پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
از بین قبول شدگان کنکور سراسری در شهرستان کنارک متاسفانه هنوز کرسی رشته های پزشکی و پیراپزشکی خالیست و کی پر خواهد شد والله اعلم...
شعارسال: هنگامی که یک دانش آموخته با یک نگاهی عمیق و همه جانبه رشته تحصیلی اش را با نیاز امروز بازار کار مقایسه می کند تازه می فهمد، رشته تحصیلی که قریب به ۲۰ سال برای کسب مدرک آن شبانه روز زحمت کشیده و ایام پردلهره ای را برای ادامه تحصیل گذرانده هیچگونه بازار کاری ندارد، بر وقت تلف شده و عمر هدر رفته خود افسوس می خورد، چرا که وقتی می بیند نه راه پس دارد و نه راه پیش، دلزده از درس و تحصیل، مدارک تحصیلی را در چمدان قدیمی خانه حبس می کند و تصمیم می گیرد به دنبال شغل نان و آب دار و آبرومندی باشد.

با این حال مشکل چنین افرادی یکی و دو تا نیست، بلکه از یک طرف در طول دوران تحصیل در آموزش و پرورش و سپس آموزش عالی با هیچگونه مهارتی در حوزه های فنی و حرفه ای آشنا نشده، نه در کسب و کار خاصی مهارت دارد و نه با شیوه های کار در رشته های مختلف آشناست.

از طرف دیگر هم داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد سطح توقع او از شغل و کار و کاسبی را بالا برده، به گونه ای که پرداختن به برخی کسب و کارها را نمی پسندد و در شأن خود نمی داند و همین مسئله خود مزید بر علتی شده تا از بسیاری فرصت های شغلی باز ماند.

در سالیان اخیر با بیکاری گسترده دانش آموختگان در مراکز آموزش عالی روبرو بوده ایم، که متناسب نبودن برخی از رشته های تحصیلی دانشگاهی با نیاز بازار کار و عدم گذراندن دوره های فنی و حرفه ای برای دانشجویان در مقاطع دانشگاهی و ناآشنایی دانشجویان با نیازهای روز بازار کار، همگی دست به دست هم داده تا قشر تحصیل کرده امروزی ما به دنبال مشاغلی باشند که هیچگونه ارتباطی با رشته تحصیلی آنها ندارد.

امروزه منطبق نبودن رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار یکی از معضلات لاینحلی است که گریبان بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی را گرفته است.

متاسفانه در ابتدای انتخاب رشته، معمولا دانشجویان هدف خاصی را دنبال نمی کنند بلکه بیشتر به فکر ادامه تحصیل هستند، یعنی به جرات می توان ادعا کرد که اغلب دانشجویان به فکر آینده شغلی خود در همان رشته تحصیلی نیستند، از همین رو پس از دوران تحصیل سرگردان به دنبال شغل مناسب می گردند.

از بین قبول شدگان کنکور سراسری در شهرستان کنارک متاسفانه هنوز کرسی خالی رشته های پزشکی و پیراپزشکی خالیست و کی پر خواهد شد والله اعلم...

اما بجز قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان که معلمی مورد نیاز جامعه امروزی بوده و قابل محسوس است و آینده شغلی آنان نیز مشخص، اما بنظر می رسد دانش آموزان هنرستان کهیر وضعیت بهتری با توجه به قبول شدن در رشته های فنی مانند مهندسی و حسابداری و امثالهم نسبت به بقیه دارند. لذامی بایست آنچه را که باید بدان پرداخت و سرمایه گذاری بروی آن صورت گیرد توجه به دانش اموزان رشته تجربی علوم فنی و ریاضی و فنی حرفه ای و کاردانش است که در آینده می تواند نوید بخش روز های خوب و خوشی باشد .

هرچند نسبت به گذشته تعداد قبول شدگان رشد چشمگیری داشته که مرهون زحمات و تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران آموزش و پرورش و علی الخصوص مدیران و معاونین محترم مدارس می باشد، که جا دارد از همه این عزیزان تقدیر و تشکر گردد ،اما می توان با برنامه ریزی بهتر در سال جدید موجبات رشد و ارتقا بیش از پیش وضعیت آموزشی را در شهرستان با همکاری همه دست اندرکاران فراهم آورد .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک، تاریخ انتشار: پنجشنبه 1 مهر 1395، کدخبر: 422648 ، www.toloekonarak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
خدا خودش به همه ما و جوانان برومند این مملکت رحم کنه. اگر امروز به فکر این گروه نباشیم، فردا تاوان سنگینی باید پس بدهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
چرا وقتی بازار کار به بعضی از رشته ها نیازی ندارد هنوز هم این رشته ها در دانشگاه ها اقدام به جذب نیرو میکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین