پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
رونمایی از فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی اتفاق ویژه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سومین روز برگزاری بود.
شعار سال: سی‌وسومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی دیروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه سومین روز برگزاری را پشت سر گذاشت، که رونمایی از اولین ساخته سینمایی پوریا حیدری اوره در سینمای ایران، در «خانه جشنواره» برای اندک مخاطبان حاضر در سینما فرهنگ تهران و سینما ساحل اصفهان تجربه‌ای متفاوت را رقم زد.

جشنواره سی‌وسوم که بخش عمده برنامه‌ریزی خود برای برگزاری را بر اجرای مجازی برنامه‌های اصلی و فرعی خود بنا کرده است، حالا و با پایان سومین روز برگزاری از نیمه راه عبور کرده و به‌عنوان اولین جشنواره سینمایی کشور، دستاوردی قابل قبول را به‌نام خود در حوزه برگزاری آنلاین، به ثبت رساند.

با این همه، اما جان‌مایه اصلی هر جشنواره‌ای به‌ویژه جشنواره‌ای در مختصات جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، بیشتر متکی بر فیلم‌های بلند داستانی است که در بخش رقابتی روی پرده می‌روند. در جشنواره امسال فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز ۱۳ فیلم در بخش مسابقه ملی پذیرفته شده‌اند که البته نمایش آن‌ها مشمول برگزاری آنلاین این رویداد نشده و به‌صورت محدود در دو «خانه جشنواره» در تهران و اصفهان روی پرده می‌روند.

رونمایی از «پدیده» جشنواره سی‌وسوم

در نیمه نخست جشنواره سی‌وسوم سینما فرهنگ تهران میزبان اکران ۶ فیلم بوده است؛ انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری، «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «جزیره فضایی» ساخته سیدجواد هاشمی، «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی، «سلفی با رستم» حسین قناعت و «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره.

در میان این آثار یکی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز «بعد از اتفاق» بود، فیلمی از یک کارگردان جوان که تهیه‌کنندگی آن را شهاب حسینی برعهده داشت و در جریان تولید هم کمتر خبری از حال و هوای آن در رسانه‌ها مخابره شده بود. ترکیب بازیگران مطرح حاضر در فیلم هم بر این کنجکاوی افزوده بود؛ فیلمی که شب گذشته و برای نخستین بار روی پرده رفت تا اندک مخاطبان و اصحاب رسانه که ذیل ضوابط و قوانین سفت و سخت بهداشتی در سینما فرهنگ به تماشای فیلم نشستند، تجربه متفاوت از رونمایی یک فیلم در جشنواره فیلم کودک را پشت‌سر بگذارند.

از فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» رونمایی شد

فیلم «بعد از اتفاق» که بازیگران مطرحی، چون جواد عزتی، رضا کیانیان، بهرام افشاری، ستاره پسیانی، گلاره عباسی و نیما شعبان‌نژاد در آن ایفای نقش کرده‌اند هم از نظر انتخاب سوژه و هم از نظر ساختار روایی تجربه «تازه» برای سینمای ایران محسوب می‌شود و به‌راحتی می‌توان «تولید» آن را اتفاقی مبارک برای کارنامه تهیه‌کنندگی شهاب حسینی در سینمای ایران قلمداد کرد.

«امید» کلیدواژه محوری فیلم «بعد از اتفاق» است و از این منظر تولید و اکران فیلم در شرایط امروز جامعه را می‌توان واجد ارزش‌هایی دوچندان نیز قلمداد کرد. در «بعد از اتفاق» محور اصلی داستان کودکی است که تحقق آرزوهایش را جستجو می‌کند و فیلم در فضایی مابین سینمای مستند و داستانی به ترسیم مسیری می‌پردازد که این نوجوان پشت سر می‌گذارد.

توضیح بیش از این درباره ساختار و محتوای فیلم «بعد از اتفاق» می‌تواند از بکر بودن آن برای مخاطبان بالقوه‌ای که می‌توانند در مواجهه مستقیم با فیلم لحظه‌های ناب آن را کشف کنند بکاهد و به همین دلیل تنها به همین نکته اشاره می‌کنیم که تا به اینجا بی‌تردید «بعد از اتفاق» پدیده جشنواره سی‌وسوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوده است.

جای خالی شهاب حسینی در شب «بعد از اتفاق»

شب گذشته و بلافاصله پس از رونمایی از فیلم «بعد از اتفاق» نشست رسانه‌ای عوامل این فیلم در سینما فرهنگ و با اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.

غایب اصلی این نشست شهاب حسینی بود؛ بازیگر محبوب سینما که حالا در مقام تهیه‌کننده یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های این سال‌های سینمای ایران را به سرانجام رسانده است. حسینی که چند سالی است حمایت از فیلمسازان فیلم‌اولی را در دستور کار خود قرار داده است، این بار با همراهی پوریا حیدری اوره شرایط ویژه‌ای را برای اجرایی‌شدن ایده‌های محوری این فیلم به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن فراهم آورده است. حیدری‌اوره البته پیش از این فیلم «باغ‌های زردآلو» را در خارج از کشور کارگردانی کرده بود، اما «بعد از اتفاق» اولین تجربه فیلمسازی‌اش در سینمای ایران محسوب می‌شود. به همین دلایل هم با توجه به بازخورد‌های مثبت نمایش فیلم در اولین نوبت اکران آن بر پرده سینما، جای شهاب حسینی به‌شدت در سینما فرهنگ خالی بود.

در ابتدای نشست رسانه‌ای فیلم حیدری اوره به‌عنوان کارگردان «بعد از اتفاق» درباره غیبت شهاب حسینی، توضیح داد که به دلیل همزمانی این نشست خبری با ضبط یک برنامه، امکان این حضور فراهم نشده است.

پوریا حیدری اوره در این نشست از تعامل و گفتگو با روح‌الله جعفری برای رسیدن به ترکیب نهایی بازیگران فیلم سخن گفت و روح‌الله جعفری بازیگر نوجوان و سوژه محوری روایت فیلم هم گفت: پیش از شروع کار روح‌الله دیگری بودم، اما بعد از این فیلم روح‌الله سابق مرد و امروز می‌خواهد بهترین تلاشش را انجام بدهد تا به بهترین‌ها برسد. رؤیای من این است که آهنگساز برجسته‌ای در دنیا شوم، برای رسیدن به این رؤیا تمام توانم را به کار خواهم گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۳۰مهر ۱۳۹۹، کد خبر: mehrnews.com، ۵۰۵۲۹۶۵
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
من يكي از كساني بودم كه همش ميگفتم بذاريد اين جشنواره رو برگزار كنن اتفاقا از دل اين جشنواره هاست كه نخبه ها شناسايي ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
درسته نخبه ها شناسايي ميشن! اگر تو همون مراسم يكي بياد بميره و كرونا بگيره درسته؟ خوبه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
خیلی خوبه که از بازیگران برجسته تو فیلم کودک استفاده شده باعث میشه خیلی فیلم قوی تر و تاثیر گذار تر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین