پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۰۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
باور دیدن اژد‌ها در آسمان تهران به همان اندازه خنده دار است که جنگی در روز شنبه بین ایران و امریکا رخ بدهد. این حرف به معنای کم توجهی نیرو‌های نظامی به انجام وظایف تخصصی خود نبوده و سطح بحث متمرکز بر افکار عمومی، حوزه شهروندی و حوزه اقتصاد است. متن زیر با ارایه چند استدلال، معتقد است که شایعه جنگ احتمالی ایران-آمریکا در هفته بعد، منشا و مصرف داخلی داشته و ضروری است که توسط نهاد‌های تخصصی دنباله گیری شده و با عوامل آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

  شعار سال:متاسفانه از روز چهارشنبه گذشته و پیرو صحبت های آقای ظریف و موضع گیری برخی از شخصیت های سیاسی- نظامی داخلی برای برخورد شدید متقابل، همچنین اخبار مربوط به پهلوگیری زیردریایی آمریکایی در یکی از بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس و اعزام سومین فروند هواپیمای بی 52 آمریکایی به منطقه ، در افکار عمومی شایعه جنگ احتمالی شدت گرفته و حتی در برخی از بازارها مثل بازار موبایل، برخی از فعالین را به تکاپو انداخته است.

بحث را با چند سوال شروع می کنیم:

*** تاکنون چند مورد از شروع جنگ در سال نو مسیحی و تعطیلات کریسمس سراغ دارید ؟ طرف شروع کننده جنگ، به افکار عمومی کشورش چه پاسخی می خواهد بدهد؟(مگر حملات غافلگیرانه احتمالی رژیم صیهونیستی)

*** جنگ در شرایط 60 روز مانده به پایان ریاست جمهوری ، همراه با انواع اختلاف حقوقی بین دو نامزد چه معنایی دارد؟( مگر با توافق هم)

***  آغاز جنگ موردی و مقطعی به هر سطح و میزانی میزان که باشد معنای شروع بحران منطقه ای دارد. جنگ  در شرایط رقابت شدید سیاسی- اقتصادی چین و روسیه با آمریکا آیا برای طرف آمریکائی معقول است؟
*** .... .

بر اساس سوالات بالا و سوالاتی همانند انها ، به راحتی می توان درک نمود که شایعه ایجاد شده، از اساس اشتباه و غلط است . اما نکته ای که نباید از آن غفلت کرد، ریشه یابی عناصر داخلی ایجاد کننده و دامن زننده به این شایعه است.

این شایعه به احتمال بالا ، نمی تواند منشا واقعی خارجی داشته و نشانگانی همانند حضور زیر دریایی و اعزام چند فروند بی 52 و اخبار خارجی شنیده شده با عنوان آمادگی آمریکا برای حملات احتمالی تهران برای انتقام گیری خون سردار سلیمانی و ...، قادر به ساخت و پخش شایعه در این وسعت نخواهد بود.

شایعه به احتمال بالا منشا و مصرف داخلی داشته و ضرورت دارد که با قید فوریت اقدام به شناسایی و برخورد با مسببان آن شده و پاسخ مناسب به برهم زنندگان امنیت ملی و عوامل ایجاد تشویش عمومی، داده شود.


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
حالا دیدی و این ها زدو خورد کردن از این ترامپ دیوونه هیچی بعید نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
از دل اين شايعه ها تنها شكست سهام ها در بورس براي مردم ميمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
آمریکا در طول این چهل سال صدبار ایران رو برای روز هاب مختلف تهدید کرده ولی در عمل هیچ غلطی نمیکنه
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
از این هفته ها زیاد میگذره و این شایعات هم پایان پیدا میکنه
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
امریکا غلط میکنه بخواد به خاک ما چپ نگاه کنه ایران محکم ایستاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین