پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
توهین مهمان برنامه صداوسیما در یک برنامه به روحانی رییس جمهوری با انتقادات فراوانی همراه شده است.
شعار سال: واکنش‌ها به توهین مهمان برنامه صداوسیما به رییس جمهور در پی می‌آید:

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، در پیامی توییتری نوشت: «آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست، چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی در میان نخواهد بود؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.

آنتن صداوسیما در روز رفتن ترامپ و همزمان با افتتاح سومین ابر پروژه جهان در سال ۲۰۲۰ توسط رییس جمهور، جولانگاه افترا و توهین است و این شرارت، دیگر خارج از تحمل است. جای تاسف که گوینده‌ی آن محتوای سخیف و اتهام رکیک، معمم و رسانه هم، رسانه‌ی ملی است؛ و تأسف بیشتر که تا این لحظه، کسی از مقامات سازمان صداوسیما به این سطح از فضاحت، واکنشی نداشته.

نهاد ریاست جمهوری، منتظر توضیح سریع و صریح رسانه‌ی ملی در این باره خواهد بود و مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری نماید.»

واعظی: هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهور و تخریب دولت افزایش می‌یابد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در صفحه توییتر خود نوشت: «هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد. این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌آورد، از عزم و اراده رئیس‌جمهوری و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد.

‌میثاق همه ما در حکمرانی قانون اساسی است، مردم از تنش و توهین و جنجال خسته شده‌اند. برای حل مشکلات کشور نیاز به تعامل و هم‌افزایی داریم، تبلیغات و دخالت در امورات و وظایف دیگران، راهگشا نیست. به جای شعار عمل کنیم و اجازه دهیم مردم قضاوت کنند.»

محمد مهاجری: کاش معممین، ادب داشته باشند و اخلاق

محمد مهاجری با انتشار فیلم سخنان توهین آمیز به رییس جمهور در برنامه صداوسیما در کانال تلگرامی خود نوشت: «۱-سال‌ها پیش در ایام حج، مرحوم آیت الله مشکینی می‌گفت قدیم‌ها همه استادان حوزه، قبل از شروع درس اصلی، چندجمله‌ای اخلاق می‌گفتند و دل و ذهن طلبه را متوجه مکارم اخلاقی می‌کردند. بعلاوه، قدیم‌ها استادانی بودند که فقط اخلاق تدریس می‌کردند و بهره‌شان به طلاب می‌رسید. از وقتی این دو عادت ترک شد، طلبه‌های ما هم بی‌اخلاق شدند.

۲-انتقاد از مسئولان و رئیس جمهور حق همه است، اما وقتی کسی لباس پیامبر را - چه حق و چه ناحق- پوشیده اجازه ندارد بی تربیتی کند. هرچند درمتمایلین به تندرو‌های پایداریچی، اخلاقمداری، گوهر نایاب است.

۳- چقدر دلم تنگ شده است برای آخوند‌هایی که وقتی می‌دیدیم‌شان، انگار یک پیامبر (ص) کوچک شده بودند. حیف که در جمهوری اسلامی باید با چراغ دنبال آن‌ها بگردیم و حیف‌تر که افسرده و غصه دار، خیلی خیلی خیلی کم پیدا می‌کنیم‌شان.»

آشنا: کاش کنار ریش و عمامه جهان‌تان را هم بزرگ می‌کردید

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری، در واکنش به توهین به روحانی در توئیتی نوشت: مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.‌ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید تا بدانید که در این وانفسا اهانت به مردم شریف ایران و شخص دوم کشورتان نه خدمت به اسلامیت و جمهوریت بلکه هم‌آوایی با یاوه‌گویان ترامپی است.

وزیر ارشاد: دشمنان ایران را شادمان نکنیم

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر! با سخنان غرض‌آلوده زاویه‌ها را بیشتر و دشمنان ایران را شادمان نکنیم.»

درخواست نمایندگان دولت از صداوسیما برای برخورد با توهین به رییس جمهور

در پی توهین به رئیس جمهور در یکی از برنامه‌های سیما؛ نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواستار برخورد حقوقی با هتاکی در این برنامه شدند.

ریاست جمهوری از صدا و سیما شکایت خواهد کرد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد به دنبال پخش «صحبت‌های توهین آمیز» نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت خواهد کرد.

انتقاد معصومه ابتکار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی بخشی از آیه ۱۱ سوره حجرات را منتشر کرد که در آن آمده است: "و از یکدیگر عیب نگیرید و به همدیگر لقب‌های زشت مدهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند".

عباس آخوندی: این ادبیات شرم‌آور است

عباس آخوندی در پیامی در صفحه توییترش نوشت: آقای علی عسکری فقط می‌توان گفت این ادبیات شرم‌آور است.

آیا واقعا این ادبیات شایسته صداوسیما‌ی ملتی، چون ایران با آن ادبیات فاخر است؟ با روح و روان مردم چه می‌کنید؟ چه می‌فروشید و ما به ازای آن چه می‌خرید؟

من در عجبم ز می‌فروشان کایشان

به زآنچه فروشند چه خواهند خرید؟ عذرخواهی کنید

انتقاد سخنگوی دولت از توهین به رئیس‌جمهور

علی ربیعی نوشت: وقتی کلیپی از یک برنامه تلویزیونی حاوی توهین به رئیس جمهور را دیدم، نمی‌دانم چرا بی‌اختیار فراتر از آن توهین، حرمت این کلمات به ذهنم خطور کرد: دهه فجر، روحانیت، پژوهشگاه، اندیشه اسلامی و صدا و سیما به منزله دانشگاه. در باب علل زوال اخلاق و سیاست، شنبه خواهم نوشت.

هادی غفاری: برخی از فحاشی به روحانی نان می‌خورند

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: من آدم واقع بینی هستم و عقیده دارم امروز لباس روحانیت با لباس ۵۰ سال پیش خیلی فرق دارد.

«هادی غفاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با توهین به رئیس جمهور در صدا و سیما توسط یک روحانی گفت: من آدم واقع بینی هستم و عقیده دارم امروز لباس روحانیت با لباس ۵۰ سال پیش خیلی فرق دارد. سابق بر این حوزه‌های ما مطهری، بهشتی و علامه جعفری تربیت می‌کرد و امروز از این‌ها تربیت می‌کند. البته من نمی‌گویم همه اینطور هستند، ولی از این قشر زیاد تربیت شده است.

او افزود: مثل همه مردم یا خیلی از مردم که به دنبال معاش هستند، نان این‌ها هم در این کار است. مساله دیگر این است که شاید نه همه، ولی بخشی از حاکمیت بدش نمی‌آید که با صراحت یا با کنایه از این حرف‌ها زده شود. به نظر من این‌ها ولایت مدار نیستند و نان را به نرخ روز می‌خورند.

غفاری تاکید کرد: اگر فردا حکومت به آقای روحانی بها بدهد و از دولت چیزی به این‌ها برسد این‌ها در حد اعجاز از او تعریف می‌کنند.

او اضافه کرد: اگر این هتاکی نسبت به رییس یک قوه دیگر انجام می‌شد با گوینده برخورد می‌کردند و گاهی در کمتر از این حد هم شکایت و فرد محکوم می‌شد. مثلا کسی در مورد قم حرفی زده و گفته که کرونا از قم آمده است در دادگاه برای معاون وزیر یا سخنگوی بهداشت و درمان، پرونده ایجاد کردند، چون گفته بود این بیماری از قم شروع شده است.

تعداد بازدید : 8


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: jamaran.news/۱۴۹۲۹۷۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین