پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر اصفهان به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجد‌ها و مناره‌های منحصربه‌فردش نام‌آور است. این امر سبب شده تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد.

شعار سال: اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران و سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان به‌شمار می‌رود. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در سدهٔ شانزدهم میلادی در هنگام پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بنا‌های تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجد‌ها و مناره‌های منحصربه‌فردش نام‌آور است.

میدان نقش جهان یا میدان امام، اصلی‌ترین میدان اصفهان است. میدانی تاریخی در قلب بافت سنتی شهر. بنا‌های تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه که ورودی اصلی بازارچه اصفهان است. علاوه بر این بنا‌ها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند. در دوره‌ی تیموریان میدان نقش جهان در اندازه‌ای کوچکتر ساخته شد و در دوران صفویه و هنگامی که اصفهان به عنوان پاییتخت انتخاب شد و میدان را بزرگتر و معماری آن را متمایز‌تر کرد. مجموعه پیش رو با دوربین آنالوگ و عکس‌ها روی نگاتیو ثبت شده تا با دیدن آن و با بافت ایجاد شده در تصاویر بتوان کمک بیشتری به میزان قدمت آن کرد.

 

 

 



 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: www.ana.press/i/۵۵۲۸۱۱
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین