پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
در‌های کاخ سفید در حالی به روی بایدن باز شده است که ناگزیر ترامپ اجازه انتقال قدرت برای بایدن را داده است. این در حالی است که تنها دو هفته از اعلام پیروزی بایدن می‌گذرد.
شعار سال: رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: فورا از جانب سرویس امنیت ملی با تیم ما ارتباط برقرار شد. آن‌ها گزارش‌های روزانه ریاست جمهوری را به دست من می‌رسانند. ما نشستی هم با تیم کرونا در کاخ سفید خواهیم داشت. جو بایدن ادامه داد: و باید بگویم که این تماس صادقانه بوده است. تاکنون مضایقه نکرده‌اند و انتظار هم ندارم که این طور شود. بایدن با اشاره به این که مستقیما گفت‌وگویی با دونالد ترامپ از زمان مشخص شدن نتیجه رقابت‌ها نداشته است، تاکید کرد:دولت او «دوره سوم اوباما» نخواهد بود، چون دنیا در سال‌های حضور ترامپ بسیار تغییر کرده است. او افزود: ما نسبت به دولت اوباما – بایدن با جهانی کاملا متفاوت روبه رو هستیم. رئیس جمهور ترامپ این چشم‌انداز را تغییر داده است. «اول آمریکا» مدنظر بود. اکنون «آمریکا تنها» شده‌ایم. رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه مصاحبه خود گفت، در ۱۰۰ روز اول حضورش اصلاحات مهاجرتی و بسته کمکی کووید-۱۹ را به کنگره می‌رساند. او افزود: من لایحه مهاجرتی را در مسیر اعطای شهروندی به بیش از ۱۱ میلیون فرد بدون اوراق هویتی در آمریکا، به سنا می‌دهم. همچنین از شر تعدادی از دستورات اجرایی مخرب که به شدت روی تغییرات اقلیمی تاثیر داشته و ما را در معرض خطراتی قرار داده، خلاص می‌شوم. بایدن همچنین به گمانه‌زنی درباره این که بعد از روی کار آمدن، ترامپ را هدف تحقیقات قرار می‌دهد، پایان داد و گفت: من کاری که این رئیس جمهور انجام داد، انجام نخواهم داد و از قوه قضاییه برای تاکید روی این که اتفاقی افتاده است، استفاده نمی‌کنم.

نخستین گام بایدن در عمل به وعده ها
اما بایدن در دو هفته گذشته منتظر آغاز فرایند انتقال قدرت نشد و برخی از مقامات کابینه خود را که از همکاران قدیمی او در دوره معاونت ریاست‌جمهوری باراک اوباما بودند، معرفی کرد. آنتونی بلینکن؛ به‌عنوان وزیر خارجه، جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد؛ نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، آوریل هینس؛ رئیس سازمان اطلاعات ملی، جان کری؛ نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آب‌وهوا و الخاندرو مایورکاس به‌عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده‌اند. رسانه‌ها حضور پررنگ زنان و اقلیت‌ها را در این ترکیب، به‌عنوان نخستین گام بایدن در عمل به وعده‌اش برای معرفی کابینه‌ای متنوع تعبیر کرده‌اند. الخاندرو مایورکاس که به‌عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده، لاتین‌تبار و متولد کوباست و قبلا در زمان اوباما به عنوان معاون در این وزارتخانه فعالیت داشته است. او در صورت تأییدشدن، در وزارتخانه‌ای مشغول به فعالیت می‌شود که در چهار سال گذشته شاهد وضع قوانین سختگیرانه ترامپ در برابر مهاجران مانند کشیدن دیوار و جداکردن فرزندان از خانواده‌ها در مرز آمریکا و مکزیک بوده است.
 
رئیس‌جمهور آمریکا با راه‌اندازی آژانس امور گمرک و مهاجرت در این وزارتخانه بسیاری از مهاجران غیرقانونی را با زدن برچسب «قاچاقچی مواد مخدر»، «متجاوز» و «قاتل» از این کشور اخراج کرد. مایورکاس ۶۱ ساله در زمان اوباما مسئول طرح «داکا» بود که براساس آن صد‌ها هزار لاتین‌تبار که از کودکی به همراه والدین خود به صورت غیرقانونی به این کشور آمده بودند، شهروندی آمریکا را دریافت کردند.
 
این طرح بعد‌ها با به قدرت رسیدن ترامپ متوقف شد. این نخستین‌بار است که یک مهاجر به‌عنوان بالاترین مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا که ماموریت آن حفظ این کشور از ترور، حمله نظامی و بلایای طبیعی است، مشغول به‌کار می‌شود. جان کری نیز که به عنوان وزیر خارجه دوره دوم اوباما، نقش مهمی در به نتیجه‌رسیدن توافق نامه برجام داشت، به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب‌وهوا انتخاب شده است. او همچنین نخستین نماینده امور آب‌وهوای رئیس‌جمهور این کشور در شورای امنیت ملی خواهد بود. انتخاب فردی که سال ۲۰۱۶ به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا پیمان آب‌وهوایی پاریس را امضا کرد، خبر خوش برای فعالان محیط‌زیست است. ترامپ همان سال اول که وارد کاخ سفید شد با این ادعا که این پیمان به اقتصاد کشورش آسیب می‌زند، از آن خارج شد. بایدن قول داده بود همان روز اول که وارد کاخ سفید شود به این پیمان بر‌گردد و حالا با انتخاب کری به قول خود عمل کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۱۳۳۳۳، www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بایدن باید موضع خودش رو در قبال خاورمیانه تعیین کنه وگرنه به شدت دچار سردرگمی میشیم در بازار
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
تا یک سال از ریاست جمهوری بایدن نگذره معلوم نیست آمریکایی ها دوباره چه خوابی برای ما دیده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
خب با این تفاسیر نمیتونیم زیاد به اینده دولت بایدن و ارتباطش با ایران خوش بین باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بایدن در ایران به هیچ عنوان نمیتونه مردم ایران رو وادار به مذاکره کنه فقط باید مقاومت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بایدن بسیار با خود اوباما فرق داره واقعا نمیشه زیاد به این رییس جمهورشون امیدوار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
اوباما در ایران تاثیر خوبی گذاشت اما تا قبل از سال 88 این هم طبق چیزی که خودش تو خاطرات خودش گفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
این بایدن عین هندونه سربسته معلوم نیست چیکار میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بایدن باید این رو بدونه که ملت ایران عجیب غریب ترین ملت جهان هستن و هر لحظه ممکنه هرکاری دست خودشون و دیگران بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین