پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
آب برای سرزمین وسیع و کم‌بارشی، چون ایران مانند نفت برای سرزمین‌های پرآب و بدون نفتی، چون اروپاست. آیا مدیریت منابع آب ایران مانند مدیریت منابع نفتی اروپا بوده است؟ آیا نباید در مدیریت منابع آب تجدید نظر کنیم و همانطور که اجداد ما هزاران سال این سرزمین را آباد نگه داشته‌اند، مدل‌های دانش‌بنیان و هوشمندانه‌ای را در پیش بگیریم؟

شعار سال:همه چیز در داستان ورزنه تکراری است؛ فقط سپیدی موهای پیرمردهای کشاورز است که هر سال بیشتر می‌‍شود. در روزهای اخیر، کشاورزان ورزنه در استان اصفهان، همچون سالیان قبل، برای طلب حق‌آبه‌ی زمین‌های کشاورزی خود، دست به اعتراض زده‌اند...

این ویدئو، برشی است از مستند مادرکشی، ساخته کمیل سوهانی. ببینید که چطور کشاورزان نمونه ورزنه‌ای به خاک سیاه نشستند و بحران مدیریت آب چه بلایی بر سر این مملکت آورده تا اهالی ورزنه، در قصه‌ای تکراری، هر سال دست به اعتراض بزنند.

آب برای سرزمین وسیع و کم‌بارشی چون ایران مانند نفت برای سرزمین‌های پرآب و بدون نفتی چون اروپاست. آیا مدیریت منابع آب ایران مانند مدیریت منابع نفتی اروپا بوده است؟ آیا نباید در مدیریت منابع آب تجدید نظر کنیم و همانطور که اجداد ما هزاران سال این سرزمین را آباد نگه داشته‌اند، مدل‌های دانش‌بنیان و هوشمندانه‌ای را در پیش بگیریم؟

تعداد بازدید : 39


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال شفافیت برای آب

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین