پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
اصلاح طلبان می‌خواهند بگویند ما ذیل امام هستیم و حذف ما حذف امام است.
شعار سال: خبرگزاری فارس در دومین گزارش منتشر شده خود از جلسه «جبهه اصلاح طلبان ایران» نوشت:

در کلیت سناریو اصلاح‌طلبان با این فرض که انتخابات ۱۴۰۰ را باخته‌اند، در تلاش هستند قدرتمندانه و پرشور وارد انتخابات شوند و اتفاقا نامزدهایی، چون محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری و سیدحسن خمینی و عارف (که البته خودخوانده وارد انتخابات می‌شود) را به صحنه انتخابات بفرستند؛ با این پیش‌بینی که می‌دانند بخشی از آن‌ها اقبال عمومی ندارند و بخشی نیز اساسا نمی‌توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

برای مثال سیدحسن خمینی را مدام مطرح می‌کنند و سعی دارند او و ارگان‌های زیرمجموعه‌اش را به عنوان یادگار و آثار امام خمینی (ره) در افکار عمومی جا بزنند و در همین راستا هم بود که بلوای صوری حذف «نام امام» از بیانیه پایانی ۲۲ بهمن را راه انداختند تا با یک آمادگی ذهنی بتوانند فردای عدم تایید صلاحیت سیدحسن خمینی، این اقدام شورای نگهبان را مخالفت با سیره امام (ره) جا بزنند.

حال آنکه همه می‌دانند بزرگترین مسئولیتی که این نوه امام (ره) در عمر خود داشته، تولیت حرم حضرت امام (ره) است و هیچ سمت اجرایی، تقنینی و قضایی در کارنامه خود ندارد و در بهترین حالت ممکن یک «رجل مذهبی» محسوب می‌شود نه سیاسی.

فارس در ادامه مطلب خود می‌نویسد: همچنین محسن هاشمی علاوه بر فرزندی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دو مسئولیت معاونت عمرانی دانشگاه آزاد و ریاست بر شورای شهر تهران را در کارنامه دارد که هیچکدام سمت سیاسی به معنای داشتن جنبه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی محسوب نمی‌شوند و سوال این است که آیا می‌توان از شورای نگهبان انتظار داشت که چنین شخصیتی را به عنوان رئیس جمهور بالقوه کشور مورد تایید قرار دهد؟ طبق مسئله‌ای که مطرح شد با عدم تایید صلاحیت احتمالی شورای نگهبان باز اصلاح‌طلبان این امکان را خواهند داشت که بگویند نه تنها نام امام و یادگار امام را حذف کردند بلکه حتی یاران امام را نیز حذف می‌کنند و ما مظلومیم.

با عدم تایید صلاحیت هرکدام از این شخصیت‌های اصلاح طلب، جریان اصلاح‌طلب که اتفاقا با تمام توان ظاهری وارد عرصه انتخابات شده، مدعی حذف اصلاح‌طلبان و حضور حداقلی به دلیل ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان شده و فضا را تند و رادیکالیزه می‌کند. ضمن اگر اصلاح طلبی، چون عارف هم وارد انتخابات شود، به راحتی می‌توانند بگویند او انتخاب اصلاح‌طلبان نبود، کمااینکه برای حضور او در انتخابات ۹۲ چنین ادعایی را مطرح کردند و البته بعد‌ها هم مدعی شدند که حتی روحانی هم انتخاب ما نبود و ما مجبور به حمایت از او شدیم.

پربیراه نیست که آخرین جلسه این نهاد اجماع ساز که در آن بهزاد نبوی به عنوان رئیس موقت انتخاب شد، در حسینیه جماران که رنگ و بوی امام (ره) دارد برگزار شد و خلاصه کلام این است که می‌خواهند بگویند ما ذیل امام هستیم و حذف ما حذف امام است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۰۲۱۲۰، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
مظلوم نمايي با سو استفاده از نام ها يكي از استراتژي هاي قديمي اين اصلاح طلب هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین