پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
استاندارد اجباری عسل پس از مدت‌ها پیگیری اتحادیه زنبورداران ایران و دفتر توسعه زنبورداری در معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی در شورای عالی استاندارد تصویب شد.
شعار سال : با ماه‌ها تلاش زنبور داران و هیئت مدیره اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران کمیسیون کشاورزی در دی ماه ۱۳۹۸ مجلس سازمان ملی استاندارد را مکلف کرد تا طی مدت ۶ ماه زیرساخت‌های لازم را برای اجباری کردن استاندارد عسل فراهم کند که پس از گذشت اندک زمانی از مهلت مقرر، در یک جلسه مهم و با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری و وزیران عضو مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس اعلام مهندس نیره پیروز‌بخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد از محتوای مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد، مقرر شده است تا موضوع استاندارد عسل با مسوولیت وزارت جهادکشاورزی، مشمول استاندارد اجباری شود که در فاز نخست، تولیدات صنعتی عسل را شامل می‌شود.

هم اکنون ۵۳ نوع عسل مختلف از گونه‌های مختلف گیاهی تولید می‌شود که این مهم با توجه به تنوع اقلیمی کشور فراهم شده و از آنجا که نگهداری از زنبور عسل پیشه‌ای کم هزینه و کم آب‌بر است، حمایت از توسعه صنعت زنبورداری در ایران می‌تواند به توسعه این بخش کمک اثربخشی کند.

در حال حاضربرخی افراد با تولید عسل‌های غیر طبیعی از بازار زنبور عسل سوء استفاده می‌کنند که با اعمال استاندارد اجباری از راهیابی محصولات غیر طبیعی عسل به بازار جلوگیری می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: maj.ir/ ۱۴۲۵۵۹
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
یعنی اگر یکی از کشور های خارجی همین منطقه ظرفیت تولیدی عسل رو مثل ایران داشت خیلیبهتراز ما عمل میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
خدا رو شکر که پیگیریها نتیجه داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین