پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
این روزها موضوعی که بسیاری از بیماران در بیمارستان‌های بیرجند با آن مواجه هستند موضوع عدم رسیدگی کافی توسط پرسنل است.

شعارسال: یکی از اقداماتی که در دو سال اخیر برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور انجام شده اجرای طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت سال 93 بود.

این اقدام که در راستای کاهش مشکلات بیماران در بیمارستان‌ها بود توانست باعث بهبود وضعیت درمانی مردم و رضایت مردم در بسیاری از مناطق شود.

اما این روزها موضوعی که بسیاری از بیماران در بیمارستان‌های بیرجند با آن مواجه هستند موضوع عدم رسیدگی کافی توسط پرسنل است.

غلامی یکی از بیماران در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، اظهار کرد: ساعت 12 شب به بخش اورژانس آمدم و دکتر گفت که باید در بخش بستری شوم اما تا حدود ساعت 3 به دلیل اینکه فردی که قرا بود من را به بخش بستری ببرد نبود منتظر ماندم.

وی افزود: در بخش نیز برای اینکه یک پتو و یا ملحفه را تحویل دهند بارها موضوع را تکرار کردیم تا به موضوع رسیدگی شد.

این شهروند با بیان اینکه در روزهای بعد نیز با موضوع عدم حضور خدمه مواجه بودیم، گفت: برای تعویض سرم یا سایر موضوعات باید درخواست خود را ده‌ها بار به پرستاران می‌گفتیم.

غلامی تصریح کرد: نیروی خدمه و پرستاران در پاسخ به عدم رسیدگی گفتند که نیرو به اندازه کافی نیست و رسیدگی به این میزان بیمار طوری که بیماران می‌خواهند امکان‌پذیر نیست و شما باید ما را درک کنید.

سالاری یکی دیگر از بیماران نیز گفت: بارها برای یک موضوع درخواست خود را به پرستاران می‌گوییم و در برخی از شیفت‌ها پرستاران علی‌رغم اینکه کارشان زیاد است برخورد خوبی دارند و در برخی شیفت‌ها حتی جرأت نمی‌کنیم که با پرستار صحبت کنیم چراکه برخورد بدی دارند.

وی اضافه کرد: نیروهایی که در بیمارستان کار می‌کنند باید حواسشان باشد که بیمار صبر و حوصله ندارد نه اینکه علاوه بر اینکه جوابگو نیستند برخورد بد هم داشته باشند.

یکی از پرستاران بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند نیز گفت: هر آنچه که بتوانیم برای بیماران انجام می‌دهیم اما گاهی با شلوغ شدن و تعداد زیاد بیماران رسیدگی به وضعیت بیمارن طوری که دلخواه بیماران است مشکل است چراکه شدیدا با کمیود نیرو مواجه هستیم.

وی افزود: موضوع کمبود نیرو در همه بخش‌ها و حتی در مورد نیروهای خدماتی نیز وجود دارد و این موضوع هم باعث خستگی زیاد پرسنل و هم نارضایتی بیماران می‌شود.

احمدی شهروند دیگر بیرجندی با بیان اینکه زمانی که در اورژانس هستیم باید مدت‌ها منتظر بمانیم که پزشک سونوگرافی یا رادیولوژی حضور یابد، گفت: در درمانگاه انتظار نبود پزشک می‌رود اما در بیمارستان باید پزشک همیشه حضور داشته باشد.

در اردیبهشت سال‌جاری محمد دهقان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری با بیان اینکه در سال‌های آینده کسری نیرو‌های نظام سلامت جبران خواهد شد ، گفت: طی رایزنی‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان کسری‌ نیروی انسانی به‌زودی جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه به اینکه مجوزهای استخدامی کلید خورده است، افزود: همچنین در چند ماه آینده تعداد قابل توجهی نیرو از طریق آزمون که عمده آن مربوط به بیمارستان‌ها بوده جذب خواهند شد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: حدود 500 تا 600 مجوز نیرو برای بیمارستان رازی و تمام بخش‌های آن گرفته شده است و به زودی کار جذب آن‌ها انجام خواهد شد.

حال امیدواریم موضوع کمبود نیرو هر چه سریع‌تر مرتفع شود تا بیماران در بیمارستان علاوه بر درد خود نگرانی دیگری نداشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ انتشار: 28شهریور1395، کدخبر: 67056: www.khavarestan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
دیگه پرستار ها هم یه ظرفیتی دارن دیگه! راست میگه! میگه ما تموم تلاشمونو میکنیم ولی خب وقتی جمعیت زیاد بشه چه کاری ازمون بر میاد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین