پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
با حضور فرماندار شیروان و اهالی سابق روستای امیرانلو کلنگ بازسازی این روستا در جنوب شرقی شیروان به زمین زده شد.

شعار سال: روستای متروکه امیرانلو در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است و مردم آن به زبان کردی تکلم می‌کنند و از نظر نژاد از طایفه‌ی میلانلو و از ایل زعفرانلو می‌باشند و روستا جزء دهستان گلیان است.

روستای امیرانلو از شمال به روستای بلغان، جنوب به قله شاه جهان، غرب به روستای هشت مرخ و از سوی شرق نیز به روستای استخری(اسطرخی) محدود می شود.

روستای امیرانلو که در سالیان دور قریب به 300 خانوار در آن زندگی می کردند از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کردند که خشکسالی‌های پی در پی روستائیان را در تعلیف دام و کشاورزی دچار مشکل نمود و همچنین زندگی مدرن شهری اهالی این روستا را کم کم از این محل دور کرد و مردم این روستا به دیگر آبادی ها، شهرهای مجاور و از جمله تهران مهاجرت کردند.

تنی چند از اهالی عشایر این روستا در سالهای گذشته در فصل تابستان به روستا کوچ کرده و به کشاورزی و دامداری می پرداختند که مشکلات جاده ای و فاصله آن با شهر و نبود امکانات باعث شد تا روستا کاملاً متروکه شود.

"عباسعلی صفایی" فرماندار شیروان در مراسمهای عمومی مختلفی در سطح شهر از متروکه شدن این روستا اظهار گلایه می نمود و خواستار احیای این روستا از سوی اهالی آن می‌گردید.

تا اینکه روز گذشته فرماندار شهرستان شیروان و جمعی از اهالی سابق روستای متروکه امیرانلو عازم این روستا شده و کلنگ احداث مسجد روستا به زمین زده شد و با اهدای مبالغی از سوی فرماندار و روستائیان سابق امیرانلو جهت احداث مسجد، پایه های بازسازی این روستا گذاشته شد.

فرماندار شیرون در این خصوص به پایگاه خبری تحلیلی شیروان گفت: روستای امیرانلو که سالهاست متروک شده است امروز با حضور و حمایت اهالی و علمای منطقه و مسئولین دستگاههای اجرایی، کلنگ مسجد روستا به زمین زده شد تا حیات دوباره ای به این منطقه برگردد.

وی افزود: روستای امیرانلو در قالب طرح هادی مجدداً احیا می شود تا مردم این روستا در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کند.

صفایی افزود: همه زمینه های خدمات رسانی روستا احیا می شود و این ابتدا به کد نیازدارد تا ردیف اعتباری برای آن تعریف شود.

وی گفت: زیرسازی جاده ارتباطی از طریق اعتبارات تملک دارایی شهرستان، از سمت روستای اسطرخی انجام شده است.

فرماندار شیروان گفت: اگر در آمار نفوس و مسکن سال جاری تعداد ساکنین این روستا بیش از 20 خانوار ثبت شود می توانند از خدماتی از جمله برق، گاز، آب شرب و.. بهره مند شوند.

وی افزود: اگر تعداد خانوار به 20 برسد و کد برای این روستا اخذ شود می توانند در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی سال آینده شرکت داشته باشند.

صفایی با اشاره به اینکه این روستا آخرین روستای شیروان در مرز شهرستان اسفراین است افزود: با توجه به آب و هوای این منطقه و قرارگرفتن در دامنه های قله شاه جهان از رونق خوبی برخوردار شوند.

فرماندار شیروان گفت: اهالی این روستا مصمم هستند که مهاجرت معکوسی به زادگاهشان داشته باشند و تسهیلات ساخت مسکن در این روستا اعطا می شود و زیباسازی روستا با خیابان کشی و بازگشایی معابر قدیمی و همینطور طرح هادی نیز صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که فرماندار شیروان برای احیای این روستا نذری را بر پا داشته بود که در هنگام کلنگ زنی مسجد این روستا 5 میلیون ریال برای احداث آن از حقوقش هدیه کرد و متعاقب آن اهالی نیز اقدام به جمع آوری هزینه هایی برای ساخت مسجد نمودند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي اخبار شيروان، تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395، کد مطلب: ۳۷۴۴۵:www. newssh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین