پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۳۲۷۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اسماعیلی از تصویب طرح حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: دست مافیای کنکور برای به جیب زدن سود‌های کلان باید کوتاه شود.
شعار سال: نماینده مجلس در دوره یازدهم از تصویب طرح حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: دست مافیای کنکور برای به جیب زدن سود‌های کلان باید کوتاه شود.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه و رئیس کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از صاحب‌نظران با برگزاری کنکور سراسری میانه خوبی ندارند، گفت: برگزاری کنکور با استرسی که برای جوانان و خانواده‌هایشان رقم می‌زند، نشان می‌دهد که بیشتر از تاثیر مثبت، تاکنون آثار منفی داشته است.

نماینده دوره یازهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موسسات بسیاری از برگزاری کنکور سود‌های کلان می‌برند که این امر نه‌تنها هزینه‌های سنگینی را بر دانش‌آموزان تحمیل می‌کند، بلکه استرس‌زا نیز است. در این راستا مجلس و کمیسیون آموزش درصدد است که کلیات کنکور را حذف کند. دقیقا همان مبحثی که سال‌های طولانی مورد تاکید است، اما دست‌هایی مانع برچیده شدن کنکور هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: کمیسیون آموزش در مجلس یازدهم مصمم است که کارسازی لازم را برای حذف کنکور داشته باشد و درحال حاضر اولین گام این است که دست مافیای برگزاری کنکور برای به جیب زدن سود‌های کلان را کوتاه کنیم. در این راستا مالیات قابل توجهی را برای موسسات کنکوری و همچنین کلاس‌های آموزشی که به نوعی اهداف همین موسسات را دنبال می‌کنند، وضع کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که طرح حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکوری تصویب شده است یا خیر؛ عنوان کرد: این طرح در کمیسیون تلفیق رای آورده است و منتظر تصویب آن در صحن علنی مجلس هستیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری که آیا مافیای کنکور اجازه تصویب چنین طرحی را در صحن علنی مجلس می‌دهند یا خیر، تصریح کرد: تجربه نشان داده که صحن علنی مجلس برای تصویب و ارائه رای معمولا به کمیسیون تلفیق اعتماد می‌کند و غالبا اگر این بحث مطرح شود موافقین از طرح دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس اظهار داشت: با تصویب طرح حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور اگر موسسه‌ای قصد ادامه فعالیت داشته باشد، باید مالیات مشخص را بپردازد. اینگونه راه درآمدی برای مصارف عمومی آموزشی هم ایجاد خواهد شد.

گفتنی است، چندی پیش ایزدپناه نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکوری در بودجه سال آینده در توئیتی اعلام کرد: «در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور، انتشارات و آموزشگاه‌های علمی و آموزشی را دادم که تصویب شد. گردش بیش از ۳۰ هزار میلیاردی کنکور نباید فراموش شود.»

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: ۹۱۱۳۸۸، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
اینکه کنکور منوط شده به اینکه حتما تو یکی از این موسسات عضو باشی و هزینه کنی نشونه ضعف سیستم اموزشی و نظارتی ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین