پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت شفاف سازی و گزارش دهی به جامعه گفت: مردم باید بدانند این آستان مقدس چه میزان درآمد موقوفاتی داشته و در چه مسیری هزینه شده است.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست شورای معاونین بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برخورد قاطع با متخلفان و توجه به انتصابات صحیح بر اساس شایستگی و تخصص را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: باید با ضوابط اداری و نظارت مستمر و دقیق از بروز جرایم و مفاسد اداری پیشگیری شود، ما قدردان کارکنان قانون مدار که مخلصانه کار می‌کنند هستیم، اما با متخلفان بویژه مدیران متخلف باید قاطعانه برخورد شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مدیران باید برای خود عیونی داشته باشند و فضای مجازی ظرفیت مناسبی را در این عرصه بوجود آورده است.

وی با تأکید بر شناسایی استعداد‌های برتر و جذب نخبگان برای فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی هرچه بیشتر آنان گفت: جذب منابع انسانی نخبه و استعداد‌های برتر و فراهم آوردن شرایط استفاده از ظرفیت آن‌ها در آستان قدس رضوی بسیار حائز اهمیت است، این دستگاه مقدس باید به مرکزی برای پرورش و کادرسازی نیرو برای انقلاب و نظام مقدس اسلامی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: آستان قدس رضوی به عنوان نهاد موقوفاتی وظایف مهم صیانت از موقوفات، اجرای کامل نیات واقفان و افزایش بهره وری موقوفات را برعهده دارد.

وی بنیاد بهره وری موقوفات را مرکز ثقل انجام وظایف آستان قدس رضوی در حوزه وقف معرفی و بر تأثیرگذاری بیشتر حسن عمل در بهره وری مناسب از موقوفات نسبت به اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ارتقای بهره وری در موقوفات و استفاده مناسب از منابع وقفی، باعث می‌شود مردم به اهمیت و تأثیرات مبارک وقف در جامعه بیشتر پی ببرند و در نتیجه انگیزه برای وقف نیز افزایش یابد.

وی با تأکید بر نقش مهم مدیریت حاکم بر بنیاد بهره وری موقوفات در  افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع، صحیح و مناسب نسبت به اقدامات حوزه موقوفات و خدمات انجام شده می‌تواند موجب اعتماد سازی در جامعه، ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگ نذر و وقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به شعار سال و لزوم نقش آفرینی آستان قدس رضوی در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: امروز ما در یک جنگ سخت اقتصادی هستیم، پیاده نظام آستان قدس رضوی در این جنگ اقتصادی بنیاد بهره‌وری موقوفات است، لذا این بنیاد باید بتواند در حد امکانات و مقدورات در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصادی، باید در چهارچوب شرع و آموزه‌های حضرت امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) حرکت کند، کسب درآمد باید ناشی از کار واقعی باشد، برخی ممکن است در مدت زمان کوتاهی با حیله و شیطنت بر بازار تأثیر گذارند و درآمد‌های میلیاردی کسب کنند، اما این درآمد‌ها واقعی و حلال نیست، کسب درآمد در دستگاه حضرت امام رضا (ع) باید از طریق کار واقعی و در چهارچوب شرع باشد.

تولیت آستان قدس رضوی از مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات خواست برای افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان تمام تلاش خود را بکارگیرند.

وی گفت: در حوزه‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شود به سود حداقلی قانع هستیم، تحقق اشتغال جوانان برای ما سود است و در دستگاه حضرت امام رضا (ع) نباید از نگاه انسانی غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: گاهی افرادی به ما مراجعه می‌کنند و خواستار شغل هستند، باید به میزان امکانات، برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر تلاش شود.

وی بر ضرورت توجه به ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی تأکید کرد و ادامه داد: محصولات تولیدی شرکت‌های آستان قدس رضوی باید از کیفیت ممتاز، ابتکار، نوآوری و خلاقیت برخوردار باشند، به دنبال تولید محصولات لوکس نیستیم، اما محصولات تولیدی ما باید بهترین کیفیت را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی،  تسریع فرآیند وقف و استفاده از روش‌های نوین مانند وقف مشارکتی و وقف سهام را از دیگر نکات مهم در توسعه فرهنگ وقف معرفی کرد و گفت: برداشتن موانع انجام وقف برای واقفان، بهره برداری از زمین‌های رها شده و تعیین تکلیف متصرفین زمین‌های موقوفه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی همچنین از اهمیت توجه به صادرات بویژه در بازار‌های کشور‌های همسایه یاد و تاکید کرد: محصولات غذایی آستان قدس رضوی نشانی معتبر و شناخته شده است و بسیاری از مسلمانان کشور‌های اسلامی از روی ارادت به ساحت شریف حضرت امام رضا (ع) علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها هستند لذا می‌توانیم این محصولات را به کشور‌های مختلف صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت توجه همزمان به مزیت‌های آستان قدس رضوی و نیاز‌های کشور در عرصه‌های مختلف افزود: باید به عرصه تولید و تأمین نیاز‌های مهم کشور بویژه در حوزه‌هایی که بخش خصوصی حاضر به ریسک در آن نیست وارد شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۱۷۰۵۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
کدوم قطعیت؟ از کدوم قطعیت داریم حرف میزنیم وقتی این همه مدیر دارن هرکار دلشون خواست با ما میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
مدیران اصلا حتی پاسخگوی خرابکاری های خودشون هم نیستن چه برسه به چیزای دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
با مدیران متخلف باید نسبت به هر شخص دیگری برخورد شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
همه چی تو ایران پشت پرده داره انجام میشه انگار مردم عادی هیچ کاره هستن
ناشناس
Netherlands
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
چندین ساله داریم از این حرف ها میزنیم و متاسفانه هیچ کدومش عملی نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
برخورد قاطعانه اگر روزی در ایران با این افراد صورت بگیره میتونیم دیگه رنگ متخلفین رو نبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
مدیران متخلف در ایران با اینکه میدونن مجازات نمیشن دارن کلی به کارهای غلط خودشون ادامه میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
با مدیران متخلف قاطعانه و در ملا عام باید برخورد بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین