پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
در حالی که مناطق محروم شهر گرفتار مشکلات عدیده ای هستند، مسئولین خدماتی را به مناطق مرفه شهر ارائه کرده اند.
شعارسال: "آب گندیده ای که در کانال نیمه کاره جمع شده بهداشت منطقه را زیر سوال برده. قورباغه ها، موش ها و سایر موجودات موذی برایمان مزاحمت ایجاد می کنند. اینجا سلامتی کودکانمان در خطر است" این نه شرحی از وضعیت یک منطقه جنگ زده، بلکه گلایه ها و درد و دل یکی از اهالی خیابان استاد شهریار ارومیه است.

محله ای که همچون بسیاری از مناطق محروم و حاشیه ای شهر با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

ساکنین می گویند مسئولین سالهاست مشکلات و نارضایتی های آنان را نادیده می گیرند. یکی دیگر از اهالی می گوید اگر بنا است از امکانات محروم باشیم دیگر با چه توجیهی عوارض نوسازی شهرداری و... پرداخت می کنیم.

بسیاری از مردم نمی دانند در گوشه کنار شهر چه می گذرد. ظاهرا این مناطق در ذهن برخی مسئولین نیز به حاشیه رفته و مورد بی اهمیتی و بی توجهی آنان قرار گرفته است.

در مناطق مرفه شهر رفع مشکلات و نواقص شاید تنها کسری از یک شبانه روز به طول بینجامد اما در خیابان استاد شهریار و ده ها منطقه مشابه، ظاهرا مشکلات حساسیت کمتری بر می انگیزند.

گواه این مدعی بی تفاوتی مسئولین مربوطه نسبت به سد معبر، تخلیه مصالح ساختمانی، نبود سرعت گیر و پل عابر پیاده است.

این در حالی است که اگر در گوشه ای از شهر خانه ای به شکل غیرمجاز ساخته شود ولو به طور شبانه متولیان امر خیلی زود حساس شده و برای جلوگیری از این اقدام در محل حاضر می شوند.

یکی از ریش سفیدان منطقه معتقد است شاید اگر اینجا روستا بود با اجرای طرح هادی شرایط بهتری را میشد برایش متصور شد. او می گوید ما از اینور رانده و از آنور مانده ایم! اگر شهر است می خواهیم و حق داریم از حقوق شهروندی برخوردار باشیم و اگر روستا است تکلیفمان را مشخص کنند و با اجرای طرح هادی به وضعیت منطقه سر و سامانی بدهند.

این تنها گوشه ای از مصائب و مشکلات مردمی است که سهمشان از شهرنشینی، زندگی در محرومیت است.

اما در حالی که مردم مناطق مختلف ارومیه هر روز با مشکلاتی از این دست، روز خود را شب می کنند، مسئولین اقدام به آسفالت خیابان و حتی کوچه های بن بست خیابان دانشکده کرده اند.

بدون شک عدم تناسب رسیدگی به مناطق مختلف در بالا و پایین شهر تبعات و پیامدهای بسیاری را در پی دارد.

حال از مسئولین مربوط بالاخص مجموعه مدیریت شهری باید این سوال را پرسید که چه استدلال و منطقی پشت این رویکرد و نگاه نهفته است؟

اگر صرفا بحث فراموشی مناطق محروم شهر مطرح باشد می توان چنین برداشت کرد که محرومیت زدایی و رفع مشکل مناطق حاشیه ای و محروم جزو اولویت های مسئولین نیست اما وقتی این فراموشی با رسیدگی هر چه بیشتر به مناطق مرفه و بالا شهر همراه می شود آیا می توان این رویه را چیزی جز کوبیدن بر طبل اشرافی گری به شمار آورد؟

غفلت از عدالتخواهی و بی خبری از مشکلات مردم، بخصوص مردمی که در حاشیه و مناطق اصطلاحا پایین شهر زندگی می کنند نتیجه ای جز مردودی در آزمون مسئولیت ندارد و ای کاش مسئولین با تجدیدنظر در برخی رویکردها و رویه های خود از رفوزه شدن در این امتحان خطیر پیشگیری کنند!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ندای ارومیه، تاریخ انتشار: پنجشنبه 1 مهر 1395، کد خبر: 263938، www.nedayeurmia.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
شهردار رو باید برن داخل این جوب و کل طول جوب رو راه بره تا وضع مردم رو درک کنه.متاسفانه نظاهری نیست و هر روز بدتر از دیروز. م.ق 71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین