پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
با وجود ذخایر قطعی معادن مس سمنان که حدود ۱۲ میلیون تن برآورد شده است، اما استخراج و فرآوری این ماده معدنی بدون آب با مشکل مواجه خواهد شد.
شعار سال: بر اساس اطلاعات موجود در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بررسی وضع معادن استان سمنان نشان می‌دهد که ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن مس، ۱۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف در این حوزه صادر شده است.

مجموع ذخیره قطعی این ماده معدنی در استان سمنان در حدود ۱۲ میلیون تن بوده که عدد قابل‌توجهی است.

ظرفیت بالای معادن مس در استان سمنان امروز نیازمند توجه است؛ ذخیره احتمالی این ماده معدنی در استان به ۲۰ میلیون تن می‌رسد و ظرفیت استخراج اسمی معادن مس در استان به بیش از یک میلیون تن در سال است.

فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس در استان سمنان نویدبخش آورده خوبی در حوزه معدن است؛ این واحد‌های فرآوری، مواد معدنی حاصل از استخراج ۳۱ معدن مس را زیرپوشش خود قرار می‌دهند.

فرآوری مواد معدنی، دانش‌بنیان کردن و صادرات آن بسیار حائز اهمیت است؛ برای فرآوری ماده معدنی به آب نیاز است و اگر آب وجود نداشته باشد، فرآوری و در نتیجه، صادرات این مواد با مشکل مواجه می‌شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی فرآوری نشدن مواد معدنی در استان سمنان، ضعیف بودن ساختار‌های زیربنایی است.

ساختار‌های زیربنایی استان سمنان مانند برق، گاز و آب در ارائه خدمات به معادن استان بسیار ضعیف است که پراکندگی معادن، یکی از دلایل اصلی آن عنوان می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۱۴۰۹۵۸، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
آب هم به معادن میرسد و میتوانند فعالیت خود را ادامه دهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین