پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
رییس سازمان جهاد کشاوری کردستان گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح زهکشی آب‌های شمالغرب در این استان هزینه شده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح نیز ۹۰ درصد است.
شعار سال: محمدفرید سپری اظهار داشت: قبل از اجرای این طرح، اراضی بصورت دیم کشت و محصولات غالب منطقه شامل گندم، جو و نخود بود.

وی اضافه کرد: پس از اجرای شبکه‌های فرعی در این اراضی پیش بینی می‌شود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به باغات مثمر تبدیل و در ۹ هزار و ۳۱۰ هکتار باقی‌مانده نیز زراعت به صورت آبی کشت شود.

سپری افزود: با اجرای این طرح نقطه عطفی در توسعه و رونق کشاورزی استان بوجود می‌آید بطوریکه با تبدیل هر هکتار اراضی دیم به آبی و توسعه باغات و زراعت آبی، تولید در واحد سطح به میزان قابل توجهی افزایش یافته که این امر تاثیر بسزایی در ارتقای درآمد بهره‌برداران و اشتغالزایی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح برای چهار هزار و ۸۶۲ نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار و ۲۹۳ نفر اشتغال غیر مستقیم در مجموع ۱۲ هزار و ۱۵۵ نفر شغل ایجاد شود که این امر در کاهش نرخ بیکاری موثر بوده و راه را برای توسعه پایدار کشاورزی هموار می‌کند.

سپری تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار پروژه ۱۰ هزار هکتار از اراضی طرح، در پاییز سال جاری آماده بهره‌برداری شود و در صورت تامین بقیه اعتبارات بخش دوم اراضی شامل ۶ هزار و ۸۱۰ هکتار نیز تا بهار سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی گفت: مطابق بررسی‌های به عمل آمده جهت اتمام کل پروژه به اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

حسب منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای استفاده بهینه از پتانسیل آب‌های سطحی در حوضه‌های مرزی کشور و مهار و کنترل این نعمت خدادادی، طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در سال ۱۳۹۳ با مشارکت وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی شروع شده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ۲۳ مرداد امسال در هجدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی عمرانی، تولیدی و زیربنایی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» گفته بود:یکی از آرزو‌های ما در دوران جنگ این بود تا مردم مناطق مرزی بتوانند از سرزمین خود به بهترین وجه بهره‌برداری کنند که امروز این آرزو با افتتاح آبیاری و زهکشی ۲۳ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز این کرمانشاه و ایلام به بار نشست.

در استان کردستان نیز این طرح در سال ۱۳۹۴ با سه طرح در سطح ۲ هزار ۹۳۰ هکتار شروع شد که با پیگیری‌های مداوم و مستمر استاندار، نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی و جهاد کشاورزی سطح پوشش این طرح سال ۱۳۹۵ به ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار در سه شهرستان سنندج، کامیاران و مریوان افزایش یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 آبان  1399، کد خبر: 84108689،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اين طور كه معلومه جهاد داره كم كم يه تكوني به خودش ميده اميدواريم به بيداري كامل برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
كردستان بايد روزي بهتر از اين ها رشد ميكرد اما سنگ اندازي ها جلوي رشد رو گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین