پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
بخش سیروان یکی از بخش های سنندج است که پس از ثبت ملی به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شده و به دلیل بافت معماری و نیز فرهنگ‌های خاص خود سالانه پذیرای گردشگران بسیار می‌باشند.
شعار سال: بخش «سیروان» یکی از بخش‌های استان کردستان است که در شهرستان سنندج واقع شده است. مرکز این بخش روستای ۲۵ خانواری دره کوله است. روستا‌های «سیروان» از توابع شهرستان سنندج پس از ثبت ملی به مقصد گردشگری تبدیل شده‌اند. بخش «سیروان» ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که می‌توان از آن در راستای توسعه منطقه بهره برد. پتانسیل‌های کشاورزی موجود در بخش «سیروان» نیازمند بسترسازی و حمایت است تا بتوان بخشی از کمبود‌های موجود را جبران کرد. نبود زیرساخت در حوزه جاده و ارتباطات اینترنتی یکی از دلایل رونق نیافتن این حوزه است.

روستا‌های شاخص و گردشگر پذیر در استان کردستان و خصوصا منطقه هورامان به دلیل بافت معماری و نیز فرهنگ‌های خاص خود سالانه پذیرای گردشگران بسیار می‌باشند. «دولاب» از مقاصد جدید گردشگری در استان کردستان بخش سیروان است. قدمت روستای «دولاب» به بیش از۹۰۰ سال پیش می‌رسد. «دولاب» به جهت غنای فرهنگی بالا و نیز نزدیکی به مرکز استان کردستان و همچنین طبیعت زیبا مقصد گردشگری مناسبی برای علاقمندان به گردشگری می‌باشد. روستای «دولاب» دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و در حدود ۱۶۰چشمه دائمی دارد، پس به حق شایسته است، که نامش دولاب یعنی «دول ئاو» باشد. تنوع چهارفصل این منطقه بسیار زیبا و جالب توجه است.

روستا‌های استان کردستان با هوای پاک و طبیعت زیبا و سرسبز خود مقصد خوبی برای گردشگران هستند که یکی از این روستا‌های هدف گردشگری، روستای «گلین» از توابع بخش سیروان سنندج و در منطقه ژاوه رود واقع شده است. ۴۵ کیلومتر از شهر سنندج را که به سمت شهر کامیاران طی کنید و جاده‌های پیچ در پیچ و باغ‌های پُرثمر منطقه ژاوه‌رود را پشت سر بگذارید به روستایی می‌رسید که «گلین» نام دارد، عروس منطقه ژاوه‌رود. بنا بر آثاری که وجود دارد و به گفته خود اهالی این منطقه، این روستا بیش از یک هزار سال قدمت دارد و محلی بوده که بزرگان و عالمان زیادی را در دل خود پرورش داده است. در فرهنگ لغت «هه‌نبانه بورینه» "ماموستا هه‌ژار" نویسنده مشهور کُرد، «گلین» از کلمه کُردی «گلی» به معنای دره‌های تنگ گرفته شده و این روستا هم در دل دره‌های تنگی واقع شده است؛ هرچند کلمه گلین در زبان ترکی هم وجود داشته و به معنای «عروس» است، اما براساس شواهد و بررسی‌های انجام شده در طول تاریخ در این منطقه هیچ ترکی ساکن نبوده است، پس همان معنی اول صحیح‌تر به نظر می‌رسد و شاید نامگذاری این روستا به نام گلین از منظر معنی دوم، به دلیل زیبایی‌های فراوان آن بوده است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6آبان1399، کدخبر:99080603294، isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
بسیار زیبا و کلاسیک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
عجب بافتی داره خیلی دلم میخواد بدونم این ها نیاز های روزمره خودشون رو چطوری تامین میکنن یا سیستم اموزششون چطور هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
جای جای ایران جاهای دیدنی داره که فکر نکنم یک دهم ایرانی ها هم رفته باشند دیدنش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین