پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلترینگ اشتباهی سایت دیسکورد، این سوال را در ذهن برخی ایجاد کرده که اساسا فیلترینگ در ایران بر چه مبنایی انجام می شود و مسوول آن کیست؟

شعار سال: ماهنامه پیوست گفتگویی با محمدجواد آذری‌جهرمی داشته و او در بین سخنان خود گفته است که سایت دیسکورد به اشتباه فیلتر شده و وزارت ارتباطات سعی دارد آن را سریع‌تر رفع فیلتر کند.

بنا بر توضیح سایت ویجیاتو، دیسکورد مهم‌ترین راه ارتباطی بین گیمرها محسوب می‌شود و چه موبایل گیمرها و چه گیمرهای حرفه‌ای به طور پیوسته در بازی‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند. دیسکورد کاربردی فراتر از یک مسنجر صوتی و متنی ندارد و به همین خاطر هم پیش از این شایعه شده بود که این پلتفرم به خاطر آن که یک مسنجر پرطرفدار است از دسترس خارج شد. این سایت از بهمن سال گذشته مسدود شد.

حالا وزیر ارتباطات توضیح داده است که دیسکورد به این دلیل فیلتر شد که دامنه اصلی آن به دیسکورد اپ تغییر یافت که پیش از این متعلق به سایتی بوده که محتوای مستهجن روی آن قرار می‌گرفت. حالا نامه‌نگاری‌هایی در حال انجام است که این فیلترینگ به دلایل آن که سایت دیسکورد مشکلی ندارد، رفع شود.

نویسنده سایت ویجیاتو گفته‌های آذری‌جهرمی به ماهنامه پیوست را بسیار عجیب توصیف کرده و این پرسش را مطرح کرده است که آیا افرادی که مسئول فیلترینگ سایت دیسکورد بوده‌اند، بعد از آن که این دامنه تغییر کرده و دیسکورد روی آن منتقل شده، محتوای سایت را دیگر چک نکرده‌اند؟

به اعتقاد او، این گفتگو مشخص می‌کند که وزارت ارتباطات هیچ کنترل خاصی روی فیلتر شدن سایت‌ها و سرویس‌ها ندارد و در نهایت این مراجع قضایی هستند که در این مورد تصمیم می‌گیرند. حتی فیلترینگ سایت‌ها هم توسط این وزارت‌خانه انجام نمی‌گیرد و خود اپراتورها به صورت مستقیم برای مسدود کردن سرویس‌های ذکر شده اقدام می‌کنند.

گرانی بسته‌های اینترنت منطق نداشت

وزیر ارتباطات شب گذشته، در برنامه لایو اینستاگرامی با ماهنامه پیوست نیز حضور داشته است. بخشی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان او به گزارش سایت این رسانه در ادامه آماده است:

– درباره تحریم‌ها و تامین تجهیزات اینترنت نسل پنجم (5G) و وندورها فکر شده؛ اما اجازه بدهید جزئیات را نگویم که این راه‌ها بسته نشود؛ اما طبق برنامه‌ای که ما داریم در کلان‌شهرها و مناطق پرجمعیت شهری FWA نسل ۵ قابلیت پیاده‌سازی است و مصوبه آن دیروز در دولت تصویب شد و شرکت‌های ایرانسل، مبین‌نت، فرابرد و های‌وب مجوز گرفتند که ۵G FWA را توسعه بدهند.

صاایران با شرکت چینی تفاهم کرده است که خط تولید را به ایران بیاورند. برخی قطعات را از همین الان در ایران می‌زنند، برخی دیگر را وقتی بازار بزرگتر شد تولید می‌کنند و برخی دیگر را هیچ‌وقت نمی‌تواننند تولید کنند.

در مورد اینترنت رایگان شبکه شاد و این‌که آیا با توجه به انحصاری بودن شاد، این کار، انحصار را تشدید نمی‌کند، دولت تصمیم گرفته است برای تحقق عدالت آموزشی، استفاده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی را رایگان کند. برای ما مهم نیست چه سامانه‌ای ارائه می‌شود. در آموزش عالی(دانشگاه‌ها) ۷۴۸ سامانه رایگان شده اما در آموزش و پرورش یک سامانه است. ممکن است من انتقادی به این موضوع داشته باشم؛ اما تصمیم با وزیر آموزش و پرورش است و هر سامانه‌ای را که به ما اعلام کنند، رایگان می‌کنیم. و هزینه رایگان شدن پهنای باند را دولت به اپراتورها می‌پردازد.

گران شدن بسته‌ها همزمان با بیماری سخت من بود. اپراتورها می‌گویند همه چیز گران شده و باید اینترنت را هم گران کنیم. حرف ما این است که گرانی، منطق می‌خواهد. تا دو سال پیش یک بازار ۱۵-۱۶ میلیونی از کاربران اینترنت داشته‌اید و الان ۷۰ میلیون کاربر دارید. دفاتر حساب شما نشان می‌‌دهد که سود ۳۶۰۰ میلیارد تومانی کرده‌اید. براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، هزینه‌های ICT در سبد هزینه‌های خانوار نباید از ۲ درصد بیشتر باشد و این گرانی بسته‌ها، با اهداف کلان کشور در تضاد است.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار خبر: ۱۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۸۲۵۱۴، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
من به این وزیر جوان امید داشتم تا زمانی که برگشت گفت من به هیچ عنوان نمیتونم برای سیم کارت شاد دانش اموزان کاری بکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین