پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانک مرکزی پیگیری و حل مشکل موسسه مالی و اعتباری میزان را به استانداران سه استان خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی و دستگاه های امنیتی این سه استان واگذار کرده است که درصورت عدم حل مسالمت آمیز این موضوع دستور بازداشت مسئولان ارشد این موسسه صادر می شود.

شعارسال: عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پیگیری مطالبات سپرده گذاران موسسه میزان گفت: قبل از سال جدید طی توافقی بین بانک صادرات و موسسه مالی اعتباری میزان مقرر شد تا این دو ادغام شوند که بعد از سال موسسه میزان از این کار خودداری کرد.

عزیزی اظهارکرد: طی جلسه ای که روز یکشنبه با حمید تهرانفر،معاون نظارتی بانک مرکزی داشته است اعلام شده اختیار حل مشکل موسسه مالی و اعتباری میزان به استانداران سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی داده شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: در صورت به توافق نرسیدن استانداران با مسولین ارشد موسسه میزان در این سه استان دستور بازداشت مسئولین ارشد این موسسه صادر می شود.

عزیزی اضافه کرد: پیرو جلساتی که در اسفندماه سال گذشته با سیف ،رئیس کل بانک مرکزی، حمید تهرانفر،معاون نظارتی بانک مرکزی داشتیم قول های مساعدی برای برطرف کردن مشکل سپرده گذاران بانک میزان داشتیم که در همین راستا مقرر شد این موسسه با بانک صادرات ادغام شود.

عزیزی گفت: براین اساس بانک مرکزی تصمیم گرفت دارایی های موسسه مالی و اعتبار میزان خراسان را در اختیار بانک صادرات قرار دهد تا مطالبات مردم پرداخت شود که در سال جدید مسئولین موسسه میزان از این اقدام خودداری کردند.

به گفته وی این موسسه اعتبارات عودت داده شده از سوی بانک مرکزی را به جای پرداخت مطالبات خرد در اختیار سپرده گذاران خاص قرار داد و هم اکنون افراد زیادی از اقشار کم بضاعت جامعه دنبال دریافت سپرده های خود نزد این بانک هستند که تاکنون به نتیجه نرسیده اند.

وی در ادامه در خصوص مسائلی که تحت تاثیر مشکلات مالی پیش آمده برای موسسه میزان دامنگیر موسسه مالی و اعتباری " فرشتگان " و"آرمان ایرانیان" نیز شده بود، گفت: در این راستا نیز مبلغ 400 میلیارد تومان اعتبار از بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات این موسسه نیز در اختیار آنان قرار گرفت و هم اکنون هیچ گونه مشکلی در خصوص این دو موسسه مالی وجود ندارد.

موسسه مالی و اعتباری میزان خراسان که در دهه 70 با سهام افزون بر سه هزار قاضی بازنشسته دادگستری های خطه خراسان مجوز دریافت کرده بود از اوایل زمستان امسال برای پرداخت وجه سپرده گذاران خود با مشکل مواجه شد.

بحث ادغام موسسه میزان با بانک صادرات سال گذشته از سوی معاون نظارتی بانک مرکزی مطرح شد که به نظر می رسد ادغام این موسسه در روزهای پایانی سال 93 بیشتر در جهت آرام کردن فضا و تبلیغاتی بوده و جنبه عملیاتی نداشته است چراکه در سال جدید این موضوع از سوی مدیرعامل بانک صادرات رد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1394، کدخبر: 39508: www.atraknews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپرده گذار میزان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
1
عاقبت فوق العاده اوضاع وخیم سپرده گذاران میزان دادگستری خراسان دامن مسولین استان وبانک مرکزی را بزودی می گیرد . 23 ماه گذشت سپرده گذار میزان دادگستری تحمل کرد، اما به همین ماه محرم دیگر صبر افراد برای احقاق حقوقشان تمام شده است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
عزیزی از این وعده ها زیاد داده است. بعد از یک سال نتیجه چی شد؟
سپرده گذار میزان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
اگر واقعا دوهفته دیگر مسولین خدوم وساده زیست وغمخوار مردم ،میزان دادگستری خراسان را تعیین تکلیف کنند بدین معناست که 23 ماه پیش اونها میتونستند همین کارا بکنند .بنابراین چون در این مورد تخطی نموده و خانواده های زیادی را ازهم پاشیدند باید محاکمه ومجازات شوند .اگر چنیین نشود سنگ روی سنک بند نمی اید .اگر قانون وشرع اسلام وجود دارد .اگر ندارد خوب از قانون جنگل باید استفاده زور داری بمان وضعیفی بمیر .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین