پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه‌ای در مهاباد گفت: طرح‌های نیمه تمام استان تا پایان دولت روحانی، به سرانجام می‌رسد.
شعار سال: آیدین رحمانی جلسه بررسی طرح‌های نیمه تمام و در حال احداث مهاباد افزود: هم اکنون هزار و ۳۹۰ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در سطح آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

وی از تشکیل تیم کارشناسان فنی معاونت عمرانی استانداری برای بررسی و یافتن راهکار‌های مناسب جهت اتمام طرح‌های نیمه تمام استان خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ویژه، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه‌تمام استان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مشکلات مربوط به مطالبات عقب افتاده پیمانکار پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان در دستور کار استانداری قرار گرفته تا بتوانیم روند ساخت آن به طور منظم ادامه دهیم.

رحمانی با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام است، اضافه کرد: پروژه احداث دانشکده پرستاری مهاباد نیز هم اکنون در حال نهایی شدن است و مراحل عملیات جانبی شامل محوطه سازی و راه اندازی تاسیسات با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی با اشاره به پرونده ۲۵ ساله زمین‌های مربوط به کارکنان دادگستری این شهرستان نیز افرود: مقرر شده بخشی از زمین‌ها از طریق شهرداری با تهاتر زمین حل و بخشی دیگر نیز با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه شهرسازی موضوع پیش از اتمام دولت به اتمام برسد.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: از سال ۱۳۹۲ به بعد چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در قالب اجرای پروژ‌های عمرانی برای توسعه و آبادانی این شهرستان هزینه شده است.

عارف خدرلو با اشاره به تحول گازرسانی به مناطق روستایی مهاباد نیز اظهار داشت: قبل از سال ۱۳۹۲ تنها هشت روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند بود، ولی تا پایان سال جاری ۶۰ روستای مهاباد شامل ۸۰ درصد جمعیت روستایی دارای گاز طبیعی خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون عملیات احداث ۱۴۷ کلاس درس در مهاباد در حال ساخت است که با اتمام آن‌ها سرانه فضای آموزشی شهرستان ارتقای مناسبی خواهد یافت.

خدرلو، از آماده شدن ۳۷ پروژه با هزار ۷۹۰ میلیارد در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: برخی از تعاونی‌های مسکن به نام دستگاه‌های دولتی اقدام به زمین خواری کرده‌اند که این حرکت از طرف فرمانداری قابل قبول نیست و باید بررسی شود.

وی ضمن انتقاد از ساخت ساختمان‌های بالای ۱۰ طبقه در شهر مهاباد افزود: استاندارد سازی و اجرای دستورالعمل‌های عمرانی در ساخت ساختمان‌های مسکونی در داخل شهر باید رعایت شود.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: پروژه‌های بیمارستان ۳۵۰ تختوابی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی که جزو پروژه‌های شاخص شهرستان هستند هم اکنون در حال احداث بوده و ساخت دانشگاه پرستاری این شهرستان نیز انتظار داریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل برسد.

فرماندار مهاباد همچنین به مشکل قطعی برق روستا‌ها طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: پنج روستای این شهرستان به دلیل برف و کولاک بیش از ۸۰ ساعت دچار قطعی برق شده است که باید در اسرع وقت اداره برق و راهداری نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی طی سفر یکروزه از پروژه‌های عمرانی مهاباد نیز بازدید کرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهر‌های مهم آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۱۹۶۲۸۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین