پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کتاب سال‌های ماندگار با محوریت عکس‌هایی متفاوت از فرهنگ مناطق کردنشین، چاپ شد.
شعار سال: وی در اثر سال‌های ماندگار که مجموعه‌ای از عکس‌های دهه ۱۳۵۰ شمسی در شهر‌های مهاباد، پیرانشهر، تکاب و سردشت می‌باشد، در ۳ بخش طبیعت و مردم، کودک و جهان کودکی و ازدواج مشروط، زندگی کودکان، زنان روستایی، تاریخ و فرهنگ و زندگی روستائیان و عشایر را ثبت کرده است.

این اثر با ۴ ماه تلاش در نیمه دوم سال‌جاری در انتشارات هم‌صدا در ۱۳۰ صفحه کاغذ، در ۳ بخش و در تیراژ ۱ هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

یوسفی در بخش اول کتاب تحت عنوان طبیعت و مردم که مشتمل بر ۶۳ قطعه عکس در ۶۶ صفحه است، شیوه زندگی ساده، آداب و رسوم مردمان کورد در شهر‌های میاندوآب، مهاباد، سردشت، چادر نشینان لیگبن پیرانشهر و نقده را ثبت کرده است.

این عکاس مشهور مهابادی در بخش کودک و جهان کودکی نیز که مشتمل بر ۲۵ قطعه عکس در ۲۴ صفحه است، نوع پوشش، برخورداری از امکانات و بعد روحی و روانی کودکان به لحاظ فیزیکی را ثبت کرده است.

بخش پایانی این اثر نفیس نیز به ازدواج مشروط (ژن به ژنه) که اغلب یکی از طرفین ناراضی و به صورت نوعی اجبار بود با ۱۸ قطعه عکس در ۱۹ صفحه اختصاص یافته است.

انور یوسفی متولد ۱۳۲۷ در شهرستان مهاباد است، وی بعد از دبیرستان در عرصه هنر نقاشی فعالیت داشته و از سال ۱۳۵۱ در هنر عکاسی فعالیت خود را در بخش فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است.

وی در سال ۱۳۶۱ اولین آثار خود را در نمایشگاه گروهی هنر‌های معاصر در تهران به نمایش گذاشت و نمایشگاه گروهی سال‌های ماندگار این عکاس مشهور در سال ۱۳۹۶ که در آن ۱۰۰ اثر با موضوعات فرهنگی و اجتماعی را در تالار وحدت مهاباد به نمایش گذاشته شده بود با استقبال گرم علاقمندان روبرو گردید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۳۰۱۳۳۰، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
باید کردستان رو از نو بشناسیم و این فرهنگ رو از نو احیا کنیم این غیرومردان تاج سر ما هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
کرد های ایرانی همیشه در راس دفاع از اسلام و ایران قرار داشتن و خون های زیادی دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین