پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
صرفاً تغییر زمانی فعالیت بازار روز قاین از پنج شنبه به جمعه نه تنها ضرورت ها و بحث ساماندهی بازار روز و آنچه که بعنوان معایب و محاسن این بازار مطح می شود را در پی نخواهد داشت بلکه به دلایلی از جمله محرومیت روستاهای حومه از این خدمت و... مشکلاتی مضاعف را برای شهر و شهروندان علاوه بر تنگناهای موجود بدنبال خواهد شد .
شعارسال: شورای اسلامی شهر قاین از بدو شروع بکار یکی از مسائلی را که پیگیری و تلاش نموده سامان دهد پنج شنبه بازار شهرقاین بوده است .

در این جهت اولین طرح، مکان نمایی جدید و انتقال به پارک شادی بود که به دلایلی از جمله بُعد مسافت، عدم وجود زیرساخت مناسب، مسائل احتمالی مسیر و . . . از جمله مشکلات آن بود و البته اختلاف نظر دستگاه های مسئول و مرتبط در این موضوع را نیز باید به آن افزود که سبب توقف آن شد .

اما گویا بعد از طرح تغییر مکانی، تغییر روز کاری بازار در دستور کار قرار گرفته که این پیشنهاد نیز با نظرات موافق و مخالفی مواجه است که مهمترین آن پاسخ اتاق اصناف به یک یاداشت در نشریات محلی می باشد .

هرچند معایب مطروحه عمدتاً با نظارت و اندک هماهنگی، تعامل و برنامه ریزی قابل حل است اما مسئله این است که دراین چند سال، مدیریت شهرستان توانایی حل آن را نداشته یا علاقه ای به ورود به آن از خود نشان نداده است .

البته ضرورت ساماندهی و نظارت قانونمند بر بازار روز شهرستان، واقعیتی است که در موضوعات فضای فیزیکی، نرخ گذاری، فضای فرهنگی و نوع و کیفیت اقلام و اجناس ارائه شده باید مورد توجه جدی دستگاه های ذی ربط قرار گیرد و این کمترین وظیفه مسئولین در احقاق و حمایت از حقوق شهروندی است .

اما صرفاً تغییر زمانی فعالیت بازار روز قاین از پنج شنبه به جمعه نه تنها ضرورت ها و بحث ساماندهی بازار روز و آنچه که بعنوان معایب و محاسن این بازار مطح می شود را در پی نخواهد داشت بلکه به دلایلی از جمله محرومیت روستاهای حومه از این خدمت، عدم امکان دسترسی شهروندان بدلیل خروج از شهر و استراحت بعد از یک هفته کاری و نیز همزمانی و مجاورت نزدیک با مصلی و زمان برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه، مشکلاتی مضاعف را برای شهر و شهروندان علاوه بر تنگناهای موجود بدنبال خواهد شد .

همچنین تغییر زمانی بازار سبب خواهد شد عمده کالاهای برگشتی و مانده فروشندگان در جمعه بازار عرضه شود و روز بازار عملاً در اختیار عده ای خاص با همان اهداف منفعت طلبانه قرار گیرد و رقابت و تنوع کالا به حداقل ممکن کاهش یابد که شاید برای عده اندکی فرصت و سودآور باشد ولی برای شهروندان رفاه و خدمتی را بدنبال نخواهد داشت در حالی که عرضه میوه و تره بار در میادین بار و بازار های روز غالب شهرها و در رقابتی سالم، مستقیم و بدون وجود هرگونه دغدغه و با هدف ارائه خدمت بهتر به شهروندان انجام می شود و قیاسی تنگ نظرانه با دست فروشی و یا کاهش تقاضا در بازار، نباید منجر به تصمیم و اقدامی بر اساس احتمال و نظر منفعت طلبانه عده ای محدود گردد .

لذا انتظار است دستگاه های ذی ربط ضمن تلاش در کاهش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود در این بازار و افزایش خدمات رفاهی همراه با نظارت مناسب، موضوع تغییر زمان فعالیت تنها بازار روز شهرستان را با نگاه به کارکرد آن در سبد هزینه شهروندان و مطالبه قاطبه اقشار، مورد توجه و مطالعه بیشتر قرار دهند تا شهروندان بتوانند از خدمات این بازار هفتگی که به استناد نظر اتاق اصناف شهرستان از محاسن و مزایای بسیاری برخوردار است، بهرمند بوده و بعد از یک هفته کاری و نیاز به تفریح و استراحت در کنار خانواده، این امکان برای آنها فراهم باشد و بتوانند در نماز عبادی سیاسی جمعه نیز شرکت کنند و همچنین شهر در زمان برگزاری نماز جمعه و در مجاورت مصلی، شاهد فریادهای عرضه و تقاضای کالا و مورد طعن فرصت طلبان نباشد .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم قاین، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395، کدخبر: 17729 ، www.nasimeqaen.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین