پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
زباله‌های شهری مرکز استان در کوچه و خیابان‌ها می‌ماند که ضمن ایجاد منظره نازیبا، در شرایط کرونایی سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازد. پیمانکار، ماشین آلات خود را کاهش داده و دلیل آن را گرانی و نداشتن اعتبار برای تعمیر آن‌ها عنوان می کند.
شعار سال: مدتیست زباله‌های شهری مرکز استان در کوچه و خیابان‌ها می‌ماند که ضمن ایجاد منظره نازیبا، سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازد.

این روز‌ها معابر شهری بوشهر با تلنبار زباله در مخازن گالوانیزه و اطراف آن یا رها شدن پسماند در کوچه و خیابان‌ها همراه شده که در شرایط کرونایی، سلامتی شهروندان را با خطر جدی مواجه کرده است.

این وضعیت درحالیست که شهرداری مرکز استان ماههاست به صورت سرپرستی اداره می‌شود و شورای شهر نیز پس از بازداشت ۶ عضو آن در تعلیق به سر می‌برد.

وضعیت نامناسب جمع آوری پسماند‌های بوشهر در شرایطی است که پیمانکار تنظیف و جمع آوری پسماند که شرکتی یزدی می‌باشد، ماهیانه حدود ۲ میلیاردتومان از شهرداری دریافت می‌کند. شرکتی که البته درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده آن هم نصیب استان مبدا می‌گردد.

خبرنگار «خلیج فارس» شب گذشته برای پیگیری وضعیت نامناسب زباله‌های شهری مرکز استان با کردگار مدیرعامل این سازمان تماس گرفت، اما وی پاسخگویی را به صبح امروز موکول کرد. مجددا وقتی با وی تماس گرفته شد، اظهارنظر در این خصوص را به مصاحبه حضوری منعکس کرد و از توضیح درباره مشکل در حوزه تحت مدیریتش خودداری نمود!

پیمانکار جریمه شد

در همین حال، معاون خدمات شهری شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه وضعیت نظافت و جمع آوری زباله‌های شهر زیبنده و قابل دفاع نیست، گفت: به پیمانکار تذکرات لازم داده شده و براساس بند‌های قرارداد، در صورت وضعیت ارسالی وی جرایمی درنظر گرفته شده است.

ایمان چارکی در گفتگو با خلیج فارس ادامه داد: پیمانکار ماشین آلات خود را کاهش داده و دلیل آن را گرانی و نداشتن اعتبار برای تعمیر آن‌ها می‌داند و خواستار افزایش رقم قرارداد است، درحالی که ما قبلا درخصوص حقوق و دستمزد نیروی انسانی این افزایش را لحاظ کرده ایم و بالا بردن حجم مالی قرارداد بیش از این صحیح نمی‌دانیم.

چارکی تاکید کرد: روز گذشته در شهرداری با پیمانکار اتمام حجت شده و قطعا اگر این رویه اصلاح نشده و ماشین آلات و خدمات آن به روال قبل برنگردد، از سایر ظرفیت‌های قانونی که در اختیارمان است بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مثبت بوشهر از دیدگاه مسافران طی سالیان اخیر پاکیزگی آن بوده، اظهار داشت: عملکرد اخیر پیمانکار شهرداری در مدت اخیر این مزیت بوشهر را دچار خدشه کرده و انتقادات شهروندان صحیح است و با جدیت پیگیر اصلاح این وضعیت می‌باشیم.
 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خلیج فارس، تاریخ انتشار خبر: ۱۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۵۷۲۶۲، pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
صرف نظر از تهديد سلامتي جسمي واقعا سلامت رواني رو هم تهديد ميكنه و در اينده جامعه اي مريض بار مياره بايدشهرداري ها يه فركي در اين باره بكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین