پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
در تصور برخی از افراد این برداشت نادرست شکل پذیرفته که پوتین رئیس جمهور روسیه، بی دین است. در حالی که وی یکی از مسیحیان نسبتا مقید می‌باشد. مراسم غسل تعمید پوتین در آب سرد برای مراسم خاج شویان را مشاهده می‌کنید. براساس تقویم کلیسای ارتدکس روز سه‌شنبه ۳۰ دی روز تعمید عیسی مسیح است. به این مناسبت روس‌ها با شکستن یخ، تن به آب می‌زنند.

  شعار سال: غسل تعمید یک آیین تطهیریِ دینی برای کسب بخشش از گناهان و زندگی دوباره است که در مذاهب گوناگونی مانند مسیحیت و آیین سیک‌ها رواج دارد و ریشهٔ آن آیین‌های طهارت یهودی است. این نوع از غسل می‌تواند در آب‌های جاری، مانند رودخانه‌ها یا دریا یا چشمه‌ها، اعمال شود. تعمیددهنده، کسی که خود قبلاً با آب مقدس غسل تعمید داده شده، به نام عیسی مسیح این کار را انجام می‌دهد و کسی که غسل تعمید داده می‌شود باید به‌طور کامل در آب قرار بگیرد و سر و صورت او به‌سمت پایین خم شده‌باشد.

امروزه غسل تعمید را با مسیحیت می‌شناسند، زیرا آیین غسل تعمید، نماد منزّه شدن از گناه، و پیوند فرد مؤمن با مسیحِ در حال مرگ، مسیحِ به خاک سپرده‌شده، و رستاخیز مسیح است. غسل تعمید در مسیحیت برگرفته از غسل تعمید داده شدنِ مسیح توسط یحیای تعمید دهنده در رود اردن است.

خاج‌شویان یا جشن اپیفانی ، نام یکی جشن‌های مسیحی است . مسیحیان در روز ۶ ژانویه پدیدار شدن خدا به شکل انسانی یعنی به شکل عیسی مسیح را جشن می‌گیرند. این جشن، عید اول سال ارمنیان و دیگر کیش‌های ارتدکس است که در ۱۶ جدی واقع می‌شود.

مسیحیان غربی، در این روز، دیدار سه مغ شرقی را از مسیح نوزاد جشن می‌گیرند و مسیحیان شرقی ، فراخور جشن خود را غسل تعمید عیسی در رود اردن می‌دانند.در ایران نیز، ارمنیان ایران مراسم خاج‌شویان را روز سیزدهم ماه ژانویه در کنار سی‌وسه‌پل اصفهان برگزار می‌کردند.

تعداد بازدید : 84



اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
جالبه نمی دونستم پوتین مسیحیه. فکر می کردم باید یهودی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین