پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
محمد اشرفی اصفهانی گفت‌: اگر اباعبدالله برابر مطالبه‌های یزید ایستادگی نمی‌کرد و برای نجات دین از خودش و خانواده‌اش نمی‌گذشت، قطعاً تا به امروز از اسلام هیچ اثری نمانده بود. پس باید گفت، ما هرچه داریم از عاشورای حسین است.

شعار سال : عاشورا روزی بزرگ و البته تاثیرگذار در اسلام است. در واقع اگر مجاهدت امام حسین و یارانش نبود، در آن مقطع تاریخی وجهه اسلام تهدید می‌شد.

محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این ‌باره اظهار داشت: عاشورا یعنی حسین چراغ هدایت و سفینه نجات است، عاشورا یعنی اسلام،‌ عاشورا یعنی ارزش‌های اخلاقی، عاشورا یعنی ظلم‌ستیزی،‌عاشورا یعنی پیروزی حق برابر باطل و در نتیجه ما هرچه داریم از امام حسین و عاشورای امام حسین داریم. پیامبر اعظم اسلام حتی درباره حضرت زهرا (س) هم این جمله را بیان نکرده‌اند که: «حسین از من است و من هم از حسین.» حتی درباره امیرالمومنین حضرت علی (ع) هم چنین اظهارنظری نداشته‌اند.

او در ادامه گفت: در بدو تولد حسین، شیر حضرت زهرا (س) خشک شد و برای سیراب کردن پسر بزرگوار مولا علی، طفل را به محضر پیامبر بردند و ایشان انگشت در دهان حسین کرد و طفل از حالت عطش خارج شد. البته منظور شیر خوردن امام حسین نیست، در واقع نظر پیامبر حسین را سیراب کرد. همچنین حضرت رسول گفته‌اند: «من از حسین هستم.»؛ این بدان معناست که اسلام من، دین من، مکتب و توحید من در قیام امام حسین خلاصه می‌شود که این باعث شد دین ماندگار شود و امویان خاندان ابوسفیان نتوانند در آن مقطع اسلام را حاشیه‌نشین کنند.

او تصریح کرد: توجه به امام حسین نه تنها فقط مختص شیعیان نیست بلکه مسلمانان دنیا،‌ نصرانی‌ها، یهودیان و حتی لائیک‌ها و... هم به ثارالله علاقه دارند؛ راهپیمایی اربعین که طی چند سال گذشته با حضور میلیون‌ها مسلمان و حتی غیرمسلمان در کشورهای سرتاسر جهان برگزار می‌شود مؤید این قضیه است که امام حسین و عاشورا در تاریخ ماندگار شده و روزبه‌روز عظمت و بزرگی بیشتری پیدا می‌کند.

محمد اشرفی اصفهانی در پایان گفت:‌ اگر اباعبدالله برابر مطالبه‌های یزید ایستادگی نمی‌کرد و برای نجات دین از خودش و خانواده‌اش نمی‌گذشت، قطعاً تا به امروز از اسلام هیچ اثری نمانده بود، پس باید گفت، ما هرچه داریم از عاشورای حسین است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار 9 شهریور 99 ، کد خبر :429038 ، etemadonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین