پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها با اشاره به آسیب‌های ایجاد بافت مسکونی در پادگان‌ها گفت: هیچکس با خروج پادگان‌‎ها از شهر مخالف نیست، اما مشکل این است که پادگان‌ها را منتقل می‌کنند و در آن ساخت و ساز انجام می‌دهند. اینکه بیایند در اراضی پادگان‌ها، بافت متراکم مسکونی ایجاد کنند و ساخت و ساز انجام دهند، مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد می‌شود.

شعار سال: قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهر‌ها سال ٨٨ تصویب شد و طی ‌سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها صحبت از فروش و انتقال آن‌ها به میان آمد. این اراضی برای خروج از شهر‌ها با سه روش مزایده، توافق یا فروش قابلیت معامله دارند و منابع مالی خرید این زمین‌ها هم باید در بودجه سنواتی دولت یا از طریق عرضه اوراق مشارکت دیده شود.  شهرداری هم می‌تواند بعد از تعیین تکلیف برای نحوه تملک، این اراضی را توسط وزارتخانه‌های دفاع، راه وشهرسازی و کشاورزی، عرصه‌های آزادشده به نفع شهر در اختیار بگیرد. درمجموع ٢٨٧٣ هکتار از مساحت تهران تحت مالکیت مراکز نظامی و پادگان‌هاست که تقریبا ٥١٩ هکتار از آن قابلیت خروج از تهران را دارد.

پادگان 06 ارتش نمونه‌ اجرا شده این طرح است که به نفع مردم تهران و با تبدیل شدن به بوستان، از پایتخت خارج شد اما آنطور که مهدی چمران می‌گوید در این اراضی ساخت و ساز انجام می‌شود بنابراین اگر قرار است با انتقال پادگان‌ها هیچ نفعی برای مردم تهران حاصل نشود بهتر است این اراضی همان پادگان باقی بمانند تا اینکه برج، مال یا منطقه مسکونی در آنجا ساخته شود.

مهدی چمران، رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتقال پادگان‌ها به خارج شهرها گفت: برخی از پادگان‌ها حضورشان در شهر به منظور استفاده در مواقع بحرانی و تامین امنیت مردم ضروری است و باید بمانند اما برخی از پادگان‌ها که فقط جنبه آموزشی دارند؛ نیازی به حضورشان داخل شهر نیست و باید خارج شوند و اکنون هم این اتفاق افتاده است.

او افزود: برای مثال پادگان 06 ارتش از داخل شهر خارج شده است بنابراین هیچکس با خروج پادگان‌‎ها از شهر مخالف نیست اما مشکل این است که پادگان‌ها را منتقل می‌کنند و در آن ساخت و ساز انجام می‌دهند.

چمران تصریح کرد:‌ اینکه بیایند در اراضی پادگان‌ها، بافت متراکم مسکونی ایجاد کنند و ساخت و ساز انجام دهند، مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد می‌شود.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها با اشاره به آسیب‌های ایجاد بافت مسکونی در پادگان‌ها گفت: اگر پادگان‌ها را منتقل کنند و اجازه دهند حداقل فقط فضای باز باقی بماند از لحاظ کاهش آلودگی هوا بهتر از این است که در آن ساخت و ساز انجام دهند و جمعیت در آن منطقه متمرکز شود و آسیب‌های بیشتری به وجود بیاورد.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ خبر: ۲۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۵۰۲۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
تا .وقتي روي كارهايي كه انجام ميدن تجميع فكر نخبگان صورت نگيره اين ها تا ابد از اين دست مشكلات رو دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
درستش اینه که پادگان هارو از شهر خارج کنیم نه اینکه تو شهر مزاحم منازل مسکونی بشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین