پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
حسین زاده- سال گذشته فلاحتی فرماندار سابق شهرستان زیرکوه گفته بود: گازرسانی به زیرکوه تا شهریور ماه سال 94 به پایان می رسد.
شعارسال: آوا وضعیت چند پروژه را در شهرستان زیرکوه پیگیر شد
* پیشرفت فیزیکی 55 درصدی پروژه گازرسانی به زیرکوه

برای کسب اطلاع از روند پیشرفت کار پروژه گازرسانی به زیرکوه با حجت ا... خانزاده فرماندار شهرستان زیرکوه گفتگو کردیم که وی در این باره به گزارشگر آوا گفت: پروژه گازرسانی به زیرکوه حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالاً عملیات خط انتقال گاز تا پایان سال جاری به اتمام برسد. وی اظهار کرد: شرکت گاز استان نیز وعده آغاز عملیات اجرای خط توزیع داخل شهر حاجی آباد را در نیمه اول امسال داده است. و اما هروی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز سال گذشته از پیگیری برای راه اندازی اداره تأمین اجتماعی و احداث بیمارستان 32 تختخوابی در شهرستان زیرکوه خبر داده بود.

فرماندار شهرستان زیرکوه در این باره هم گفت: طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، شهرستان زیرکوه به لحاظ تعداد بیمه شدگان، استانداردهای لازم برای راه اندازی اداره تأمین اجتماعی را ندارد و لذا درحال حاضر و برای رفع مشکل مردم، شعبه اقماری تأمین اجتماعی در مرکز شهرستان راه اندازی شده و پاسخگوی مراجعین می باشد.

* پیگیر تخصیص اعتبار برای آغاز عملیات احداث بیمارستان خاتم الانبیا (ص) هستیم

خانزاده درباره احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان زیرکوه نیز اظهار کرد: با پیگیری های نماینده شهرستان و استاندار، سال گذشته مجوز احداث بیمارستان 32 تختخوابی زیرکوه صادر و مجوز کمیسیون 215 آن نیز اخذ گردیده و پس از طی مراحل نامگذاری، نام «خاتم الانبیا (ص)» برای این بیمارستان انتخاب شده است اما متأسفانه به دلیل طولانی شدن روند کار، این پروژه به بودجه سال 94 نرسید و پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات ماده 180 و یا اعتبارات وزارت بهداشت و درمان، مبلغی را برای آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 32 تختخوابی زیرکوه جذب نموده و کار ساخت و ساز را آغاز کنیم. از فرماندار زیرکوه در مورد استقرار ادارات در مرکز شهرستان پرسیدیم که خانزاده گفت: با وجود گذشت 2 سال از ارتقای بخش زیرکوه به شهرستان و تأکید استاندار بر استقرار ادارات در شهرستان های تازه تأسیس استان، برخی از دستگاه ها هنوز ادارات خود را در این شهرستان راه اندازی نکرده اند که امیدواریم این امر در اسرع وقت محقق شود.

* امیدواریم بازارچه مرزی یزدان تا دوماه آینده بازگشایی شود

فرماندار زیرکوه در پاسخ به سؤالی درباره روند کار ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان هم گفت: مجوز ایجاد ناحیه صنعتی در شهرستان10 سال پیش گرفته شده اما در این مدت کاری در این باره انجام نشده بود که اواخر سال گذشته قراردادی برای تسطیح زمین و زیرسازی معابر اصلی و تأمین زیرساخت های ناحیه صنعتی منعقد شد و عملیات آبرسانی و برقرسانی به ناحیه صنعتی را هم شرکت شهرک های صنعتی استان و شرکت های

توزیع برق و آب و فاضلاب انجام می دهند. وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور افغانستان به کشورمان، افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در این سفر از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس و نیز آقای استاندار امیدواریم بازارچه مرزی یزدان نیز ظرف یکی دو ماه آینده بازگشایی شود.

* رفع مشکل آب 11 روستا با اتمام پروژه مجتمع آبرسانی آهنگران

فرماندار زیرکوه درباره وضعیت پروژه مجتمع آبرسانی آهنگران نیز اظهار کرد: سه شرکت مناقصه این پروژه را برگزار کردند و عملیات لوله گذاری و خط انتقال آن در حال انجام است و با اتمام این پروژه مشکل آب 11 روستای شهرستان زیرکوه رفع خواهد شد. علاوه بر این یک پروژه انتقال آب آهنگران را نیز در دست اجرا داریم که آبرسانی به کل شهرستان زیرکوه و در صورت کافی بودن منابع آب موجود، آبرسانی به شهرستان قاینات را محقق خواهد کرد.

* کاهش 30 درصدی میزان هدر رفت آب در شبکه شهری حاجی آباد

خانزاده در ادامه با بیان اینکه بیش از این میزان هدررفت آب در شبکه توزیع آب شهر حاجی آباد 53 درصد بود، گفت: برای تعویض شبکه فرسوده آب شهر حاجی آباد مبالغی از محل اعتبارات مدیریت بحران و اعتبارات ماده 180 تخصیص داده شده و عملیات اجرایی آن در دست انجام می باشد. ضمن اینکه یک چاه جدید نیز حفر شده و آب حاصل از آن وارد شبکه آب شهر حاجی آباد شده که علاوه بر افزایش کیفیت آب این شهر، میزان هدررفت آب شبکه شهر حاجی آباد نیز از 53 درصد به حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری آوای خراسان جنوبی، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1394، کدخبر: 17382، www.ava-khorasanjonoobi.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین