پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۰۵۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
می‌دانیم تیتر خبر ارسالی ما غیر متعارف است. می‌دانیم که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال این گونه خبر‌ها را منتشر نمی‌کند. اما موضوع خیلی خیلی مهم است. خودکشی یک دانش آموز ۱۱ ساله بندر دیر بوشهر برای نداشتن گوشی هوشمند و عدم توان شرکت در کلاس‌های آنلاین. غیرت زن و مرد مسلمان و ایرانی، کجا رفته؟
شعار سال: در خبر‌ها آمده که دانش آموز ۱۱ ساله بندر دیری بوشهر که در خانواده کم بضاعتی زندگی می‌کرده، بدلیل نداشتن گوشی همراه و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، خود را با طناب حلقه آویز کرده و فوت نموده است.
کاری به شرایط وقوع این مشکل و حادثه دردآور نداریم، کاری به فشار‌های اقتصادی و زیاد وارده بر مردم نداریم. کاری به افزایش احتمالی آمار‌های تظاهر به خودکشی نداریم. چند روز پیش، از مردم خواهش کرده بودیم که گوشی اضافی، غیر روز آمد و دست دوم موجود در منزل خود را در صورت صلاحدید، وقف دانش آموزان کنند.
خواهش کرده بودیم، این موضوع را جدی بگیرند. خواهش کرده بودیم رواداری کنند و.. قیمت جان یک دانش آموز ۱۱ ساله چقدر است؟ زندگی یک دانش آموز ۱۱ ساله چقدر می‌ارزد؟ شما و وجدان تان.

غیرت ما و خودکشی دانش آموز ۱۱ ساله بخاطر گوشی هوشمند!
در این قسمت ، شنیدن حرفهای مادر این دانش آموز را به شما توصیه می کنیم.

مادر محمد می‌گوید که مدیر مدرسه می‌گفت می‌خواهد به محمد و 2 دانش‌آموز دیگر گوشی تلفن همراه بدهد اما این وعده عملی نشده بود.

خانواده دانش آموز 11 ساله ای که به دلیل نداشتن گوشی هوشمند خودکشی کرده بود، جزئیات ماجرا را شرح می دهند.

خودکشی محمد به‌خاطر نداشتن گوشی

مادر محمد می گوید که مدیر مدرسه می گفت می خواهد به محمد و 2 دانش آموز دیگر گوشی تلفن همراه بدهد اما این وعده عملی نشده بود.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا ، وقتی خبر خودکشی محمد موسوی زاده در بندر دیر بوشهر می پیچد،بوی فاجعه زیر پوست جامعه می خزد.

شنبه ظهر بود که مادر محمد برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود.پدر مریض محمد و برادر معلولش و دو برادر خردسالش در اتاق محقرشان منتظر مادر بودند و لابد با خودشان فکر می کردند که محمد گوشه ای از آشپزخانه نشسته و دارد درس می خواند.

اما ماجرا چیز دیگری بود.پسرک داشت مراسم خودکشی واعدام خود را مهیا می کرد.

مادر که از راه رسید،چندین بار بر در کوفت اما کسی در را باز نمی کرد.پدر از داخل خانه و مادر بیرون در منتظر بودند که محمد به سمت در بدود و تصویر لبخندش در قاب در رو به مادرش پدیدار شود.

انتظار که طولانی شد،پدر از بستر بیماری بلند شد و دوان دوان راه حیاط کوچک را طی کرد.در را که به روی مادر باز کرد،نگاه متحیر و نگران هر دو در حیاط دنبال محمد می گشت اما خبری نبود که نبود.

مادر به داخل آشپزخانه سرک کشید.صدای فریادهایش محله را پر کرد و نان از دستش به زمین ریخت.

تصویر جسد بی جان پسرک که کبود کف آشپزخانه افتاده بود،کمر او را خم کرد.
پسرم گوشی می خواست

صدای مادر محمد موسوی زاده گرفته است.انگار گلوله ای از غم راه گلویش را بسته است.با همان صدای غم زده می گوید:«محمد دانش آموز کلاس پنجم بود.او بچه درسخوان و دانش آموز زرنگی بود.دلش می خواست گوشی هوشمند داشته باشد و بتواند برای معلمش عکس و فیلم هایی را که خواسته می شد بفرستد.اما ما در خانه مان فقط یک گوشی خراب داشتیم که نه فیلمبرداری می کرد و نه می شد با آن وویس فرستاد.همین باعث غم و غصه پسرم شده بود.»

او در ادامه گفت:«همسر من مریض است و یک فرزند معلول هم دارم.در خانه های مردم کار می کنم و زندگی مان را به سختی و با کمک اقوام و مردم شهر می گذرانیم.می خواستم کار کنم و برای محمد گوشی بخرم.او به من می گفت خودم بزرگ می شوم و کار می کنم.اما الان نیاز به یک گوشی یا تبلت داشت که از بقیه بچه ها در درس هایش عقب نیفتد که ما هم توان مالی برای خرید آن نداشتیم.»
آخرین شب محمد دلش رنگینک می خواست

مادر محمد با همان بغضی که در گلو دارد می گوید:«فکرش را هم نمی کردم که محمد چنین بلایی سر خودش بیاورد.او آخرین شب به من گفت هوس رنکینگ کرده است.بعد گفت دلش می خواهد آن شب را در آغوش من بخوابد.نمی دانستم چه در سر دارد و فکر نمی کردم فرزندم با من بی وفایی کند و به خاطر غصه نداشتن گوشی خودش را از بین ببرد.»
آموزش و پرورش دروغ می گوید!

در حالی که آموزش و پرورش تکذیبیه ای در مورد علت خودکشی محمد صادر کرده و ادعا کرده است مدیر مدرسه محمد به او گوشی داده بوده است،از مادر می پرسیم که آیا مدیر مدرسه محمد به او گوشی داده بوده است؟

او با تعجب نه غلیظی می گوید و ادامه می دهد:«مدیر مدرسه محمد چند بار گفته بود که می خواهد به سه دانش آموز گوشی بدهد اما این اتفاق نیفتاد.هیچ گوشی ای در کار نبود و تنها دلیل غصه پسرم که باعث شد این بلا را سر خودش بیاورد همین نداشتن گوشی بود.مدرسه تا به حال هیچ کمک مالی ای هم به ما نکرده بود.»
غمنامه معلم محمد

در فضای مجازی،متنی منتشر شده که منتسب به غم نامه معلم محمد شده است.در این متن آمده است:«خسته بودم . خسته بودم،به خودم گفتم دیگه از تدریس غیر حضوری بدترم داریم؟

روزگار ازین سخت ترم هست؟

داشتم عکسای فعالیتای بچه ها رو توی گروه (شاد)، از بین پیام ها و وویس ها جدا میکردم که باهاشون کلیپ بسازم.

همینطور که گروه رو زیر و رو می کردم،جا به جا پیام سید محمد بود که اجازه گوشی من خرابه،اجازه گوشی من عکس نمیگیره،فیلم ارسال نمیکنه...

دیروز آقای مدیر بهم زنگ زد و گفت سید محمد از دنیا رفته.

و من الان نشستم پای گروه بدون تدریس،بدون تکلیف...

از این به بعد کی وسط تدریس ریاضی بپره و بگه من گوشیم خرابه

کی بعد از وویسای روخوانی فارسی بچه ها بگه من نمیتونم وویس بذارم

کی بعد از کنفرانسای مطالعات بچه ها بگه خانم معلم عزیزم من چطوری فیلم ارسال کنم

الان کی و چطوری منو آروم کنه

الان میفهمم که روزگار ازین سخت ترم هست

سخت تر از نداشتن گوشی،نداشتن صاحب گوشیه.»

تعداد بازدید : 13
 

پدر این دانش آموز هم اینگونه اظهار داشت که ؛سه فرزند دارم و مستمری بگیر بهزیستی هستم و وضع مالی خوبی ندارم

فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم در اولین فرصت برای او خریداری کنم

با اینکه مدرسه هم اعلام کرد که برای دانش‌آموزان تبلت خریداری می‌کنیم اما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکرده‌ایم

 اگر چه محمد هر روز درخواست خرید گوشی نو و تبلت داشت اما هنوز برای ما انگیزه این اقدام فرزندم مشخص نشده که او برای چه دست به خودکشی زده ‌است‌.

اختصاصی شده پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: شعار سال ، خودکشی دانش آموزان ، خودکشی ، خودکشی دانش آموز بوشهری ، خودکشی دانش آموز به علت نداشتن گوشی هوشمند ، گوشی هوشمند ، محرومیت دانش آموزان ، دانش آموزان مناطق محروم ، مشکلات دانش آموزان فقیر ، آموزش مجازی ، مشکلات آموزش مجازی ، مشکلات برنامه شاد ، الزامات برنامه شاد ، کلاس های آنلاین مدارس ، عدم حضور در کلاس های آنلاین مدارس ، وقف گوشی ، وقف گوشی هوشمند برای دانش آموزان ، دانش آموزان محروم از گوشی هوشمند ، مشکلات دانش آموزان مناطق محروم ، کلاس های آنلاین و مشکلات ، آموزش و پرورش ، هزینه های شبکه شاد ، دسترسی دانش آموزان به اینترنت ، تهیه گوشی دانش آموزان محروم ، تهیه تبلت دانش آموزان محروم ، زیرساخت های آموزشی شاد ، عدالت آموزشی ، محرومیت های آموزشی ، دانش آموزان سرخورده ، سرخوردگی دانش آموزان محروم ، عدالت آموزشی کجاست ، دسترسی به اینترنت برای کلاس های آنلاین ، مشکلات کلاس های آنلاین مدارس ، مشکلات والدین با شبکه شاد ، فقر و تحصیل ، تحصیل دانش آموزان فقیر ، دانش آموزان فقیر ، تهیه گوشی هوشمند دانش آموزان
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
واقعا نمیدونم چی بگم اصلا گیریم با شدیم با غیرت چیکار میتونیم برای این عزیز از دست رفته انجام بدیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین