پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
تشکیلات جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی با رویکرد سیاسی و اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد.

شعار سال: سردار مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در جریان نشست خبری جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این نشست خبری اعلام رسمی تشکیلاتی است که مقداری با سایر احزاب متفاوت است.

او افزود:  کشور ما و جامعه ما به هم پیوسته است و نمی توان از هویت ملی مان عبور کنیم و این همبستگی اصلی ترین سرمایه کشور است.

دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: عملا تشکیلاتی در حوزه کادر سازی کمتر سراغ داریم و تربیت نیرو یکی از مهم ترین اهداف ما است.

سردار طلایی با بیان اینکه تلاش برای جلب اعتماد و مشارکت مردم داریم، گفت: مدیریت شهری یکی از اهداف کوتاه مدت ما است و تلاش می کنیم شورای کار و خدمت داشته باشیم. شورای شهر باید غیر سیاسی باشد و به هر میزانی که به امر سیاسی بپردازد از خدمت دور می شود.

سردار طلایی با اشاره به گفتمان همنا گفت: به دنبال تشکیلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم. اگر کار تشکیلاتی در حوزه فرهنگی کردیم آورده اش سیاسی خواهد بود.

دبیر کل همنا افزود: در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم که ولایت مداری، اخلاق مداری اهمیت دارد.

او ادامه داد: باید تصمیمات علمی و برنامه محور باشد. پاسخگو بودن اهمیت دارد.مردم حق سوال دارند و مسئولین هم باید برای همیشه پاسخگو فعالیتی باشد که در دوره اش بوده است.

سردار طلایی با اشاره به اینکه باید با رانت مقابله کرد، گفت: تا زمانی که مجاری فساد وجود دارد این امر خواهد بود. در حوزه مدیریت باید این مجاری مسدود شود.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: نگاه ما به همه موضوعات ملی است و بسته اقدام برای مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

سردار طلایی گفت: هیچ تعارضی با تشکیلات دیگر انقلاب اسلامی نداریم. با رویه ها اختلاف سلیقه داریم و منتقد رفتارها و سازوکارها هستیم.

دبیر کل همنا افزود: شوراها جنس اجتماعی است و مکانیزم سیاسی نباید از آن داشت و مدیریت شهری بستر زندگی اجتماعی مردم است و نباید قربانی مسائل سیاسی شود و نمی خواهیم با عینک سیاسی به مسائل نگاه کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه باید حرف تخصصی و فنی برای ورود به انتخابات داشت بیان کرد؛ بیشترین سرمایه ها در داخل مدیریت شهری و خانواده بزرگ آن در سطح کشود است. نقش کارمندان و مدیران غفلت شده است. اگر قرار است تشکیلاتی پا به انتخابات رگذارد باید لیستی از شهردار منتخب، مدیران و معاونین را معرفی کند.

سردار طلایی تاکید کرد: پس لرزه های ناشی از انتخابات در مدیریت شهری نداشته باشیم و باید برنامه ها برای مشکلات شهر داشته باشیم و باید از ظرفیت داخلی استفاده کرد و از مدیران وارداتی به شهرداری پرهیز شود.

دبیر کل همنا با اشاره به اینکه مدیریت شهری بابد به نهاد اجتماعی تغییر رویه داده شود گفت: در مقابله با رانت خواری ورود پیدا می کنیم. تا زمانی که با توصیه تراکم فروخته شود رانت بزرگ در مجموعه است.

او افزود: به دنبال افرادی نیستیم که به دنبال جایگاه دیگری باشند. سهم احزاب و جریانات سیاسی، صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد سبد مدیریت شهری است و کمتر از ده درصد رزومه نقش ایفا می کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید استعدادها کشف شود گفت: انتصابات باید افقی و عمودی باشد و تصمیم سازان سهمی ندارند.باید انتصابات و حقوق مزایا به روز رسانی شود.

سردار طلایی تاکید کرد: باید برای رسیدن به شهر شاد تلاش کرد. سیما و منظر شهری و خط آسمان اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: کنشگران محلی مانند سمن ها و شورایاری ها زبان مردم هستند. باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند. همه فعالیت های محلی را باید انجام داد و حدود ۳۰ درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

سردار طلایی تاکید کرد: پیش بینی می شود ۵ میلیون از مشاغل در پساکرونا از دور خارج شوند.

او در خصوص بافت فرسوده گفت: ۴۱ درصد ساکنین شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان های فرسوده،  ۲ درصد پهنه گسلی، ۲ درصد در حریم رودخانه و ۱۶ درصد در بافت ریز دانه زندگی می کنند.

سردار طلایی گفت: در شهرک های تهران مشکل سندی دارند و تعاونی ها دردسرساز شده اند و مدیریت شهری می تواند با همکاری دستگاه ها فعالیت کند.

دبیر کل جبهه همنا اضافه کرد: تهران دیگر به بزرگراه ندارد و محلات تهران باید توسعه پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد لیست جداگانه ای از مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران ارائه کند، گفت: ممکن است من در لیست آینده نباشم و هنوز لیستی ارائه نداده ایم. آقای چمران هم قرار نیست لیست دیگری بدهند و در شورای ائتلاف بعدی تصمیم گیری می کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:  22 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 660685،borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین