پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
مردم روستای گردشگری گرگان یا همان عروس بلوچستان سال هاست که آرزوی دسترسی به جاده ای دارند که بتوانند به راحتی به شهر عبور و مرور کنند.
شعارسال: جنوب سیستان و بلوچستان روستایی قرار دارد که همگان تنها آوازه اش را که عروس بلوچستان است شنیده اند و تنها تعداد اندکی توانسته اند به این روستا سفر کنند و زیبایی وصف ناپذیرش را بیان کنند.

منطقه گردشگری گرگان در 60 کیلومتری شمال نیکشهر و قسمت شمالی دهستان مهبان از توابع بخش مرکزی قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر 150 خانوار در آن ساکن هستند.طبیعت سرسبز، چشمه های جاری آب، دره های عمیق که دو طرف آن درختان سر سبز خرما ، انجیر و انواع مرکبات و میوه های سرد سیری نظیر سیب و هلو فرا گرفته است، از جاذبه های طبیعی این منطقه گردشگری است.

آب باغات از طریق کانالهای تراشیده شده از حاشیه کوه های این منطقه گردشگری هدایت می شود و منطقه گردشگری گرگان یکی از مناطقی است که میزبان برف در فصل سرما بوده و طبیعت آن بسیار زیبا و سرسبز است.

این منطقه گردشگری که در دولت دهم به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری سیستان وبلوچستان تصویب شده بود متاسفانه تا کنون امکانات اولیه این روستای گردشگری که دستیابی به جاده محور عبوری به شهر اصلی ترین نیاز آن محسوب می شود صورت نگرفته است.

* جاده ای که به مقصد نمی رسد

محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیک شهر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون با بیان اینکه عدم دسترسی مردم منطقه خوش آب و هوای گرگان به راه مناسب سبب شده که سالیانه محصولات با کیفیت کشاورزان گرگان از جمله انار، انگور، هلو، انجیر، گون، انواع مرکبات و خرمای مرغوب کشاورزان این منطقه از بین برود، گفت: حمل این میوه و سبزی جات به شهرستان نیک شهر برای فروش توسط کشاورزان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: از دهه 70 راه این روستا خط کشی شده ولی هیچ خدماتی ارائه نشده است به طوری که حتی یک خودروی سواری نیز نمی تواند از این جاده تردد کند.

بلوچ زهی بیان کرد: این روستا یکی روستاهای مصوب هدف گردشگری در سفر ریاست جمهوری دولت دهم است که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است و تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بخشدار مرکزی نیکشهر ادامه داد: این روستاها حتی با وجود وعده های داده شده از خطوط تلفن نیز محروم است لذا از مقامات استانی و کشوری می خواهیم برای توسعه این روستا همت کنند تا این روستای زیبا در غفلت نماند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هیچ کجای کشور معماری که در روستای گرگان وجود دارد ، نیست، از مسئولین اداره کل امور عشایری ، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، مسکن و شهرسازی جنوب استان و جهاد کشاورزی خواست تا نسبت به رفع مشکلات منطقه گرگان عروس زیبا روی گردشگری سیستان و بلوچستان شد پیگیری بیشتری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1394 ، کدخبر: 401996، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین