پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۸۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
۲۱ عامل در تهران در ۶ ماهه نخست امسال بر اساس داده‌های سامانه ۱۳۷ آرامش و آسایش شهروندان تهرانی را از بین برده است.
شعار سال: بررسی مجموع اطلاعات ثبت و منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران نشان می‌دهد ۲۰ درصد خانوار‌های تهرانی در شش ماهه اول امسال به وضعیت شهری اعتراض کرده‌اند؛ به‌طور میانگین از هر ۵ خانوار ساکن تهران، یک خانوار به شرایط زندگی در تهران معترض بوده است.
اعتراض‌های شهروندان به سه دسته اصلی تقسیم شده اند؛ «مزاحمت‌های ساختمانی مربوط به ساخت و ساز‌های خطرناک»، «کم‌کاری در حوزه نظافت و تمیزی شهر» و «وضعیت نامناسب منظر شهر».
از میان تماس‌های گرفته شده با این سامانه، ۳ هزار و ۳۰۰ تماس درباره «قطع درختان شهر» است که نشان می‌دهد شهروندان در کنار مسائل دیگر مثل ساخت و ساز‌های غیر مجاز، خطر ریزش بنا‌های فرسوده، عدم تخلیه به موقع زباله و عدم نظافت معابر، نسبت به مسائل محیط زیستی مثل «قطع درختان» نیز حساس‌اند.
از ابتدای امسال تا آخر شهریور، ۳۷ هزار تماس از سوی شهروندان تهرانی با این سامانه برقرار شده و از میان عوامل سلب‌کننده آسایش و آرامش در تهران، «آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز» بالاترین عامل مورد اعتراض بوده است. در آمار و گزارش منتشره، اما مشخص نیست که چه میزان از این تماس‌ها منجر به اقدام نهاد‌های مربوطه و رفع عوامل سلب‌کننده آسایش، شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ۳۰۹۰۹، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
واقعا مگه مردم در تهران با این ترافیک و کرونا و مشکلات اقتصادی آسایشی هم دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
اسایش تهرانی هارو این یزا نبرده! اسایش کل ایران برای همین مسائل اقتصادی به فنا رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین