پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
یافته‌های یک پژوهش علمی در خصوص دانشمندان برتر جهان که مطابق با شاخص‌های استنادی استاندارد صورت گرفته، حاکی از آن است که ۶ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در میان جمعیت ۲ درصدی دانشمندان برتر جهان قرار دارند.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به نقل از دکتر علی دستفان معاون پژوهشی دانشگاه، آقایان دکتر محمد حسین احمدی و دکتر علی اکبر ملکی (از دانشکده مهندسی مکانیک)، دکتر ماشاءالله رضا کاظمی (از دانشگده مهندسی شیمی و مواد)، دکتر محمد مهدی فاتح و دکتر علیرضا الفی (از دانشکده مهندسی برق) و دکتر محمد عطائی (از دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک) شش عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود هستند که در این رتبه بندی بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند.

وی افزود: این ارزیابی براساس جدیدترین نسخه ارائه ­شده از سوی پایگاه داده‌های موسوم به science-wide author databaxses of standardized citation indicators است که در پایگاه Mendeley ثبت و اخیراً در نشریه PLOS BIOLOGY منتشر شده است. فهرست اسامی نویسندگان برتر مقاله‌های علمی نمایه‌­شده در پایگاه اسکوپوس بر پایه شاخصی ترکیبی در قالب ۲۲ شاخه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه محاسبه و تنظیم شده است. گفتنی این رده‌بندی مبتنی بر دیتابیس پژوهشی یکصد هزار دانشمند تا پایان سال ۲۰۱۹ و از کل ایران ۴۳۳ پژوهشگر در لیست ۲ درصد دانشمند برتر قرار گرفته‌اند.

روابط عمومی دانشگاه حضور شش استاد این دانشگاه در فهرست محققان برجسته جهان را به این همکاران و جامعه دانشگاهی شهرستان شاهرود تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت روزافزون برای این همکاران دارد.

برای مشاهده نحوه انتخاب و شاخص‌های این فهرست، به پیوند https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=۱۰.۱۳۷۱/journal.pbio.۳۰۰۰۹۱۸ مراجعه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۲۳۵۸، shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
دانشگاه های دولتی اران واقعا دارن در زمینه رتبه بندی دانشمندان رشد شایانی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین