید.معاون وزیر نیز گفت که  آن چیزی که اصل است و می‌توانید روی آن حساب کنید، این است که ترجیح با فضای باز است اما اگر در فضای سربسته موارد دستورالعمل را رعایت کنند مشکلی نیست.
 
 چند روز بعد در پروتکل رسمی اعلامی هم همان قید شد. اما امروز تنها دو روز مانده به محرم مثل برخی از تصمیمات دیگر، دوباره ناگهان نظر خود را تغییر دادند و مانند کنکور که با اعصاب مردم بازی کردند، برگزاری جلسه در فضای سربسته از سوی ستاد کرونا مطلقا ممنوع اعلام شد. این کار در این زمان عملاً به این معناست که فقط این جلسات را تعطیل کنید چون زمانی برای تمهید در فضای باز وجود ندارد.»
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت که مدتی پیش در یکی از جلسات ستاد هماهنگی محرم در سازمان تبلیغات اسلامی گفته بود: عزاداری در مساجد و حسینیه‌هایی که دارای سقف بالای 6 متر هستند مصداق فضای باز است و مشکلی نخواهد داشت، اما به تازگی در گفت و گو با بخش خبری ساعت چهارده اعلام کرده که برگزاری هرگونه مراسم در فضای سر بسته مطلقاً ممنوع است.
 

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ،تاریخ انتشار:  29 مرداد 1399،کدخبر: 1638491 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
واقعاً امسال محرم متفاوتی داریم توروخدا یکم مذهبیون تندرو اعتدال داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین