پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
«انتظار» از آن دست موضوعاتی ست که قیصر در جای جای شعر خود بدان پرداخته است. روح انتظار در بسیاری از اشعار وی- در سبک‌های مختلف شعری- حضور دارد و شاید بیراه نباشد اگر شعر او را شعر انتظار و خودش را «شاعرمنتظر» بنامیم.
شعار سال: «انتظار» از آن دست موضوعاتی ست که قیصر در جای جای شعر خود بدان پرداخته است. روح انتظار در بسیاری از اشعار وی- در سبک‌های مختلف شعری- حضور دارد و شاید بیراه نباشد اگر شعر او را شعر انتظار و خودش را «شاعرمنتظر» بنامیم.

به بهانه هشتم آبان ماه، سیزدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی:

صوتی کمتر شنیده شده از قیصر شعر فارسی؛ شاعری که رهبری درباره او گفت: درگذشت او آرزو‌هایی را خاک کرد.

این شعر از مجموعه آاثار آینه‌های ناگهان سروده قیصر امین پور است.



از «قیصر امین پور» می‌توان به عنوان شاعری جریان ساز یاد کرد. از جمله موضوعاتی که در اشعار این شاعر، بسیار برجسته می‌نماید موضوع «انتظار موعود» است.

«انتظار» از آن دست موضوعاتی ست که قیصر در جای جای شعر خود بدان پرداخته است. روح انتظار در بسیاری از اشعار وی- در سبک‌های مختلف شعری حضور دارد و شاید بیراه نباشد اگر شعر او را شعر انتظار و خودش را «شاعرمنتظر» بنامیم.

او همواره با ظرافت شاعرانه و بیان لطیف خود انتظار موعود را فریاد می‌زند و آرزوی رسیدن آرمان شهری را که موعود بنا می‌نهد را در شعر خود می‌پروراند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود درباره او گفت: از دست دادن او برای اینجانب و برای همه‌ی اصحاب شعر و ادب، خسارت‌بار است. او شاعری خلاق و برجسته بود و همچنان به سمت قله‌های این هنر بزرگ پیش میرفت. درگذشت او آرزوهائی را خاک کرد، ولی راه فتح قله‌ها را امید است دوستان و یاران نزدیک و شاگردان این عزیز، ادامه دهند.

امروز هشتم آبان ماه، سیزدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی است؛ روحش شاد و یادش گرامی.
 
تعداد بازدید : 39
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 8 آبان 1399، کدخبر: 47332، www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ممنون از شعار سال برای انتشار این صوت های کم یاب که اصلا در اینترنت نیستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین