پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: سالانه یک میلیون و ۸۵ هزار تن ماده معدنی طلا در تکاب استخراج و فرآوری می‌شود.
شعار سال:پریسا عابدپوردر خصوص آخرین وضعیت فعالیت معادن طلای تکاب اظهار کرد: در شهرستان تکاب ۶۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲ معدن طلای بزرگ با استخراج و فرآوری سالانه یک میلیون و ۸۵ هزار تن ماده معدنی طلا است.
 
وی مجموع استخراج ۶۰ معدن تکاب را سالانه یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۹۷۵ تن انواع مواد معدنی با اشتغال یک هزار و ۳۸۴ نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: برای معادن طلای تکاب نیز یک هزار و ۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال ۷۱۵ نفر را فراهم کرده است.
 
عابدپور در خصوص مشکل خام فروشی مواد معدنی در استان و راهکاری‌های رفع این مشکل اظهار کرد: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان‌ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می‌کند که در این زمینه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان ضروری است.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از خام فروشی انواع سنگ‌های تزئینی استخراج شده از معادن تکاب یک واحد سنگ‌بری بزرگ مقیاس احداث می‌شود تا مواد استخراج شده بعد از فرآوری از این شهرستان خارج شود و ارزش افزوده آن نیز به این شهرستان باز گردد.
 
وی در خصوص وضعیت معادن استان نیز خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا به همراه ایجاد محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد بین شهری از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۸ فقره پروانه اکتشافی در استان صادر شده است.
 
عابدپور با بیان اینکه امسال برای ۱۹ محدوده اکتشافی، گواهی کشف صادر شده است، گفت: همچنین در این مدت در استان ۲۴ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۵۴۰ هزار تن و ذخیره قطعی بیش از ۱۲ میلیون تن صادر شده که با به بهره برداری رسیدن این معادن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۶۱ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
 
عابدپور عنوان کرد: برای به بهره برداری رسیدن معادن فوق بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروانه ۹ درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
 
هم اکنون در آذربایجان غربی ۱۸۴ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف معتبر، ۴۳ معدن دارای گواهی کشف و ۴۹۲ معدن به بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار و ۲۲۴ نفر فعال است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 4 آبان  1399  ، کدخبر: 139103 ،www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
من شنیده بودم که تکاب یکی از بهترین معادن رو در زمینه طلا داره اما نمیدونستم در این حد خوب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین