پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
سید محمد علی ابطحی مشاور خاتمی در توئیتی بیان نموده است که، آن‌هایی که بعد از سخنان رهبری در خصوص ایرادات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی صحبت کرده اند، خودشیرین‌هایی هستند که رفتارشان برای تقویت خودشان است نه نظام. بررسی‌ها نشان دهنده سه تن از این خودشیرین‌ها است.
شعار سال: واقعا بعضی از حرف‌ها نباید زده شود و یا اگر زده شد، باید عذرخواهی شود.اما آقای ابطحی چند تن از نمایندگان و شخصیت های سیاسی کشور و حتی وزیر بهداشت کشور را  خودشیرین خطاب قرار داده اند!

 از زمان شیوع کرونا، همواره اما و اگرهایی راجع به چگونگی این ویروس و نحوه اشاعه ، نوع درمان و نوع واکسن مقابله کننده با آن وجود داشته است. عده کثیری معتقدند این ویروس دست ساخت بشر و هوشمند است و برای اهداف خاصی شیوع پیدا کرده است. در ادامه این اظهار نظرها و ادعاها، اکنون که بعد از گذشت یک سال از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری می گذرد و شرکت هایی موفق به ساخت واکسن آن شده اند، باز هم در داخل و خارج از کشور ، زمزمه هایی از مخالفت با تزریق این واکسن صورت می گیرد. نمونه آن را می توانین در تزریق تقلبی واکسن برای سران برخی کشورها اشاره کنیم (برای دیدن این موارد به این لینک مراجعه کنید https://shoaresal.ir/fa/news/318995) .

نظر مقام معظم رهبری در خصوص واردات واکسن را هم در اینجا می توانید بخوانید:

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در ضمن بیاناتی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی تاکید کردند که واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است. متن گفته‌های ایشان در این زمینه اینچنین است: "به این‌ها [آمریکا و انگلیس]اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که این‌ها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خون‌های آلوده را این‌ها دارند. [البتّه]از جا‌های دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد. " جزئیات این بند از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای کاملاً مشخص بود، اما علی‌رغم صحبت‌های واضح ایشان، برخی اقدام به تشکیل کمپین سیاسی هدفمندی علیه این اظهارات کردند و به ساخت دوقطبی واکسیناسیون-عدم واکسیناسیون، علم و ضدّ علم و واکسن داخلی و واکسن خارجی روی آوردند. (https://shoaresal.ir/fa/news/322023)

در داخل کشور ما هم چند روز پیش تندروهای مخالف واکسن تجمع هایی اعتراضی نسبت به بحث واکسیناسیون کرونا برگزار کرده بودند. این دسته غالبا از حامیان طب سنتی هستند.(https://shoaresal.ir/fa/news/320160)

تا جایی که حتی سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران نیز به نیروهای سپاه و بسیج توصیه کرده بود که واکسن خارجی کرونا را تزریق نکنند. و از مسئولان کشور هم افرادی بوده اند که به ادعا ها و اظهاراتی در مخالفت با واردات و تزریق این واکسن پرداخته اند. بسیاری معتقدند که باید از واکسن ساخت کشور خودمان استفاده کنیم.از آن جمله می توان به اظهار نظرها و ادعاهای علی اصغر عنابستانی ، حسین کنعانی مقدم و زهره الهیان اشاره نمود که در اینجا می توانید مطالعه کنید.

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس یازدهم در نطق میان دستور خود ادعای تازه ای را درباره واکسن کرونا عنوان کرد که هنوز هیچ موسسه تحقیقاتی بدان نپرداخته است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و به موسسات مربوطه اجازه کار ندادید؟ چرا هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؟ کشورهایی که تمام تلاش خود را بر علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و حتی از ورود داروهای مهمی مانند داروی سرطان، بیماری های خاص و حتی داروی بیماران پروانه ای به کشور جلوگیری کردند چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟آن هم واکسن‌هایی که بر اساس برخی گزارشات هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی 60 درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند؛ سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.

تعبیر خودشیرین برای سه نماینده و شخصیت سیاسی توسط ابطحی

گویا حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نیز مدعی شد که در برخی از واکسن‌ها اقدام به تزریق چیپ الکترونیکی می‌کنند و جی پی اسی را در بدن ما کار می‌گذارند تا به واسطه این واکسن کلیه واکنش‌ها و حرکات مارا تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم‌هایی آهنی خواهیم شد که کنترلمان در دست دیگران است.

تعبیر خودشیرین برای سه نماینده و شخصیت سیاسی توسط ابطحی

در ادامه مخالفت ها با واکسن کرونا، زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به روحانی تصریح کرد که انتشار خبر ورود و توزیع واکسن از شرکت‌ فایزر آمریکایی نگرانی‌ها و سؤالاتی جدی را در افکار عمومی ایران پدید آورده است.

الهیان با اشاره به خبر اهدای 150 هزار دوز واکسن فایزر از سوی خیرین به ایران خطاب به روحانی نوشت: "این واکسن هنوز در مرحله آزمایش انسانی است بسیاری از عوارض و مسائل مربوط به ایمنی آن مشخص نشده است. ورود آن به کشور از طریقی غیر از وزارت بهداشت (اهدایی خیرین! و از طریق هلال احمر) آن هم به‌اندازه تزریق برای 75 هزار نفر چه آورده‌ای برای کشور می‌تواند داشته باشد، درحالی که در شرایط فعلی نیاز کشور 120 میلیون دوز واکسن است؟ آیا این کار جز این معنی به ذهن متبادر می‌کند که شرکت قصد دارد این دارو را بر روی مردم ایران آزمایش کند؟"

تعبیر خودشیرین برای سه نماینده و شخصیت سیاسی توسط ابطحیالهیان افزود: «شرکت اهداکننده واکسن (فایزر) سابقه خوبی در تولید واکسن به‌خصوص واکسن کووید19 ندارد و گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک و فوت و ناهنجاری‌های خاص بعد از تزریق واکسن این شرکت گزارش شده است و در حال حاضر این شرکت تخلف‌های کلانی را نیز در کارنامه خود دارد و به‌عنوان یک شرکت که به‌شدت دنبال مقاصد اقتصادی است شهرت دارد.»

بنا به ادعای این نماینده "بر اساس نظر کارشناسان و اطلاعات منتشرشده واکسن فایزر یک واکسن گران‌قیمت است، همچنین شرایط نگهداری و حمل این واکسن شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد، به‌دلایل ذکرشده این واکسن در سبد خرید وزارت بهداشت نیست، بنابراین چه‌دلیلی برای آزمایش این واکسن بر روی مردم ایران وجود دارد؟"

الهیان همچنین خطاب به روحانی نوشت: "یکی از تهدیدات مطرح‌شده ناشی از تزریق واکسن توسط کارشناسان بحث نانوبوردها و استفاده از واکسن برای تزریق نانوبوردها به بدن در جوامع مختلف برای مقاصد سوء و غیرانسانی است. سؤال این است که؛ با توجه به سوءنیت غرب در تعامل با ایران در موارد مشابه (از جمله واردات خون‌های آلوده) چه تضمینی برای عدم سوءاستفاده از این واکسن‌ها برای این مقاصد و اهداف مشابه وجود دارد؟"

زهره الهیان که خود پزشک است در ادامه نامه به روحانی به استفاده از واکسن کرونای تولید داخل تاکید کرد. او همچنین نوشت: «بهتر نیست به‌جای ترویج تب خرید واکسن خارجی و هزینه‌کرد دهها میلیون یورو برای خرید واکسن‌های خارجی به اقدامات پیشگیرانه و در دسترس تمرکز شود تا زمینه را برای تزریق واکسن‌های ایمن و مطابق با اصول ایمنی و امنیت و سلامت فراهم سازد؟»

پیشتر نیز در محافل اصولگرا تلاش هایی در جهت مقابله با واکسن خارجی کرونا صورت گرفته بود. اخبار منفی درباره واکسن های خارجی به شکل ویژه‌ای مورد توجه محافل و رسانه‌های این جریان است.

در همین حال سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران نیز به نیروهای سپاه و بسیج توصیه کرده بود که واکسن خارجی کرونا را تزریق نکنند.

او در توضیح این توصیه خود گفته است: "امروز همان‌هایی صاحبان شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود؛ این کاهش نیز تنها از طریق افزایش مرگ و میر صورت می‌گیرد. بر اساس اسنادی که وجود دارد این موسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ در شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم."

اما بعد از تمام این مطالب به اظهار نظر محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می پردازیم که به علت اینکه این مسئولان بعد از مقام معظم رهبری نظرشان را راجع به واکسن کرونای ساخت کشورهای دیگر بیان داشته اند،در توییتی نوشت: «وزیر بهداشت یا دیگر مسئولان که به جای قبل، بعد از سخنان رهبری در مورد ایرادهای فنی واکسن آمریکایی و انگلیسی اظهارنظر می‌کنند، خودشیرین‌هایی هستند که رفتارشان تقویت نظام نیست، تقویت خودشان است.»

تعبیر خودشیرین برای سه نماینده و شخصیت سیاسی توسط ابطحی

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: شعار سال ، واکسن فایزر ، مخالفان واکسن کرونا ، واکسن کرونا ، واردات واکسن کرونا ، زهره الهیان ، حسین کنعانی مقدم ، اصغر عنابستانی ، مخالفت با واردات واکسن کرونا ، مخالفت رهبری با واردات واکسن ، نظر رهبر راجع به واردات واکسن ، علت مخالفت رهبری با واردات واکسن ، عواقب تزریق واکسن کرونا ، معایب واکسن کرونا ، مخالفت زهره الهیان با واردات واکسن کرونا ، مخالفت عنابستانی با واردات واکسن کرونا ، مخالفت کنعانی مقدم با واردات واکسن کرونا ، محمدعلی ابطحی ، نظر محمدعلی ابططحی راجع به مخالفان واکسن کرونا ، ساخت واکسن کرونا در داخل کشور ، تندروهای مخالف واردات واکسن کرونا ، ادعاهای غیر علمی واکسن فایزر ، تبدیل شدن به آدم آهنی با واکسن فایزر ، جاسازی چیپ در واکسن کرونا ، بی اعتمادی به واکسن کرونای خارجی ، بی اعتمادی رهبر به واکسن کرونا ، بی اعتمادی مسئولان به واکسن کرونا ، بی اعتمادی سردار نقدی به واکسن کرونا ، چرا واکسن کرونا نزنیم ، واکسن کرونا بزنیم ، آزمایش واکسن کرونا روی ایرانی ها ، دستکاری ژنتیک با واکسن کرونا ، درمان کرونا با طب سنتی ، ایرادات واکسن فایزر ، ایرادات واکسن خارجی کرونا ، مقابله با واکسن خارجی کرونا ، نامه زهره الهیان به روحانی درباره واکسن ، تزریق نانوبوردها به بدن با واکسن کرونا ، آلودگی واکسن کرونا ، ویروس کرونا ، شیوع کرونا ، درمان کرونا ، ساخت واکسن کرونا ، واکسن کرونای داخلی ، خرید واکسن کرونا ، علت نخریدن واکسن کرونا ، مخالفت وزیر بهداشت با واکسن کرونا ، مخالفت نمکی با واردات واکسن کرونا
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
اين توهين ها براي چي بايد در سطح مديريتي كلان در كشور رخ بده؟ اصلا در شان نظام جمهوري اسلامي نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
واقعاً لفظ خودشیرین به جا و درست بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
خودشيريني پيش كي؟ كسايي كه براي مقام و پست پا روي وجدان شون ميذارن هيچ وقت بخشيده نميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
اين اقاي ابطحي هم يكم مشكل داره ها! الان همه هجمه ها روي اين اقايون اصلاح طلبه اين ها دارن بهمون بدل ميزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین