پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
روزبه کردونی بعد از اتفاقی که چند روز است در فضای مجازی منتشر شده است، نوشت: باید توانایی و ظرفیت یادگیری سیاستی از حوادث و فجایع را در سیستم اجرایی و سیاست گذاری بیاموزیم. متولیان امر می‌توانند سه تجربه کرمانشاه، اهواز و بندرعباس را دقیق مرور کنند، رویه‌ها را احصا، اصلاح و ابلاغ کنند، ماموران را آموزش دهند و سیستمی مهیا کنند که مسئولین قبل از خراب شدن سرپناه فقرا بر سر آنان از موضوع مطلع شوند و مانع از آن گردند.
شعار سال:روزبه کردونی در یادداشتی نوشت :در سال جاری حداقل سه اتفاق با الگوی مشابه در کرمانشاه  ، اهواز ( روستای ابوالفضل ) و بندرعباس در برخورد با اسکان غیررسمی فقرا رخ داده است . در این الگوی یکسان ، 1- ماموران اجرایی برای برخورد با ساخت و ساز یا تصرفات غیرقانونی ( با تعریف مراجع ذیربط) ورود کرده اند ،2-در حین اجرای ماموریت  با اقشار فقیر ، محروم و بی پناه ، برخوردهای تند و خشن صورت گرفته است ، 3- تصویر یا فیلم حادثه منتشر ، 4- افکارعمومی جریحه دار شده است ، 5- مسئولین بالادست ورود کرده اند  عذرخواهی و دلجویی کرده و 6- قول جبران داده اند و چند ماه بعد دقیقا همان الگو در شهری دیگر رخ داده است .

واقعیت این است که ما در عرصه اجرایی توانایی ”یادگیری سیاستی” از یک اتفاق را نداریم. نه واکنش های رسانه ای ، نه مداخلات قضایی و نه وعده مسئولین برای عذرخواهی و جبران به معنای یادگیری سیاستی نیست . ”یادگیری سیاستی“ ربطی هم به بزرگی حادثه ندارد. بزرگی حادثه حساسیت ایجاد می‌کند اما اینکه یک حادثه یادگیری سیاستی برای ما به ارمغان می‌آورد یا خیر، داستانش کاملا متفاوت و یک موضوع کاملا دانش محور و تجربه‌بنیاد و آکادمیک است.

جایی دیگر هم این تجربه مهم از ”یادگیری سیاستی “را نوشته ام که در دهم نوامبر 1935 در پی یک آتش‌سوزی در منزلی در مرکز لندن پنج نفر کشته شدند. همسایه‌های آن منزل که به دلیل شلوغی خط تلفن تلاشی ناموفق در تماس با ایستگاه آتش‌نشانی داشتند، به سردبیر نشریه تایم نامه می‌نویسند و متولیان آن نشریه دولت را وادار به تحقیق می‌کنند. دو سال پس از آن اتفاق و در یک واکنش سیاستی به حادثه آتش‌سوزی در 30 ژوئن 1937 خط تلفن اضطراری در منطقه لندن ایجاد می‌شود. تبلور یادگیری سیاستی در اقدام دولت وقت انگلستان به حادثه آتش‌سوزی را می‌توان مشاهده کرد که یک حادثه تلخ را به یک واکنش سیاستی تأثیرگذار برای زندگی مردم خود تبدیل کردند.

باید توانایی و ظرفیت یادگیری سیاستی از حوادث و فجایع  را در سیستم اجرایی و سیاست گذاری بیاموزیم. متولیان امر می توانند سه تجربه کرمانشاه ، اهواز و بندرعباس را دقیق مرور کنند ، رویه ها را  احصا ، اصلاح و ابلاغ کنند ، ماموران را آموزش دهند و سیستمی مهیا کنند که مسئولین قبل از خراب شدن سرپناه فقرا بر سر آنان از موضوع مطلع شوند و مانع از آن گردند .
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اصلاحات نیوز، تاریخ انتشار:30آذر1399، کد خبر:168552،eslahatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اقای کردوانی هنوز زنده هستن؟ اتفاقا بارها یادشون کردم و براشون ارزوی سلامتی کردم ایشون واقعا نابغه ست
ناشناس
France
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
ای بابا این ها اصلا گوششون در زمینه محیط زیست ب هیچ دانشمندی بدهکار نیست
ناشناس
France
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اقای روزبه کردوانی یکی از بهترین اساتید و دانشمند ها در زمینه محیط زیسته که کسی به حرفاش گوش نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین