پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
ویژگی‌ای که در نسخه‌های قبلی اندروید وجود نداشت فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی بود. در نسخه جدید این امکان برای کاربران فراهم شده و افراد می‌توانند به راحتی به آن دست پیدا کرده و از صفحه‌نمایش خود فیلم بگیرند.
شعار سال: آیا می‌خواهید از صفحه نمایشگر گوشی اندرویدتان فیلم بگیرید و به دوستان خود مهارت‌تان در انجام بازی یا ساخت ویدئوی حرفه‌ای یا چگونگی استفاده از یک برنامه را نشان دهید؟ روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و در هیچ یک از این روش‌ها نیازی به استفاده از دستگاه دیگری ندارید.

نسخه‌های قبلی اندروید توانایی ضبط فیلم را نداشت، اما در اندروید ۱۱ این قابلیت برای ضبط نمایشگر گوشی وجود دارد. نسخه بتای اندروید ۱۱ در حال حاضر از این قابلیت بهره‌مند است و به نظر می‌رسد که اقدامات لازم انجام شده است.

شما برای استفاده از قابلیت ضبط باید آن را به منوی تنظیمات سریع (Quick Setting) تلفن خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید با باز کردن تنظیمات سریع ۲ بار صفحه اعلان را پایین بکشید تا این تنظیمات باز شود. بعد روی قسمت ویرایش (Edit) در گوشه پایین سمت چپ پنل ضربه بزنید (معمولاً علامت آن شبیه مداد است). قسمت ضبط صفحه‌نمایش (Screen Recorder) را قبل از اینکه آن را به قسمت تنظیمات سریع بکشید پیدا کنید. در آخر روی پیکان برگشت ضربه بزنید یا لبه صفحه را لمس کنید تا این تغییر ذخیره شود.

چطور می‌توان از نمایشگر گوشی اندرویدی خود فیلم گرفت؟

اکنون دوباره می‌توانید پنل تنظیمات سریع را باز کنید تا به راحتی از ضبط صفحه‌نمایش استفاده کنید. وقتی می‌خواهید برای اولین بار از این ویژگی استفاده کنید، از شما سوال می‌شود که آیا می‌خواهید صدا را ضبط کنید و ضربات روی صفحه نشان داده شود؟ برای شروع ضبط گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه شروع (Start) ضربه بزنید. زمانی که گوشی شما در حال ضبط از صفحه‌نمایش باشد علامتی قرمزرنگ در قسمت اعلان ظاهر می‌شود. برای پایان دادن به ضبط فیلم می‌توانید روی این علامت ضربه بزنید و آن را قطع کنید.


ضبط از صفحه‌نمایش کار بزرگی در نسخه اندروید ۱۰ بتا بود، اما گوگل این ویژگی را قبل از انتشار حذف کرد. خوشبختانه طراحان ال‌جی، وان‌پلاس و سامسونگ دوباره این قابلیت را فعال کرده‌اند.



ضبط از طریق نوار تنظیمات سریع در دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی


چطور می‌توان از نمایشگر گوشی اندرویدی خود فیلم گرفت؟

گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی در اندروید ۱۰ به فیلمبرداری از صفحه‌نمایش دسترسی دارند. این قابلیت از طریق نوار تنظیمات سریع (Quick Setting) قابل استفاده است. برای دسترسی به بخش تنظیمات سریع ۲ بار صفحه اعلان را پایین بکشید و سپس Screen Record در گوشی‌های ال‌جی و Screen Recorder در گوشی‌های سامسونگ را انتخاب کنید. بعد از آن روی دکمه شروع (Start) ضربه بزنید و منتظر بمانید تا شمارش معکوس برای آغاز ضبط تمام شود. پس از پایان یافتن کارتان روی دکمه توقف (Stop) ضربه بزنید و به این صورت ضبط پایان می‌پذیرد.


اگر گزینه ضبط صفحه را در تنظیمات سریع گوشی خود پیدا نمی‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به اندروید ۱۰ مجهز و آخرین نسخه به‌روزشده روی آن نصب شده است. همچنین اگر گوشی به اندروید ۱۰ مجهز نیست، می‌توانید با استفاده از چند برنامه ساده از صفحه‌نمایش گوشی‌تان فیلم بگیرید. برنامه‌های AZ Screen Recorder و Google Play Games (برای ضبط بازی‌ها) و همچنین Mobizen Screen Recorder برای انجام این کار پیشنهاد شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۲مهر ۱۳۹۹، کدخبر:۴۳۵۳۵۵، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
واقعا یکی از نرم افزار هایی بود که دنبالش میگردم خیلی ممنون از شعار سال بابت معرفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین