پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با بیان اینکه ظرفیت‌های شغلی بسیاری در صنعت بازی‌های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد، گفت: ما در کشور با کمبود نیروی آموزش‌دیده در حوزه بازی مواجه هستیم و توسعه این نیروها، نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد.
شعار سال : قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلتفرم آی‌پی‌تی‌وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی‌های دیجیتال است.

وی با بیان اینکه پلتفرم آی‌پی‌تی‌وی در حال ورود به مرحله بهره‎‌برداری است و می‌توان از آن‌ها برای بازی‌ها بهره‌برداری کرد، افزود: برگزاری جلسه با اپراتور‌های آی‌پی‌تی‌وی و بازی‌سازان یکی از زمینه‌های مورد درخواست ما است. بازی‌سازان از ظرفیت آی‌پی‌تی‌وی‌ها به‌طور دقیق مطلع نیستند و اپراتور‌های آی‌پی‌تی‌وی هم از ظرفیت‌های بازی بی‌اطلاع هستند. آشنایی آن‌ها با یکدیگر می‌تواند نتایج بسیار خوبی به‌همراه داشته باشد.

قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما افزود: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با ماموریت‌های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این موضوع از جمله زمینه‌های علاقه‌مندی و اولویت‌دار ما برای کمک به بنیاد در خصوص ترویج مسئله سواد بازی است.

مقیسه همچنین گفت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری برای تولید گیم فیلم (interactive film) براساس بازی‌های با اکت بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم. ضمن اینکه تولید بازی با موضوع سواد بازی در راستای آموزش سواد رسانه‌ای نیز از جمله موضوعاتی است که می‌شود در این خصوص به طور مشترک دنبال کرد.

وی با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون تصریح کرد: امکان اضافه شدن آموزش‌های بازی‌سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همچنین ما در حال تدارک برگزاری جشنواره‌های محتوایی در قالب محتوا‌هایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویداد‌های بازی محور از طریق این پلتفرم نیز وجود دارد.

همراهی بنیاد و رسانه ملی برای ارتقاء سواد بازی‌های دیجیتال

سیدصادق پژمان- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نیز با بیان اینکه موضوع بازی‌های ویدئویی صرفا مسئله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، تصریح کرد: ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که به طور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، بیانگر این نکته است که به موضوع بازی‌های رایانه‌ای در سطح مسئله کشوری توجه شود.

وی افزود: این نگرانی الان وجود دارد، همان طورکه ما در خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی برخی فرصت‌ها را از دست دادیم و ظرفیت‌های این فضا بعضا به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی‌های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا به‌خوبی استفاده کنیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه‌های حاکمیتی می‌تواند در پیشبرد اهداف خود گام‌های موثری بردارد. در همین راستا نیز بازی‌سازان، ناشران، مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود در سازمان صداوسیما به عنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در بحث آموزش بازی‌سازی چه درجهت ترویج ظرفیت‌های صنعت بازی و چه آموزش‌های آنلاین به کمک سازمان صداوسیما نیاز جدی وجود دارد، تصریح کرد: براساس سند بازی که به عنوان سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و طی آن وظایفی برای مجموعه‌های مختلف مشخص شده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیما است.

پژمان افزود: ما در کشور با کمبود نیروی آموزش‌دیده در حوزه بازی مواجه هستیم، هرچند که بنیاد طی ۱۰ سال گذشته توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را به عنوان تامین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد. چرا که ظرفیت‌های شغلی بسیاری در صنعت بازی‌های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما کودکان هستند که به عنوان نسل آینده کشور از طریق بازی‌های ویدئویی ارزش‌ها و فرهنگ به آن‌ها منتقل می‌شود و نظام ارزشی آن‌ها از این طریق شکل می‌گیرد. از این رو مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی‌های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار مجموعه صدا وسیما می‌تواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای توسعه آموزش ملی بازی‌سازی

فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با بیان اینکه با دسترسی ایجادشده توسط این معاونت به بازار محتوا تا امروز ۱۰۰ ساعت آموزشی در حوزه بازی‌سازی و سواد بازی با محوریت فهم بازی در این فضا بارگذاری شده است تا محتوا‌های آموزشی بیشتردیده شوند و در دسترس عموم قرار بگیرند که با ارائه گزارش‌هایی در این خصوص امکان برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: درحوزه آموزش بازی‌سازی ما در انستیتو ملی بازی‌سازی امسال حدود ۱۵۰۰ نفرکلاس در دپارتمان‌های فنی، هنری و طراحی برگزار کرده‌ایم و صرفا هم این آموزش‌ها متوجه شهر تهران نبوده است و مخاطبان این دوره‌ها علاقه‌مندانی از سراسرکشور بودند. سازمان صداوسیما به ملی شدن این آموزش‌ها برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این سازمان می‌تواند کمک کند. ما امکان برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه آموزش بازی‌سازی و سواد بازی را نیز داریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی برای تقویت و توسعه آموزش ملی بازی‌سازی استفاده کنیم.

رونق کمپین «بازینو» با حمایت صداوسیما

سیدمحمدعلی سیدحسینی- معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نیز گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های بنیاد حمایت از بازی‌سازی داخلی در راستای حمایت از تولید ملی است. طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه بازی‌های دیجیتال شده و ما سهم خوبی از بازار را از طریق بازی‌سازان داخلی به دست آورده‌ایم. درحوزه صادارت بازی نیز بازی سازان داخلی علی‌رغم تحریم‌ها و تمام مشکلات، موفقیت‌های خوبی برای کسب بازار بین‌المللی به دست آورده‌اند.

وی افزود: سازمان صداوسیما می‌تواند در خصوص معرفی محصولات تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز ایرانی کمک زیادی به بازی سازان انجام دهد. از طرفی دیگر بازی‌سازان نیز به عنوان کارگردان یا سازنده بازی‌ها با شرح موفقیت‌هایشان از طریق برنامه‌های صداوسیما به الگوسازی، اشتغال‌زایی و رونق تولید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری کمپین نورزوی بنیاد در راستای حمایت و تقویت بازی‌های ایرانی نیز گفت: سازمان صداوسیما درمعرفی کمپین «بازینو» و اهداف ان که در نهایت منجر به معرفی بازی‌های ایرانی برای خانواده‌ها درایام تعطیلات نوروز و افزایش کاربر و درآمد پایدار برای آن‌ها می‌شود، نقش بسزایی خواهد داشت.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب زوم ، تاریخ انتشار 27 بهمن 99 ، کد خبر : webzoom.ir ، 3927
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
در زمينه بازي هاي ديجيتال اصلا نتونستيم اوضاع رو به اون سمتي كه ميخوايم مديريت كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین