پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
«علیرضا صبوری» اظهار داشت: پس از ماه ها تلاش و پیگیری برای رفع موانع سرمایه گذاری، سرانجام قرارداد مرحله نخست ساخت بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 30 مگاوات به امضای سازمان انرژی های نو ایران (سانا) رسید.
شعارسال: برای ساخت این نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی 40 میلیون یورو معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به این که این نیروگاه با مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم کشورهای سوئیس و ایتالیا ساخته خواهد شد، گفت: به گفته سرمایه گذاران این پروژه، عملیات اجرایی در سه تا چهار هفته آینده آغاز می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: زمین 60 هکتاری در ضلع غربی کارخانه «آلومینای جاجرم» که در مجاورت پست 400 کیلوولت این شهرستان قرار دارد، برای ساخت پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به بخشنامه توانیر مبنی بر استفاده حداکثری سرمایه گذاران از تجهیزات و امکانات بومی، افزود: طرف سرمایه گذار به جز پنل ها و اینورترها (المان هایی که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند)، از همه ظرفیت های بومی برای ساخت پروژه بهره برداری خواهد کرد.

وی افزوده شدن 17 درصد به مبلغ تضمینی خرید برق از سرمایه گذاران را سیاست تشویقی برای این نوع همکاری عنوان و تصریح کرد: اگر دیگر سرمایه گذاران از صد درصد امکانات بومی استفاده کنند، تا 30 درصد به مبالغ وعده داده شده خرید برق، افزوده خواهد شد.

صبوری نیاز برق شهرستان های گرمه و جاجرم را نزدیک به 32 مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ساخت این نیروگاه، از این پس بخش اعظم برق مصرفی این شهرستان از جمله برق مورد نیاز صنعت بزرگی چون آلومینای جاجرم، از نیروگاه خورشیدی یاد شده تامین خواهد شد.

وی همچنین به طرح توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: شرکت سرمایه گذار سوئیسی تا 300 مگاوات ساخت نیروگاه در شهرستان های شیروان، اسفراین، بجنورد و جاجرم را در دستور کار دارد که به تدریج مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، پیش تر وزیر نیرو اعلام کرده بود، تعهد ایران در کاهش گازهای گلخانه ای کره زمین موجب شده است توسعه انرژی های تجدیدپذیر در قالب برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گیرد.

به گفته چیت چیان، ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر و تامین هفت هزار و 500 مگاوات انرژی از این محل در دستور کار وزارتخانه است و در یکی از بندهای لایحه پیشنهادی قانون بودجه امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مجله اینترنتی کهلک، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395، کدخبر: 1668469، www.kahlek.ir/

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین