پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
وزیر محترم کشور در مراسم معارفه استاندار جدید فرمودند متوسط هوش مردم خراسان‌جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است که قطعا مزاح کردند چراکه اگر باور قلبی‌شان چنین بود در روند انتصاب مقام عالی دولت در استان این مهم را محقق می‌کردند.
شعارسال: سرانجام پس از تایید و تکذیب‌های فراوان، خبر جا به جایی استاندار خراسان‌شمالی به خراسان‌جنوبی که از سوی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده بود با تصویب هیئت دولت رنگ واقعیت به خود گرفته و منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نخبگان فرهنگی اجتماعی، سیاسی استان را در بهت فرو برد.

بی‌شک انتصاب استانداران حق قانونی دولت‌هاست ولی آنچه مغفول به نظر می‌رسد تامین خواست مردم در تصمیم‌گیری از سوی دولت‌مردان است. توجه به نظر نخبگان و خواست عمومی مردم امری نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

مهرماه 92 بود که آقای وزیر کشور ضمن معرفی دوست و همکلاسی خود آقای خدمتگزار به عنوان استاندار خراسان جنوبی نوید تغییر و تحول در سایه دولت تدبیر و امید داد سخن از الگوشدن خراسان جنوبی در کشور به میان آورد و امروز پس از سه سال دیگر همشهری خود را معارفه نموده و از خدمات ایشان در استان خراسان شمالی صحبت می‌کند، کاش عملکرد سه ساله استاندار سابق استان را هم، وزیر محترم بررسی می‌نمود تا از میزان تحقق حرف‌های سه سال خویش مطلع می‌گشت تا شاید به مردم محروم و زجر کشیده استان حق می‌داد که خیلی به وعده‌ها و در باغ سبز نشان دادن‌ها خوش‌بین نباشند. مردم استان از انتصابات غیر بومی و فامیلی رنج می‌برند.

وزیر محترم کشور در مراسم معارفه استاندار جدید فرمودند متوسط هوش مردم خراسان جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است که قطعا مزاح کردند چراکه اگر باور قلبی شان چنین بود در روند انتصاب مقام عالی دولت در استان این مهم را محقق می‌کردند و باعنایت به اینکه ایشان انتقال آقای پرویزی از خراسان شمالی را ایثار خود دانسته‌اند قطعا روحیه ایثارگری شان را محدود به جغرافیای خراسان شمالی می‌کردند. ایشان خطاب به جامعه دانشگاهی استان از عدم ارائه طرح از سوی نخبگان استان گلایه کردند حال سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که وقتی در تصمیم‌گیری مهمی همچون انتصاب استاندار عنایتی به نخبگان نمی‌شود چطور می‌توانند آن‌ها انگیزه‌ای جهت ارائه و امیدی به تصویب و پیگیری طرح‌های توسعه‌ای خود داشته باشند.

به هر تقدیر ضمن خیر مقدم به جناب آقای پرویزی استاندار معزز که قطعا فرصت خدمت به مردم خراسان جنوبی را توفیقی الهی دانسته و غنیمت خواهند شمرد ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور و داشتن ظرفیت‌های بالقوه فراوان معدنی و حائز رتبه بودن در تولید سه محصول استراتژیک زرشک، عناب و زعفران، 18 سال است از خشکسالی رنج می‌برد. کشاورزی در آستانه نابودی قرار گرفته مهاجرت نه تنها از روستاها به شهر بلکه از شهرها به کلان شهرهاست. بیکاری دغدغه اول خانواده‌های استان است علی‌رغم ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل‌کرده ظرفیت استفاده از توان علمی این عزیزان در استان فراهم نیست. با وجود قرارداشتن استان در مسیر کریدور شمال جنوب و شرق- غرب زیرساخت‌های لازم از قبیل بزرگراه و راه‌آهن فراهم نمی‌باشد. مرز هنوز در نگاه مسوولان تهدید است نه فرصت. صنعت گردشگری استان نیاز به ایجاد زیرساخت دارد. استان ما با شاخص‌های توسعه فاصله زیادی دارد تقریبا صنعت در استان ما محلی از اعراب ندارد و ظرفیت معدنی استان نیز مغفول مانده است. امید است استاندار محترم با شناخت و درک صحیح مشکلات و عزم و اراده‌ای که جهت حل آن دارند شاهد تحولی بنیادین در استان باشیم بلکه ذره‌ای از غبار محرومیت از چهره استان زدوده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1395، کدخبر: 64503، www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین