پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر اراک در سه سال و نیم گذشته مبتنی بر منافع جناح‌های سیاسی بوده و استضیاح شبانه شهردار سابق نیز این موضوع را تأیید می‌کند.
شعار سال: ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک گفت: عملکرد شورای اسلامی شهر اراک در سه سال و نیم گذشته مبتنی بر منافع جناح‌های سیاسی بوده و استضیاح شبانه شهردار سابق نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

علیرضا مشیدی، ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک ، با اشاره به استیضاح شهردار اراک و برکناری وی از سوی شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: عملکرد شهرداری اراک در سه سال و نیم گذشته بیشتر مبتنی بر بازی‌های سیاسی بوده است؛ همانطور که در این مدت سه نفر به عنوان شهردار و چهار نفر به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرده اند.

مشیدی با بیان اینکه شفیعی، شهردار سابق اراک اقدامات خوبی در مدت حضور خود انجام داده بود، ادامه داد: شریعتی حدود ۲۱ ماه در شهرداری اراک حضور داشت و در این مدت به جای اینکه پروژه‌های جدیدی شروع کند، پروژه‌های نیمه کاره که از دوره‌های قبلی شهرداری به جا مانده بود را تکمیل کرد.

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: شهردار سابق پروژه‌هایی مانند پل شریعتی، پل شهید فیضی، پل شهید علم الهدی و میدان ورزش را که در روان‌تر شدن ترافیک شهری اثرگذار بود، تکمیل کرد.

وی به صحبت‌های شهردار سابق کرج با یکی از رسانه‌های ویدئویی اراک اشاره کرد و گفت: در این مصاحبه از شفیعی پرسیده شده بود که نظرش درباره برخی اعضای شورای اسلامی شهر اراک مطرح کند که او در پاسخ گفته بود اگر مردم در انتخاب و رأی خود دقت بیشتری داشته باشند، شهر‌ها کمتر آسیب می‌بینند. احتمال دارد همین ویدئو در استیضاح شهردار سابق اراک اثرگذار بوده است.

مشیدی توضیح داد: اعضای شورای شهر، شهردار را پنجشنبه شب استیضاح کردند و همان موقع هم سرپرست جدید را معرفی کرده و در ساختمان شهرداری مراسم تودیع و معارفه را برگزار کردند. نکته دیگر اینکه محمدی، یکی از اعضای شورای شهر به جای رئیس شورا، حکم سرپرستی را به سرپرست شهرداری اعطا کرد که همه این موضوعات خلاف عرف، احتمال اینکه شهردار سابق به دلیل آن مصاحبه استیضاح شده را قوت می‌بخشد.

وی به انتقاد از عملکرد شورای شهر برای انتخاب شهردار از ابتدای دوره پنجم شورای شهر پرداخت و گفت: اولین نفری که به عنوان شهردار معرفی کردند و رأی مثبت به او دادند، برای حضور در این سمت منع قانونی داشت و در نهایت نهاد‌های نظارتی استان به موضوع ورود کردند.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک تصریح کرد: عدم تخصص گرایی در این دوره شورای اسلامی شهر از آنجا معلوم می‌شود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فردی بدون سابقه در مدیریت بودجه‌ای و با رشته تحصیلی غیرمرتبط با حوزه اقتصاد است.

وی تأکید کرد: از این دوره شورای شهر چند ماه دیگه باقی مانده است، اما تنها راهکاری که باید برای دوره‌های بعدی شورای شهر باید از سوی مردم درنظر گرفته شود، این است که جوانان انقلابی و به دور از جناح بندی‌های سیاسی را برای مدیریت شهری انتخاب کنند تا تصمیماتی فراتر از جناح بندی‌های سیاسی یا مصلحت اندیشی شخصی برای شهر بگیرند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399، کدخبر: 909110، www.snn.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
همين كه هنوز در زمينه شهرداري ها مشكلات زيادي داريم نشونه اينه كه نتونستيم شرايط رو به خوبي براي تاييد صلاحيت هاي اين عزيزان به وجود بياريم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین