پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد اگر ثمره انقلاب ما تحقق عدالت اجتماعی و رفع ظلم و ستم از جامعه بوده، نشان‌دهنده این است که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کردیم.
شعار سال : «محمدتقی فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در ارزیابی ثمرات برپایی مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یارانش گفت: برپایی مراسم و مناسک دینی باید بر روی زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشد. اگر مراسمی برگزار شد و مناسکی انجام شد، اما تاثیر مثبتی بر زندگی مردم نداشت برپایی آن مراسم بیهوده قلمداد می‌شود چراکه هدف دین نجات انسان و قرار دادن او در مسیر سلامتی و سعادت است.

این پژوهشگر مسائل دینی در تشریح هدف برگزاری مراسم محرم افزود: هدف از برگزاری مراسم عاشورا پند گرفتن از آن است نه اینکه به عنوان قضیه‌ای که ۱۴۰۰ سال پیش اتفاق افتاده به آن نگاه شود و با بازخوانی واقعه مردم عزاداری و گریه کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام حسین (ع) با شهادتش، فرهنگ ظلم‌ستیزی را بر جای گذاشت و امیدواریم این اثر فرهنگی، بیش از پیش در جامعه دیده شود.

فاضل میبدی با اشاره به بحث شیوع کرونا و همزمانی آن با ایام محرم اظهار کرد: با توجه به اپیدمی کرونا، اگر برگزاری مراسمات عزاداری باعث شروع موج بعدی کرونا شود و جان انسان‌ها در معرض خطر قرار بگیرد، برگزاری مراسمات عزاداری حرام است؛ لذا هر چیزی اعم از اینکه در داخل دین باشد و یا خارج از آن، باعث تهدید جان انسان شود، باید منع شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ یکی از اهداف انقلاب زنده کردن نهضت حسینی بود، تا چه اندازه متناسب با این هدف عمل شده است؟ خاطرنشان کرد: اگر ثمره انقلاب ما تحقق عدالت اجتماعی و رفع ظلم و ستم از جامعه بوده، نشان‌دهنده این است که در مسیر امام حسین (ع) حرکت کردیم، اما اگر با انقلاب ارزش‌های اجتماعی تغییر نکردند، آن انقلاب در راستای حرکت امام حسین (ع) نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۰۴۹۵، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
0
بنظر شما تا اینجا موفق بوذیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین