پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
مدیر کل محیط زیست سیستان وبلوچستان در تماس تلفنی با امام جمعه شهر علی اکبر گفته های اخیرش درمورد خوب بودن حال تالاب هامون و رخ ندادن فاجعه زیست محیطی در آن را شیطنت رسانه ای خواند و گفت که این مصاحبه‌ها از سالهای گذشته بوده است.
شعارسال: مدیر کل محیط زیست سیستان وبلوچستان که ظهر روز جمعه پنج شهریور ماه در پاسخ به سوال های تلفنی خبرنگار ایسنا گفته بود که هیچ فاجعه زیست محیطی در تالاب هامون رخ نداده بلکه درمورد تلفات ماهی ها جو سازی شده است، این بار در تماس تلفنی به امام جمعه شهر علی اکبر، مصاحبه های اخیرش را شیطنت رسانه ای خوانده و افزوده است که رسانه ها مصاحبه سالهای گذشته وی را با شیطنت منتشر کرده‌اند.

سعید محمودی در مصاحبه با خبرنگار ایسنا گفته بود: هیچ فاجعه زیست محیطی در تالاب هامون رخ نداده و وضعیت کنونی تالاب بسیار خوب است.

وی تصریح کرده بود: مگر ماهی ها چقدر می خواهند عمر کنند؟ عمر ماهی ها صدسال که نمی شود!، اگر شش هفت ماه از این ماهی استفاده نشود، خود به خود می می میرند.

همچنین این مسئول در مصاحبه با رسانه ای دیگر که هشت شهریور امسال منتشر شده، مدعی شده بود که تالاب‌ هامون پس از 18سال برای اولین بار شرایط بهتر و کاملا متفاوتی را تجربه می‌کند و هیچ سالی در ماه‌های مرداد و شهریور، تالاب هامون آب نداشته، اما در حال حاضر، امسال شاهد حضور آب در سطح تالاب هستیم.

محمودی در این گفتگو ادعا می کند که صیادان تالاب هامون امسال میلیون‌ها تن ماهی صید کرده‌اند، اما شیلات سیستان این موضوع را تکذیب کرد و گفت: حدود 25 سال قبل و در زمان پر آبی این تالاب، سالیانه 10 هزار تن ماهی از آن برداشت می شده است.

پس از ارائه اطلاعات نادرست از وضعیت هامون توسط محیط زیست، پژوهشکده تالاب هامون با انتشار نتایج بررسی خود از آخرین وضعیت تالاب هامون، اعلام کرد: می‌توان گفت بستر تالاب هامون در تمامی نقاط آن به خشکیدگی کامل رسیده است جز در مواردی بسیار کم که در اواخر مردادماه با رها سازی آب از چاه نیمه به‌طور جزئی آبگیری شده است.

انتشار گزارش خشک شدن کامل هامون توسط یک نهاد علمی و واکنش های امام جمعه شهر علی اکبر [واقع در نزدیکی ساحل تالاب هامون] در مورد سخنان محیط زیست در خطبه های چند هفته اخیر سبب شد که این مسئول در تماس تلفنی به حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان امام جمعه شهر علی اکبر، سخنان جنجالی خود را شیطنت رسانه ای بخواند.

امام جمعه شهر علی اکبر در باره این تماس تلفنی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:‌ در هفته های گذشته ما موضوع تالاب هامون را عرض کردیم که حیات سیستان و بلکه استان ما به حیات هامون گره خورده و متاسفانه چندین سال است با خشکسالی هامون مواجه هستیم و سخنانی را از مدیر کل محیط زیست استان شنیدیم مبنی بر عدم خشک شدن تالاب و تکذیب این موضوع که باعث رنجش مردم شد.»

وی افزود: ایشان طی تماس تلفنی ضمن تاکید بر رها سازی آب در هفته آتی این بیانات را شیطنت بعضی رسانه ها دانستند که مصاحبه سالهای گذشته وی را منتشر کردند و قول مساعد دادند مبنی بر اینکه در سال آینده حقابه تالاب را که سالی ۶۰ میلیون متر مکعب بود به ۱۲۰ میلیون متر مکعب برسانند و طرح حیات تالاب را سریعتر و با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: ما هم امیدواریم که اینطور باشد و منتظر حل بحران تالاب خواهیم بود؛ چرا که تالاب هامون رگ حیات سیستان است و هیچ کارگاه تولیدی و کارخانه‌ای نمی تواند به اندازه احیای تالاب برای مردم مفید باشد و اشتغالزایی کند. امیدوارم رسانه ها هم در نقل کلام امانتداری کنند و هم این وعده ها را پیگیری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1395، کد خبر: 95062918004، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین