پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
محمدرضا فضلی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزرات ورزش وجوانان گفت: بیش از ۳۵ طرح ملی در حوزه ورزش و جوانان تدوین شده است که با هدایت وزیر، تبدیل به طرح‌های ملی خواهد شد.
شعار سال: محمدرضا فضلی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزرات ورزش وجوانان به مناسبت هفته پژوهش در هشتمین هم اندیشی سالانه شوراهای پژوهش و مطالعات راهبردی گفت: تقسیم بندی نوع تحقیقات در وزارت ورزش و جوانان نشان می‌دهد بیشترین تراکم مطالعات در حوزه ورزش متمرکز شده و روند افزایشی داشته است.

او افزود: رویکرد مرکز مطالعات نسبت به پایان نامه ها مثبت بوده و است و باتوجه به توسعه تحصیلات عالی به نظر می رسد روند صعودی پیدا کند.

فضلی تصریح کرد: تعداد نشست ها و همایش های استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده ولی روند پایداری داشته است.

او در ادامه گفت: طبق بررسی های ما 16 استان از بودجه پژوهشی استانی برخوردار نبودند که عدم جذب اعتبارات و مشکلات تخصیص بودجه باید مورد بررسی قرار گیرد.

فضلی بیان کرد: در فعالیت های توسعه ای سال های گذشته، شوراهای پژوهش و مطالعات استان ها را فعال کردیم و 206 طرح پژوهشی در سامانه سمات به ثبت رسیده است که تمام آنها حاصل فعالیت شوراها و ارتباط با وزارت ورزش و جوانان است.

او افزود: سال گذشته بعد از نشستی که با مدیران پژوهشی فدراسیون ها برگزار شد، آیین نامه پژوهش و مطالعات راهبردی فدراسیون های ورزشی ملی تدوین شد که درصدد هستیم بعد از تصویب، ابلاغ شود.

فضلی خاطرنشان کرد: بیش از 35 طرح ملی در حوزه ورزش و جوانان تدوین شده است که با هدایت وزیر محترم تبدیل به طرح های ملی خواهد شد.

او افزود: اجرای طرح های پژوهشی ملی در حوزه مطالعاتی ورزش و جوانان، گسترش همکاری و تعاملات علمی با دانشگاه ها، حمایت از رساله های تحصیلی، برگزاری رویدادها و فضاهایی برای ترویج یافته های علمی و پژوهشی از جمله برنامه های در دستور کار ماست.

فضلی اظهار کرد: فرایندها و مقررات رو به تزاید آغاز تا انجام پژوهش، عدم تحقق بودجه به دلیل اولویت ماموریت های سازمانی، وارونگی دیدگاه و انتظارات مدیران اجرایی از ارتباط بین طرح های عملیاتی و طرح های پژوهشی، انتظارات صدور نتایج فوری و اثرات معجزه گرانه به ویژه در مطالعات انسانی و اجتماعی، دولتی بودن بودجه و فعالیت های پژوهشی و سهم اندک فرصت های سرمایه گذاری و عدم احساس نیاز به مطالعه در مدیران اجرایی به ویژه با گسترش گرایش به تحصیلات تکمیلی از جمله چالش ها و مشکلات پژوهش در سازمان های اجرایی است که با آن مواجه هستیم.

او در ادامه گفت: محوری ترین شاخص فعالیت استان ها در حوزه پژوهش، میزان جذب بودجه های استانی و اعتبارات پژوهشی، تعداد پژوهش هایی که در سامانه سمات ثبت می شوند و تعداد رویدادهای علمی و پژوهشی است که هرکدام دارای امتیاز خاصی برای ارزیابی استانها است.

فضلی عنوان کرد: براساس شاخص های فوق، خراسان رضوی، یزد، فارس آذربایجان شرقی استان‌های برتر ما هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 25 آذر 1399، کد خبر: 4956563،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین