پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
با وجود وعده برطرف نمودن معضل آب لوله کشی روستای مکسان توسط استاندار سیستان و بلوچستان، هنوز مردم این روستا با معضل نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.
شعارسال: روستای مکسان با 420 خانوار و هزار و 500 نفر در 50 کیلومتری مسیر دلگان به بزمان شهرستان ایرانشهر قرار دارد. مردم این روستا فاقد آب آشامیدنی بهداشتی می باشند و برای تهیه آب خود از چشمه ها و چاه های غیر مجازی که حفر کرده اند آب آشامیدنی خود را تامین می کنند.

* وعده ای که جا ماند

آبان ماه گذشته بود که علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان وعده و دستور برطرف نمودن این معضل مردم مکسان را داد و در آن دیدار با مردم روستا گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران بر طرف نمودن مشکلات، دغدهای مردم و بویژه اهالی روستاهای فاقد امکانات می باشد.

استاندار درباره برطرف نمودن معضل آب آشامیدنی روستای مکسان اظهار کرد: باید اداره آب و فاضلاب روستائی ایرانشهر معضل انتقال آب لوله کشی اهالی روستای مکسان را در اولویت کاری قرار داده تا مشکل اهالی این روستا برطرف شود.

بعد از این سخنان استاندار سیستان و بلوچستان و در همان جلسه، کلکلی رئیس اداره آب و فاضلاب روستائی شهرستان ایرانشهر گفت: موضوع انتقال آب لوله کشی را از ۳۵ کیلومتری مکسان و از شهرستان دلگان در حال پیگیری است که در اسرع وقت انجام می شود.

اما با گذشت 6 ماه از آن وعده ها، هنوز هیچگونه اقدامی در برطرف نمودن این معضل انجام نشده است و این موضوع باعث نارضایتی و گلایه اهالی مکسان بزمان شده است.

* آقای استاندار اهالی مکسان هنوز آب آشامیدنی ندارند

عبدالواحد مکسانی رئیس شورای اسلامی روستای مکسان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه بیش از 20 از اجرای لوله کشی آب این روستا می گذرد، اظهار کرد: محل تامین آب لوله کشی روستا از رودخانه مکسان است و از همان ابتدا فقط زمانی که بارندگی می شود، آب وجود دارد و بعد از یکماه دوباره آبی داخل لوله ها نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت این روستا نسبت به زمان اجرای لوله کشی افزایش داشته است، افزود: همین آبی که قبلا تا یکماه بعد از بارندگی داخل لوله بود، حالا هم به اکثر مردم نمی رسد و مردم به ناچار با طی مسافتی با حفر چاه و چاله هایی در رودخانه مکسان آب آشامیدنی و سایر مصارف خود را به صورت غیر بهداشتی فراهم می کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای مکسان با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار به مسئولان مراجعه کرده ایم، تصریح کرد: طی سفر 6 ماه قبل که استاندار سیستان و بلوچستان در این روستا حضور یافت، دستور پیگیری و وعده برطرف نمودن این معضل را به اهالی روستا دادند ولی هنوز هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

عبدالواحد مکسانی خاطر نشان کرد: این در حالی است که به راحتی می توان با حفر چاه جدید در یکی از روستاهای شهرستان دلگان و از طریق خط انتقال به این روستا این مشکل و معضل چندین ساله مکسان را برطرف کرد.

** سخن آخر:

آن چه که مهم است وعده هایی است که مسئولان برای برطرف نمودن معضلات می دهند ولی این وعده در مسیرهای پر پیچ و خم اداری راه خود را گم می کنند و یا بعضی از این وعده ها هرگز عملی نمی شوند و یا چندین سال می گذرد که عملی شوند، پس این را می طلبد که برای رسیدگی و حل مشکلات روستاییان برنامه ریزی ویژه ای انجام شود و اگر هم وعده برای حل مشکلات داده می شود در کمترین زمان و با پیگیری انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس، تاریخ انتشار: سه شنبه 31 فروردین 1395، کدخبر:423042 ، www.dalganpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین